حجت‌الاسلام محمدی لائینی به مناسبت روز «صنعت دفاعی»، در خطبه‌های نماز جمعه نکا گفت:
امام جمعه شهرستان نکا گفت: روز صنعت دفاعی است و زبانی را که دنیا می‌فهمد، موشک‌های نقطه‌زن هستند که از آن می‌ترسد و یکی از متفکرین آمریکا صریحاً از نخبگان ایرانی تشکر و قدردانی کرد.
کد خبر: ۱۱۲۱۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۹ 18 August 2023

 

زبانی را که دنیا می‌فهمد، موشک‌های نقطه‌زن هستند که از آن می‌ترسد  

به گزارش تابناک مازندران، نماز جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ شهرستان نکا با حضور پرشور مردم و مسئولین، به امامت حجت‌الاسلام محمدصادق محمدی لائینی در مصلی امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد.

امام جمعه شهرستان نکا، در آغاز خطبه اول، خود و نمازگزاران را به تقوای الهی سفارش کرد و گفت: دنیا و زرق و برقش ممکن است انسان را از یاد خدا غافل کند، که امام حسین(ع) در این باره فرمود: «اولاً تقوا پیشه کنید و ثانیاً از دنیا حذر کنید»، که اگر قرار بود دنیا برای کسی بماند و جاودان باشد، برای پیامبر و ائمه باقی می‌ماند.

 

زبانی را که دنیا می‌فهمد، موشک‌های نقطه‌زن هستند که از آن می‌ترسد  

حجت‌الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه، تقوا به معنی ترس از خداست و برخی از ترس‌ها مذموم و برخی ممدوح است تصریح کرد: ترس مذموم این است که بندگان خدا را بترسانیم و جامعه را بلرزانیم، ترس دادن کاری ناپسند است و عقوبت و عوارض دارد، بطور مثال؛ ممکن است کسی را که ترس دهیم و او دچار بیماری یا سکته شود، به همین دلیل ما حق ترساندن مردم را نداریم، همچنین از گذشته مرسوم بود، کودک را به انحای مختلف می‌ترساندند که کار بسیار ناپسندی بود و امام صادق(ع) فرمود: اگر کسی حتی با نگاهش کسی را بترساند، در آخرت، گرفتار عقوبت می‌شود.

 

زبانی را که دنیا می‌فهمد، موشک‌های نقطه‌زن هستند که از آن می‌ترسد  

وی افزود: ترس ممدوح به معنای ترس انسان از خدا است که دو فایده مهم دارد؛ اول اینکه انسان چون خدا را ناظر می‌بیند، دیگر گناه نمی‌کند که در این راستا، از امام رضا(ع) سوال شد، حدّ و حدود توکل چیست؟ ایشان فرمود: اینکه از کسی جز خدا نترسیم.

خطیب جمعه شهرستان نکا گفت: دومین فایده ترس از خدا این است که انسانِ خداترس، از هیچ کس دیگری نمی‌ترسد، بلکه خدا، ترس از او را در دل موجودات ایجاد می‌کند، مانند حضرت امام(ره) که جز، یک سجاده و تعدادی شاگرد، چیز دیگری نداشت، اما دنیای استعمار از او می‌ترسید.

حجت‌الاسلام محمدی لائینی گفت: ترس ممدوح این است که دیگران را از عقوبت کار خلافشان بترسانیم، زیرا اگر مردم نترسند، کارهای زیادی انجام می‌دهند و همچنین ترساندن دشمن، ممدوح است، و باید دشمن را ترساند، که خداوند در این باره می‌فرماید: «واعدو لهم مااستطعتم من قوه ترهبون ...» در مقابل دشمن تا می‌توانید خود را مجهز کنید تا از شما بترسند.

 

زبانی را که دنیا می‌فهمد، موشک‌های نقطه‌زن هستند که از آن می‌ترسد  

وی درباره‌ی دروغ نیز خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) هر روز به بازار می‌رفت و فریاد می‌زد؛ «ای تاجران، خِیر و برکت را از خدا بخواهید و دروغ نزنید».

امام جمعه شهرستان نکا در آغاز خطبه دوم نیز خود و نمازگزاران را به تقوا و پرهیز از گناه سفارش کرد و با اشاره به شروع ماه صفر گفت: اسیران اهل بیت، این روزها، وضع نامناسبی داشتند و حضرت زینب(س) رنج بیشماری را متحمل شد که سخت‌ترین مصیبت برای آنان، ورود به شام بود که توسط شامیان سنگ باران شدند.

حجت‌الاسلام محمدی لائینی به روز جهانی مسجد اشاره و اظهار کرد: به مناسبت حمله صهیونیست‌ها به مسجد‌الاقصی که حدود ۷۰ سال قبل انجام شد، این روز را به نام «روز مسجد» نامگذاری کردند.

وی با بیان اینکه، روز «صنعت دفاعی» است و باید بُنیه‌ دفاعی‌مان را قوی کنیم، یک زمانی بعضی از مسئولین ما می‌گفتند ما زبان دنیا را بلد هستیم، اما شما روابط که نداشتید، در برجام به توافق نرسیدیم، ابراز کرد: به نظر بنده، زبانی را که دنیا می‌فهمد، موشک‌های نقطه‌زن هستند که از آن می‌ترسد و یکی از متفکرین آمریکا صریحاً از نخبگان ایرانی تشکر و قدردانی کرد.

 

زبانی را که دنیا می‌فهمد، موشک‌های نقطه‌زن هستند که از آن می‌ترسد  

خطیب جمعه شهرستان نکا یادآور شد، فتوای مقام معظم رهبری در رابطه با سلاح‌های هسته‌ای تحریم است، فرمود: ((ما در مورد توانمندی‌های دفاعی در حیطه سلاح‌های متعارف، نه با کشوری مذاکره می‌کنیم و نه از کشوری اجازه می‌گیریم، تا می‌توانیم بنیه قدرت دفاعی خود را قوی می‌کنیم زیرا خداوند فرموده است؛ «و اعدوا لهم...». زبانی که دنیا خوب می‌فهمد همین زبان موشک‌ها و پهپادها است، که همان زبان علم می‌باشد که در این راستا، یکی از دانشمندان گفته است: «علم، خود یک قدرت است»)).

حجت‌الاسلام محمدی لائینی، روز بزرگداشت ابوعلی سینا، که روز پزشک نامیده شده است را تبریک گفت و به آغاز هفته دولت اشاره و ابراز کرد: از خداوند دولتی خدمتکار از گذشته را خواهانیم تا از مردم مخصوصاً در امر «حمایت از تولید و تولید کنندگان» بیشتر از گذشته، پشتیبانی و حمایت کند، زیرا اگر این ملت نبودند، اکنون این دولت سرپا نبود.

 

زبانی را که دنیا می‌فهمد، موشک‌های نقطه‌زن هستند که از آن می‌ترسد  

وی حمله اخیر مزدوران اسرائیل و آمریکا به حرم شاهچراغ را محکوم و با اشاره به تحرکات جمعی از بهائیان که در زمینه دارو، اقلام دارویی و احتکار داروها حرکاتی صورت دادند و این توطئه توسط سربازان گمنام امام زمان کشف شد، خاطرنشان کرد: بهائیت دین نیست و ساخته دست انگلیس است و عمرش هم به ۳۰۰ سال نمی‌رسد، انگلیس آن را ساخت و به جنگ با مردم مسلمان انداخت.

امام جمعه شهرستان نکا در زمینه انتخابات نیز تشریح کرد: اخیراً بیش از ۵۰هزار نفر برای نمایندگی مجلس ثبت نام کرده‌اند که یقیناً بخش عمده‌ای از این ثبت‌نامی‌ها از نظر دانش، تقوا و مدیریت، متناسب با جایگاه مجلس نیستند و درصورت بررسی شورای نگهبان، می‌گویند؛ این چه شورای نگهبانی است که همه را غربال می‌کند، بطوریکه، آنها از ابتدا نباید ثبت‌نام می‌کردند و شایسته رفتن به مجلس نبودند و آنها فقط اهل مجلس ترحیم می‌توانند باشند.

 

زبانی را که دنیا می‌فهمد، موشک‌های نقطه‌زن هستند که از آن می‌ترسد  

حجت‌الاسلام محمدی لائینی خاطرنشان کرد: نماینده مجلس، برای تصویب قوانین دینی و اعتقادی خودش باید معتقد به اسلام و اسلام‌شناس باشد، زیرا مجلس شورای اسلامی، هنر، مدیریت و دانش می‌خواهد، لذا باید مدیریت، تقوا و تقوای سیاسی داشت و از نظر تحصیلات عالیه نیز متناسب با جایگاه مجلس بود، زیرا درصورت انتخاب و متناسب بودن، شأن مجلس بالا می‌رود.

وی گفت: ارکان انتخابات یعنی؛ «مشارکت مردمی، رقابت سالم، امنیت و سلامت» باید معلوم باشد، زیرا رمز فتنه‌ی ۸۸، ادعای تقلب بود، در صورتیکه، خودشان هم می‌دانستند فقط ادعا است و سر نخش دست خارجی‌ها بود، لذا اگر برخی شیطنت نکنند، ما دارای سالم‌ترین انتخابات در ایران خواهیم بود.

 

زبانی را که دنیا می‌فهمد، موشک‌های نقطه‌زن هستند که از آن می‌ترسد  

امام جمعه شهرستان نکا با تأکید بر اینکه، کسانی را که می‌خواهید انتخاب کنید؛ دوتابعیتی، فاقد مدیریت، تنبل و خودخواه، دارای زاویه با ولایت فقیه و ... نباشند، خاطرنشان کرد: در غیر اینصورت، به نتیجه‌ی دلخواه نمی‌رسیم و به نظام بدبین می‌شویم، درصورتیکه، کار بد ناشی از افکار بد و افکار بد، ناشی از رأی بد می‌باشد.

 

زبانی را که دنیا می‌فهمد، موشک‌های نقطه‌زن هستند که از آن می‌ترسد  

حجت‌الاسلام محمدی لائینی در پایان تأکید کرد: صاحبان اندیشه و اشخاص دارای تدبّر را سرکار بیاوریم تا برای جامعه و آخرت کار کنند.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار