سردار «اسلامی» با اشاره به اینکه آزادگان سند افتخار ایران اسلامی هستند، گفت: آزادگان با ایمان خود صدام و رژیم بعث عراق را تحقیر کردند.
کد خبر: ۱۱۲۰۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲ 17 August 2023

به گزارش «تابناک البرز» سردار سرتیپ دوم پاسدار «ابوالفضل اسلامی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، اظهار داشت: آزادگان با اینکه در اسارت یکی از جنایتکارترین رژیم‌های دیکتاتوری تاریخ بودند و تحت انواع شکنجه‌های فیزیکی و روحی قرار داشتند، اما به واسطه ایمانی که داشتند نه تنها در برابر دشمن سر خم نکردند که بلکه اسباب تحقیر صدام جنایتکار و رژیم بعث عراق را نیز فراهم آوردند.

وی با بیان اینکه آزادگان در صورت همکاری با رژیم جنایتکار بعث عراق ممکن بود از شرایط راحتی برخوردار می‌شدند و حتی امکان زندگی آن‌ها در کشور‌های اروپایی فراهم می‌شد، اما آن‌ها رنج و سختی شکنجه‌های دوران اسارت را تحمل کردند و اسباب روسیاهی دشمن را فراهم آوردند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از آزادگان در حین اسارت به واسطه شکنجه دژخیمان بعثی به درجه شهادت نائل آمدند، افزود: افرادی، چون شهید تندگویان که وزیر نفت بود زیر شکنجه‌های نیرو‌های بعثی جان باخت، اما حاضر نشد نقشه‌ها و اسرار صنعت نفت کشور را در اختیار آن‌ها قرار دهد.

وی همچنین از عظمت ایمان ۲۳ اسیر نوجوان ایرانی که صدام قصد داشت از آن‌ها در یک شوی تبلیغاتی علیه ایران اسلامی استفاده کند، یاد کرد و گفت: نوجوانان ایرانی به رغم سن اندک و انواع تهدید‌ها و تطمیع‌های نیرو‌های عراقی حاضر نشدند ملعبه دست صدام شوند و علیه کشور و نظام سخنی بگویند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز با تاکید بر ضرورت تسریع در جمع آوری، دسته بندی و ثبت میراث شفاهی و خاطرات آزادگان دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: حماسه آزادگان باید در تاریخ ثبت شود تا جهانیان بدانند ملت بزرگ ایران حتی در اسارت دشمن نیز تن به ذلت نداد و با تکیه بر سلاح ایمان اسباب تحقیر دشمن را فراهم آورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار