مسئول موکب انصارالحسین(ع) گفت: در این مدت ۱۲ روز اسکان، پیش‌بینی ما این است که؛ بیش از ۳۵ هزار نفر زائر را در مجموعه موکب اسکان و در این مدت بتوانیم بیش از ۱۰ هزار وعده غذا بدهیم.
کد خبر: ۱۱۲۰۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۶ 16 August 2023

 

اعزام کاروان موکب انصارالحسین(ع) به کربلا  

به گزارش تابناک مازندران، «نقی پورقربان» در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، ضمن خوش‌آمدگویی به خبرنگاران و تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع)، ابراز کرد: از خبرنگارانی که در حوزه‌ی اخبار و اطلاع رسانی به موکب انصارالحسین کمک کرده و می‌کنند، تشکر می‌کنم.

وی همچنین گفت: مردم خوب شهرستان نکا که پرچمدار در اربعین حسینی در استان مازندران هستند، تا آنچه که وظیفه‌ی موکب شهرستان نکا بود، انجام دهیم و این علم و بیرق را در کربلا به اهتزاز دربیاوریم، تشکر می‌کنم.

 

اعزام کاروان موکب انصارالحسین(ع) به کربلا  

مسئول موکب انصارالحسین(ع) اظهار کرد: از زحمات و پشتیبانی‌های چندین ساله‌ی «حجت‌الاسلام محمدصادق محمدی لائینی امام جمعه شهرستان و بیت ایشان» جهت برپایی این موکب در حوزه‌ی زیرساختی و سخت افزاری، «فرماندار سابق نکا» بعنوان ریاست ستاد اربعین در شهرستان، «سرهنگ نجفی فرماندهی سپاه» نکا، که مجموعه‌ی کمکهای مردمی از بستر پایگاه مقاومت مساجد و مناطق بوده و هست، و «همه‌ی خَیِّرین باصفای اربعینی در کنار همه‌ی مردم امام حسینی» این شهرستان که نذورات و پشتیبانی‌های خوبی کردند، تشکر می‌کنم.

پورقربان تشریح کرد: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۳هزار نفر را در مجموعه‌ی موکب، در ۳مقوله؛ «سازماندهی و اسکان و پشتیبانی» کردیم، و روزانه، ۳ وعده غذایی «صبحانه، نهار و شام» را در خدمت زوّار امام حسین(ع) بودیم.

وی افزود: در ۱۲ شب مراسمی که در سال گذشته برگزار کردیم، سعی شد از ظرفیت اساتید، سخنرانان و مداحان کشوری، استانی و همچنین شهرستانی استفاده کنیم و همچنین در کنار موضوعات و برنامه‌های خوب که استقبال بسیار خوبی نیز توسط همه مردم و زائرین حاضر در فضای حرم شد، از زحمات اهالی رسانه‌ جهت پوشش و اطلاع‌رسانی این برنامه‌ها تشکر می‌کنم.

مسئول موکب انصارالحسین(ع) خبر داد: امسال، ۲۵ دستگاه کامیون حامل امکانات لجستیکی موکب و نذورات مردمی شهرستان را به کربلای معلی اعزام می‌کنیم.

 

اعزام کاروان موکب انصارالحسین(ع) به کربلا  

پورقربان بیان کرد: ما در طول این یکسال، با یک تیم رصدگری، معایب و نارسایی‌های سفر سال گذشته را شناسایی و جهت رفع آن اقدام کردیم و همچنان به دنبال شناسایی و برطرف کردن معایب دیگر هستیم.

وی با بیان اینکه، در سال گذشته ۴ هزار متر از فضای حرم در اختیار ما بود، خبر داد: امسال به لطف خداوند و با حسن اعتماد مجموعه‌ی عتبه‌ی مستقر در کربلا، بیش از ۶هزار متر از فضای صحن عقیله‌ی بنی هاشم و فضای منفی۲ ، در اختیار شهرستان نکا قرار گرفت.

مسئول موکب انصارالحسین(ع) گفت: با وجود اینکه، فضای ۶هزار متری را در اختیار داریم و ظرفیت پذیرایی از ۴هزار نفر را در فضای مطلوب دارا هستیم، نگاهمان این است که امسال، به یاری خداوند، ۳هزار نفر را در روز، پذیرش، سازماندهی و پشتیبانی کنیم.

پورقربان گفت: ما از روز پنجم شهریور، مصادف با ۱۰ صفر تا ۱ روز پس از اربعین، خدمت زائران آقا ابا عبدالله الحسین(ع) و همچنین میزبان مهمانان پاکستانی نیز هستیم و فردای روز اربعین عراق، اسکان را جمع‌آوری می‌کنیم و در این مدت ۱۲ روز اسکان، پیش‌بینی ما این است که؛ بیش از ۳۵ هزار نفر زائر را در مجموعه موکب اسکان و در این مدت بتوانیم بیش از ۱۰ هزار وعده غذا بدهیم.

وی اعلام کرد: ما شاید تنها موکب از استان مازندران باشیم که درمانگاهی با نام امام سجاد(ع)، با بیش از ۲۵ کادر درمانی اعم از پزشکان متخصص، پزشکان عمومی، پرستاران برادر و خواهر همراه با داروخانه‌ای کامل داشته باشیم.

مسئول موکب انصارالحسین(ع) تصریح کرد: در حوزه‌ی تأمین دارو با هزینه‌ای بیش از ۶۰۰ میلیون تومان، مجموعه بهداشت و درمان، نظام پزشکی و پزشکان و همه‌ی داروخانه‌های شهرستان کمک کردند و ما ریالی پرداخت نکردیم.

پورقربان خاطرنشان کرد: موکب خدمات دیگری همچون؛ پخت روزانه ۳هزار قرص نان با دستگاه تولید نان برکت حسینی، کفاشی، خیاطی، پیرایشگاه برادران و... به زائران ارائه می‌دهد و همچنین امسال خدمتی مثل «راهنمای زائر» را نیز با نقشه و پلان، جانمایی کردیم.

 

اعزام کاروان موکب انصارالحسین(ع) به کربلا  

وی خبر داد: «نمایشگاه هنرهای تجسمی» از خدمات دیگر ما در امسال است که با کمک اهالی فرهنگی روستای خورشید، برگزار خواهیم کرد، و حتی نمایشگاهی ویژه‌ی خواهران کمی متفاوت‌تر و با خلاقیت بیشتر نسبت به سال قبل خواهیم داشت.

مسئول موکب انصارالحسین(ع) اعلام کرد: امسال ۲۰۰ خادم را جهت پذیرایی از ۳هزار نفر زائر به کربلا اعزام می‌کنیم که ۱۷۰ نفر زائران، مرد و ۳۰ زائر زن می‌باشند که تعداد زائران بر اساس وسعت خدمات‌رسانی، انتخاب شدند و همچنین آموزش‌های ضمن خدمت نیز، در ۷ جلسه برای برادران و ۳ جلسه برای خواهران برگزار شد.

پورقربان با بیان اینکه، ما شعارمان این است که «پای کار حسین ایستاده‌ایم»، و شعار دو سال پیش موکب؛ «حب الحسین یجمعنا» نیز شعار همیشگی ما است، به خبرنگاران حاضر در جلسه و مجموعه‌ی خادمینی که به مدت یکسال زحمت کشیدند، خاطرنشان کرد: اگر عشق و علاقه و ارادت به امام‌ حسین (ع) نبود، ما و شما اکنون در این جلسه نبودیم.

وی گفت: همکاران رصد‌گری ما، در طول یکسال گذشته، عیب‌های سال قبل را شناسایی کردند و ما در حد توان، آنها را هم در حوزه نرم‌افزاری و هم سخت افزاری برطرف کردیم.

مسئول موکب انصارالحسین(ع) شهرستان نکا اعلام کرد: این کاروان، فردا پنج‌شنبه طی مراسمی با حضور مسئولان از روستای زرندین سفلی و سپس شهرستان نکا بدرقه و اعزام می‌شوند.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار