مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت: آبرسانی از سد طالقان به شهرک مهرگان با تجهیز کارگاه عمرانی و آماده سازی و استقرار ماشین آلات این پروژه کلید خورد.
کد خبر: ۱۱۱۸۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵ 06 August 2023

به گزارش «تابناک البرز» منصور ستوده در دیدار با لطف الله سیاهکالی مرادی نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی افزود: عملیات اجرایی این طرح بزرگ عمرانی در آینده نزدیک با حضور مسوولان کشوری رسما آغاز و کلنگ زنی می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین اظهار کرد: این طرح قطعه دوم آبرسانی از سد طالقان به استان قزوین به شمار می رود.

وی با بیان اینکه این طرح با هدف تامین آب شرب پایدار و با کیفیت برای اهالی شهر جدید مهرگان اجرا می شود،اظهار کرد: این طرح از طریق لوله گذاری اجرا می شود و برای تامین و خرید لوله پنج هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که تقاضای تخصیص آن داده شده است.

این مسوول گفت: لوله گذاری این طرح از حاشیه کانال آبیاری دشت قزوین انجام می شود بنابراین مساله خاصی در زمینه تملک مسیر نداریم.

ستوده اظهار کرد: در صورت تامین اعتبارات این طرح پیمانکار برای تکمیل و بهره برداری آن طی هشت ماه آمادگی دارد.

وی یادآور شد: قطعه اول آبرسانی از سد طالقان به استان قزوین مربوط به آبرسانی به شهر آبیک بود که با تامین اعتبارات لازم در قالب مصوبات سفر رئیس جمهور، شهریور ماه سال گذشته مورد بهره برداری قرار گرفت.

این مسوول اظهار کرد: میزان آب تخصیص داده شده در این طرخ ۲۶۶لیتر بر ثانیه معادل هفت میلیون مترمکعب در سال است که آب شرب ۱۲۵ هزار نفر را تا افق سال ۱۴۲۵ تامین می کند.

برچسب ها: سد طالقان ، البرز ، آب شرب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار