فروشگاه‌های اینترنتی فعال در پلتفرم‌های داخلی ، معاف از مالیات شدند.
کد خبر: ۱۱۱۶۲۲۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳ 22 July 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر کل امور مالیاتی فارس گفت: در حال حاضر مشوق‌های مالیاتی برای بهترشدن شرایط کسب و کار‌های اینترنتی در نظر گرفته شده، به گونه‌ای که اخیرا به منظور حمایت از توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور و تشویق کسب و کار‌های اینترنتی به استفاده از پلتفرم‌های داخلی، بحث معافیت مالیاتی برای کسب‌وکار‌های اینترنتی مطرح شد.
محمدابراهیمی افزود: این طرح اخیراً به تصویب رسیده و معافیت مالیاتی پیش بینی‌شده برای کسب‌وکار‌های اینترنتی فعال در حال اجراست.
وی به بیان شرط معافیت مالیاتی کسب‌وکار‌های اینترنتی پرداخت و گفت: بر اساس این مصوبه، آن دسته از کسب و کار‌های اینترنتی که تا پایان ۱۴۰۱ کد مالیاتی نداشته و اظهارنامه مالیاتی کار نکرده اند، از معافیت مالیاتی برخوردار می‌شوند.
وی ادامه داد: اگر کسب و کار اینترنتی به اداره کل امور مالیاتی معرفی شود قطعا می‌تواند از این معافیت مالیاتی بهره ببرد.

مدیر کل امور مالیاتی فارس بر ضرورت حمایت‌های مالیاتی از دانش بنیان‌ها تأکید کرد و گفت: برای دانش بنیان‌ها از لحاظ قانون مالیات‌ها، معافیت‌های بسیاری دیده شده است، زیرا اکثر دانش‌بنیان‌ها که به دلیل ضعیف بودن بنیه مالی در پارک علم و فناوری مستقر می‌شوند نیاز به حمایت مالی دارند.
حمیدرضا محمدابراهیمی افزود: به استناد قانون مبالغ ارزش افزوده‌ای که افراد فعال در پارک‌های علم و فناوری پرداخت می‌کنند به پارک علم و فناوری برگشت داده می‌شود تا پارک علم و فناوری از این مبالغ برای جبران هزینه‌ها بهره ببرد و یا آن را در قالب ارائه خدمات به شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک در اختیار آن‌ها قرار دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار