کد خبر: ۱۱۱۳۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴ 04 July 2023
به گزارش تابناک مازندران ، رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت : برای خرید تضمینی برنج باید یک خط اعتباری ویژه در نظر گرفته شود تا مشکل تولید کننده ها ریشه ای برطرف شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: برای خرید تضمینی برنج باید یک خط اعتباری ویژه در نظر گرفته شود تا مشکل تولید کننده ها ریشه ای برطرف شود.

 

حسن عنایتی کلیجی روز دوشنبه در جلسه بررسی مشکلات کشاورزان بابل افزود: اگر برای خرید تضمینی برنج یک خط اعتباری ویژه در نظر گرفته شود، برنج‌های دپو شده در شالیکوبی ها و برنج تولید سال جاری کشاورزان خریداری و مشکل کشاورزان به صورت کامل برطرف می‌شود.

 

وی بیان کرد: مازندران به تنهایی ۴۲ درصد برنج سفید کشور را تولید می‌کند و این استان نقش ممتازی در امنیت غذایی کشور دارد.

 

عنایتی گفت: سال گذشته سال بسیار خوبی برای تولید محصول برنج بود و شاهد افزایش ۲۰ درصدی تولید برنج بودیم.

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: لغو ممنوعیت ۴ ماهه واردات، توزیع و ترخیص برنج در سال گذشته آسیب جدی به کشاورزان وارد کرد اما به لحاظ ملاحظاتی واردات برنج انجام شد.

 

عنایتی کلیجی گفت: تقاضای جدی ما این است که قانون ممنوعیت واردات برنج در زمان برداشت این محصول همانند سال گذشته لغو نشود و این قانون سفت و سخت در سال جاری اجرا شود.

 

وی گفت: اگر تکلیفی که به برخی از دستگاه‌های پرمصرف کشور برای خرید برنج ایرانی انجام شده بود محقق شده بود، بسیاری از مشکلات موجود برطرف می‌شد.

 

وی بیان داشت: باوجود تاکید مقام‌های ارشد دولت، دستگاه‌های پرمصرف برای خرید برنج ایرانی پا پیش نگذاشتند و اقدامی انجام نداده‌اند.

 

برنجکاری یکی از مهم ترین فعالیت کشاورزی در مازندران و منبع مهم درآمد کشاورزان استان است و با تولید بیش از یک میلیون تن، ۴۲ درصد برنج مورد نیاز کشور از این استان تامین می‌شود. استان مازندران تولید کننده 76 نوع محصول زراعی و باغی است که در تولید ۱۵ محصول رتبه اول تا سوم را دارد.

 

این استان با برخورداری از تنها ۲ و نیم درصد زمین کشاورزی کشور، سالانه 6 درصد از تولیدات کشاورزی و ۱۱ درصد از ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور را در اختیار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار