مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از صدور ۲۶۵ مجوز موافقت زیست محیطی در سه ماهه اول سال جاری برای واحدهای صنعتی خدماتی و کشاورزی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۳۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۸ 02 July 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، " یوسف یوسفی " با اعلام این خبر گفت :  هدف از صدور مجوزهای زیست محیطی حفاظت از محیط زیست و تضمین بهره مندی صحیح و مستمراز محیط زیست است بنحوی که ضمن حفظ تعادل مناسبات زیستی موجبات توسعه پایدار و بهبود، رشد و اعتلای کیفی انسان ها فراهم آید.
وی بیان داشت به منظور حمایت از تولید در کمترین زمان ممکن به استعلام درخواست کنندگان رسیدگی و پاسخگویی میشود ودر سه ماهه اول سالجاری  تعداد ۲۶۵ مجوز استقرار و بهره برداری  برای واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی در استان صادر و با تعداد ۱۰۳ مورد مخالفت شده است.
وی افزود : از ابتدای سال تاکنون  دو کارگروه کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک در استان تشکیل شده است که جمعا تعداد ۴۵ پرونده مطرح و با ۲۴ مورد موافقت شده است.
یوسفی توضیح داد: در صدور مجوزهای زیست محیطی  شروطي از قبيل ايجاد فضاي سبز به ميزان ۱۰ درصد از كل مساحت زمين و ايجاد تمهيدات لازم در راستاي رسيدن به استانداردهاي زيست محيطي در زمينه تمام آلاينده‌هاي مختلف آب و هوا خاك و صوت و رعايت ضوابط، و مقررات زيست محيطي مد نظر قرار دارد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی  در پایان با اشاره باینکه در حدود ۳ هزار واحد صنعتی تولیدی در نواحی مختلف و شهرک‌های صنعتی استان مرکزی فعال است تاکید کرد : محیط زیست به هیچ عنوان مخالف توسعه نیست اما انتظار است واحدهای صنعتی و تولیدی در کنار تولید به بحث تعهدات زیست‌ محیطی نیز توجه ویژه داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار