در ساعت ۱۹ روز شنبه دهم تیرماه، مدیریت بحران استانداری مرکزی خبر غرق شدن یک مرد جوان را به این سازمان اعلام و درخواست اعزام تیم غواصی برای خارج کردن جسد فرد غریق از داخل آب کرد که با توجه به بعد مسافت و تاریکی هوا، عملیات به روز بعد موکول و صبح امروز با هماهنگی سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اراک، تیم تخصصی غواصی آتش نشانی اراک به محل حادثه در روستای فرنق از توابع شهرستان خمین اعزام شدند .
کد خبر: ۱۱۱۳۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۶ 02 July 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، آتش پاد سوم محسن فضلی سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک که به اتفاق غواصان آتش نشان به محل حادثه رفته و شخصا عملیات جستجو برای یافتن جسد غریق را بر عهده داشت در این خصوص گفت: به گفته شاهدان عینی، مرد جوانی در حدود ۳۰ ساله که به اتفاق چند نفر دیگر مشغول قایق سواری در این سد بود به داخل آب رفته و غرق شده بود.
فضلی ادامه داد: همراهان این فرد به علت عدم آشنایی با فنون نجات غریق کاری برای نجات وی از دستشان برنیامده و از نیروهای امدادی برای این کار درخواست کمک کرده بودند.
وی افزود: غواصان آتش نشان پس از بررسی محل حادثه و عمق آب و نیز شناسایی محل غرق شدن این مرد جوان به کمک افرادی که شاهد ماجرا بودند، با استفاده از تجهیزات غواصی داخل سد شده و پس از چندین ساعت تلاش نفس گیر و جستجو موفق به یافتن و خارج کردن این مرد از درون آب شدند.
فضلی که خود نیز با پوشیدن لباس غواصی به داخل آب رفته و فرماندهی این عملیات را بر عهده داشت خاطرنشان کرد: غواصان آتش نشانی اراک با خارج کردن جسد این مرد حدودا ۳۹ ساله که به گفته تکنسین اورژانس حاضر در محل، چندین ساعت از مرگ وی گذشته بود و تحویل آن به عوامل انتظامی حاضر در محل به عملیات خود پایان دادند.
سرپرست سازمان آتش نشانی اراک خاطر نشان کرد: شنا کردن در سدها و آب بندهای اطراف شهر بدون داشتن تجهیزات مخصوص ممنوع است و متاسفانه با وجود اطلاع رسانی ها و نصب علائم "شنا ممنوع" و نیز تاکیدات مکرر سازمان آتش نشانی، همه ساله شاهد غرق شدن شهروندان در اینگونه اماکن هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار