کد خبر: ۱۱۱۲۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷ 26 June 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 05/04/1402 تقدیم حضور می گردد.
------------------------------
3 فوتی بر اثر مصرف مشروبات الکلی در مازندران
سرهنگ ساداتی معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران از مرگ 2 شهروند رامسری و یک شهروند آملی بر اثر مصرف مشروبات الکلی خبر داد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سیدجعفر ساداتی در تشریح این خبر، گفت: در پی اعلام مرکز اورژانس 115  یکی از مراکز درمانی شهرستان رامسر مبنی بر انتقال فردی 47 ساله به آن مرکز درمانی که دچار مسمومیت شده بود بلافاصله واحد گشت کلانتری 11 رامسر به محل اعزام شدند .
معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران با اشاره به فوت بیمار موصوف پس از بستری در این بیمارستان، تصریح کرد: پزشکان معالج علت مرگ را مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات الکلی عنوان کردند .
سرهنگ ساداتی در ادامه اظهار داشت: در ادامه رسیدگی به این پرونده، برابر اعلام فرماندهی انتظامی شهرستان های آمل و رامسر مرگ مشکوک دو مرد 39 ساله و 48 ساله که از  3 روز گذشته به بیمارستان های این شهرستان ها بستری شده بودند به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام شد .
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران، اظهار داشت: برابر اعلام کادر درمانی این بیمارستان ها، این افراد نیز به دلیل مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات الکلی جان باختند .
سرهنگ ساداتی در خاتمه با بیان این که علت تامه این حوادث در دست بررسی است، به شهروندان توصیه کرد: ضمن رعایت هشدارهای انتظامی و مراقبت از فرزندان خود در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه مورد مشکوک سریعا مراتب را مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند .#
------------------------------
پیام فرمانده انتظامی مازندران به مناسبت هفته قوه قضائیه
سردار " حسن مفخمی شهرستانی" فرمانده انتظامی استان مازندران در پیامی فرارسیدن هفته قوه قضائیه را به مسئولان، قضات و کارکنان دستگاه قضائی مازندران تبریک گفت.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در متن پیام سردار " حسن مفخمی شهرستانی" آمده است :
اِذا حَکَمْتُمْ فَاعْدِلوا وَ اِذا قُلْتُمْ فَاَحْسِنوا فَاِنَّ اللّه‏َ مُحْسِنٌ یُحِبُّ الْمُحْسِنینَ؛
هرگاه قضاوت مى‏ کنید، عادلانه قضاوت کنید و هرگاه سخن مى ‏گویید، نیکو بگویید، زیرا خداوند نیکوکار است و نیکوکاران را دوست دارد."پیامبراکرم (ص)"
قوه قضائیه یکی از ارکان اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی با بهره گیری از آیات روح بخش الهی، شرع مقدس اسلام و بهره مندی از رهنمودهای معمار کبیر انقلاب اسلامی، همواره با پاسداری از ارزش ها، کرامت انسانی و حق مظلومان و ستمدیدگان نقش خود را به خوبی ایفا کرده و در این راه نیز یاران ارزشمندی را تقدیم تحقق حکومت عدل الهی کرده است.
کار و تلاش در عرصه احقاق حق مظلومان و عدالت گستری، خدمتی ارزشمند و ستودنی است و آنگاه که این خدمت در مسیر خدایی و مطابق با احکام و تعالیم دین مبین اسلام باشد، در حقیقت تلاشی است الهی که رنگ و نشان از ذات احدیت و صفات خداوندی دارد چرا که باریتعالی خود بزرگ دادگر و عادل است و دادگاه عدلش فراگیر در عالم .
هفته قوه قضائیه فرصتی است گرانبها برای گرامیداشت یاد خاطره شهید مظلوم دکتر بهشتی و 72 یار دلسوز نظام مقدس جمهوری اسلامی و تکریم خالصانه قشر خدوم تلاشگران در عرصه قضا و قضاوت که بدون شک همه تلاش های صادقانه آنان جلب رضایت خداوند متعال در راه احقاق حق مظلومان و رضایت مندی مردم است .
فرماندهی انتظامی استان مازندران با تبریک هفته قوه قضائیه به مسئولان، قضات و کارکنان این دستگاه مهم و تأثیرگذار به پاسداشت یاد و خاطره شهدای والامقام عرصه عدل و عدالت در امتداد آرمان امام راحل و با عنایت به منویات مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) و الگوگیری از اندیشه های آیت الله دکتر شهید بهشتی (ره) که با پشتوانه های غنی علمی و عملی توانسته است نوید بخش تحقق و پایداری همه جانبه عدالت اسلامی در سطح کشور شود، توقیفات روز افزون همه دلسوزان به نظام در این عرصه را از درگاه خداوند متعال آرزومند است.
فرمانده انتظامی استان مازندران
سرتیپ دوم حسن مفخمی شهرستانی
------------------------------
کشف زمین خواری 50 میلیاردی در ساری
سرهنگ محمدپور رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران از کشف يک فقره زمين خواري و تصرف اراضي ملی 2 هزار متر مربعی به ارزش50 ميليارد ريال در شهرستان ساری خبر داد.
سرهنگ "محمد محمدپور" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، در تشرییح جزئیات این خبراظهار داشت: با اشراف اطلاعاتی ماموران انتظامی و رابطان پلیس اقتصادی در شهرستان ساری افرادی که اقدام به تصرف اراضی ملی در منطقه جنگلی کرده بودند شناسایی شدند.
وی افزود: با هماهنگی مراجع قضائی و دعوت از کارشناس نقشه بردار اداره منابع طبیعی ، ماموران به محل مورد نظر مراجعه و با استفاده از نقشه برداري صورت پذيرفته مشخص شد 2 هزار متر مربع از اراضی ملی مورد تصرف غیرقانونی قرار گرفته است .
سرهنگ محمد محمدپور خاطر نشان کرد: ارزش زمین رفع تصرف شده برابر اعلام نظر کارشناسان50 میلیارد ریال برآورد شده است، در اين راستا متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع ذیصلاح معرفی شد.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران با بيان اينکه حفظ و حراست از بيت المال و اراضي ملی از اولويت هاي ماموریت پلیس امنیت اقتصادی است، از شهروندان مازندرانی خواست هر گونه اخبار و اطلاعات مربوط به زمین خواری و تصرف عدوانی اراضی ملی در این استان را از طریق پل ارتیاطی 110 به این پلیس اطلاع دهند.
------------------------------
عزت و استقلال امروز کشور را مرهون خون شهدا هستیم
سردار مفخمی فرمانده انتظامی استان مازندران در یادواره شهدای پلیس مبارزه با مواد مخدر و شهدای انتظامی شهرستان نوشهر، عزت و استقلال امروز کشور را مرهون و مدیون خون شهدا دانست
به گزارش خبرنگار پايگاه خبری پليس، سردار "حسن مفخمی شهرستانی" در اولین یادواره شهدای عرصه مبارزه با مواد مخدر انتظامی نوشهر که به مناسبت هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر صورت گرفت، خطاب به خانواده شهید والامقام گفت: عزت و استقلال امروز کشور را مرهون خون شهدا هستیم.
فرمانده انتظامی استان مازندران با بیان این که خانواده شهدا بزرگترين سرمايه معنوي انقلاب اسلامي و مردم هستند، افزود: حفظ ارزش هاي شهدا از وظايف اصلي است و بايستي اين فرهنگ با ارزش همچون ميراثي گران بهاء سينه به سينه به نسل هاي آينده منتقل شود .
وی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره همه شهدا خصوصاً شهدای مظلوم فراجا و شهدای راه مبارزه با مواد مخدر و قاچاقچیان تاکید کرد: برگزاری یادواره شهدا و ديدار با خانواده معظم شهدا و تكريم آنان مايه دلگرمي، قوت قلب و انگيزه مضاعف مسئولان براي خدمتگزاري بيشتر و شايسته به مردم و نظام اسلامي است.
سردار مفخمی شهرستانی، تصریح کرد: شهدای مبارزه با موادمخدر تاييدي بر عزم جهادي پليس در اين مسير مقدس هستند چرا كه به دنيا ثابت شده است كه هيچ كشوري به مانند نظام مقدس جمهوري اسلامي در راه مبارزه با سوداگران مرگ اين گونه خالصانه و جهاد گونه تلاش نكرده است و شهداي مظلوم فراجا اسناد زنده و دال بر تاييد اين ادعاست.
وی بیان داشت: انقلاب ما توسط امام راحل و پس از ایشان با پرچم‌داری رهبر معظم انقلاب اسلامی در مسیر مکتب عاشورا حرکت می‌کند و به دلیل همین رویکرد الگویی برای سایر رزمندگان در سراسر جبهه مقاومت از لبنان، عراق و یمن و سایر کشورها شده‌است.
فرمانده انتظامی استان مازندران در پایان خاطر نشان کرد: شهدای ما در مکتب عاشورا جان خود را فدا کردند و با اهدا خون خود موجب شدند هزاران هزار انسان به مسیری که ایشان پیمودند، وارد شوند، به عنوان مثال در زمان دفاع مقدس اگر شهیدی از یک محله شهید می‌شد، تعداد بسیاری از جوانان آن محل راه او را ادامه می‌دادند.
گفتنی است در خاتمه این مراسم، با اهدا لوح و هدایا از 26 خانواده شهید انتظامی شهرستان نوشهر تجلیل بعمل آمد.
------------------------------
کشف موتورسنگین قاچاق در آمل
سرهنگ داداش تبار فرمانده انتظامی شهرستان آمل از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق به ارزش 6 میلیارد ریال در آن شهرستان خبر داد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علی داداش تبار" درباره این خبر گفت: در راستای برخورد با مزاحمان خیابانی، برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی طرح برخورد با راکبان موتور سنگین های متخلف در شهرستان آمل و حومه آن به مرحله اجرا درآمد.
وی، درادامه بیان داشت: ماموران آگاهی و عوامل کلانتری13این شهرستان بصورت ویژه در اقدامی عملیاتی موفق شدند یک دستگاه موتور سنگین قاچاق سی بی 1300فاقد مدارک را توقیف و راکب آن را دستگیر کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان آمل با اشاره به این که موتورسیکلت فاقد هرگونه مجوز تردد بوده است، گفت: موتورسنگین توقیف و راکب آن پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ داداش تبار ارزش ریالی موتورسیکلت قاچاق کشف شده را بالغ بر6 میلیارد ریال عنوان کرد و از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت های اقتصادی غیرمجاز از جمله قاچاق ، موضوع را به مرکز فوریت های پلیس110 اطلاع دهند.
------------------------------
دستگیری 3 شکارچی غیرمجاز و کشف یک قلاده لاشه گراز در ساری
سرهنگ حسن زاده فرمانده انتظامی شهرستان ساری از دستگیری 3 شکارچی غیر مجاز در این شهرستان و کشف یک قلاده گراز خبر داد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "عبدالله حسن زاده" اظهار داشت: مأموران پاسگاه فریم در حین بازرسی کنترل خودرو های عبوری به یکدستگاه خودرو سواری که با دیدن پلیس مسیر خود را تغییر داده مشکوک و پس از مدتی تعقیب و گریز وی را متوقف کردند.
وی ادامه داد: ماموران در بازرسی های انجام گرفته، لاشه یک قلاده گزار به وزن تقریبی 150کیلوگرم،همراه 2 قبضه سلاح شکاری شامل :سلاح 5 تیر، یک تک لول و تعدادی فشنگ شکاری را کشف کردند.
سرهنگ حسن زاده تصریح کرد: در این راستا هر 3 سرنشین خودرو که از شکارچیان غیرمجاز هم بودند دستگیر و برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند.
------------------------------
دستبند پلیس بابل بر دستان سارق موتور سیکلت
سرهنگ شالیکار فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگیری سارق موتور سیکلت و مغازه در حین سرقت خبرداد و گفت: متهم تا کنون به 11 فقره سرقت اعتراف کرد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمدزمان شالیکار" در تشریح این خبر بیان داشت: در پی افزایش سرقت موتور سیکلت و مغازه، رسیدگی به موضوع و دستگیری سارق یا سارقان بصورت ویژه در دستور کار ماموران آگاهی این فرماندهی قرار گرفت .
وی افزود: عوامل رئیس پلیس آگاهی بابل در پی گشت زنی های های هدفمند در ساعات پیک جرائم در نقاط جرم خیز، شلوغ و پرتردد، روز گذشته ماموران با مشاهده  به یک دستگاه موتور سیکلت فاقد پلاک مشکوک می شوند.
فرمانده انتظامی شهرستان بابل تصریح کرد: با تحت نظر قرار دادن موتور سوار، ماموران پس از استعلام دقیق موتور سیکلت از سرقتی بودن آن مطمئن شده و در حالی که سارق قصد داشت موتور سیکلت دیگری را سرقت کند به محض مشاهده ماموران با سرعت متواری می شود که در یک عملیات غافلگیرانه سارق و همدست وی زمین گیر و دستگیر شدند.
سرهنگ شالیکار در پایان خاطر نشان کرد: در تحقیقات انجام شده سارقین به 4 فقره سرقت موتور سیکلت و 7 فقره سرقت مغازه در محدوده شهر بابل اعتراف که پس از تشکیل پرونده و پایان تحقیقات متهمین تحویل دادسرای شهرستان بابل  شدند. 

 

خبر سلمان مهدوی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار