رئیس دادگستری چرداول:
رئیس دادگستری چرداول گفت: در بازه زمانی یکسال‌گذشته مجموعاً ۱۷ هزار پرونده به دادگستری شهرستان چرداول وارد شده وبه همین میزان خروجی داشته ایم.
کد خبر: ۱۱۱۲۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰ 26 June 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ اسماعیل‌ قمری در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه به میزبانی سالن جلسات دادگستری چرداول با موضوع گرامیداشت هفته قوه قضاییه  ضمن بیان اینکه طی بازه‌زمانی‌ یک سال گذشته  میزان ۱۷ هزار پرونده به دادگستری شهرستان وارد شده است، اظهار داشت: این تعداد پرونده‌های وارده منتهی به صدور رای گردیده است‌ 

وی با اشاره به اینکه میانگین ورود پرونده به حوزه قضائی در ماه قریب به ۳۰۰پرونده است و  مدت زمان تعیین شده برای رسیدگی به شکایات بین یک هفته تا ده روز می باشد ،گفت‌:در بحث مدت زمان  ارجاع شکوائیه ها به مراجع  انتظامی و شعب دادسرا و کاهش موجودی پرونده‌های دادسرا در یکسال گذشته بهترین عملکرد راداشته ایم و مقام برتر در استان را  کسب کرده ایم.

ریس دادگستری چرداول گفت: در موضوع  شعب نامتعارف که بالای ۲۰۰ پرونده داشته باشند باتوجه به تاکید دستگاه قضایی بر کاهش این آمار است و با تلاش مجموعه همکاران قضایی در سال گذشته آمار پرونده به زیر ۲۰۰پرونده رسیده وبااین اوصاف تمام شعب نامتعارف به متعارف تبدیل شده ودرحال حاضر  هیچ شعبه ی نامتعارفی در دادگستری شهرستان چرداول وجود ندارد.

 وی یاد آورشد:در بحث اغتشاشات سال گذشته  در سطح کشور و به تبع آن درچرداول باهمکاری و همراهی دستگاه قضایی، نهادهای امنیتی ونیروهای نظامی و انتظامی تمام عوامل دخیل در این حادثه شناسایی‌ و با مخربین اموال عمومی برخورد قانونی صورت گرفت و با عفو مقام معظم رهبری تعداد زیادی در این شهرستان نیز مورد عفو قرارگرفتند.

وی گفت:در شعبه کیفری ۱۰۱ آمار این  شعبه متعارف  و کمترین آمار در شعبه ۱۰۱ وجود دارد و همچنین در شعبه اول دادگاه‌  حقوقی  دادگستری  میانگین ماهیانه قریب به ۳۰۰ پرونده واردمی شود.

وی تاکیدکرد:در راستای حفظ حقوق و تکریم مردم شخصا به موضوع تعیین‌  وقت رسیدگی به پرونده ها ورود می کنم  و نهایت زمان تعیین رسیدگی ده روز است.

 ریس دادگستری اضافه کرد:در موضوع  پرونده‌ های معوق  تمام تلاش خود را به کار بسته ایم که آمار این ها را  کاهش‌ دهیم و این روند را در سال جاری نیز به شدت ادامه خواهیم داد.

  قمری گفت:در حوزه دادگاه انقلاب و پرونده های در موضوعات‌: مواد مخدر، جرائم امنیتی پرونده‌های سه شهرستان چرداول، هلیلان و سیروان در دادگستری این شهرستان رسیدگی می شود.

 وی افزود: کاهش اطاله دادرسی  و رسیدگی سریع به پرونده‌ها و شکایات مردم اولویت  ریاست محترم قوه قضائی ورئیس کل محترم دادگستری استان ایلام بوده ودر یکسال گذشته بیش از ۱۷ هزارپرونده مربوط به دادگاه،دادسرا وشوراهای حل اختلاف  وارد حوزه قضائی  چرداول شده وبه همین میزان نیز خروجی و مختومه داشته‌ایم.

 ریس دادگستری چرداول گفت: دربحث شوراهای حل‌ اختلاف  با کمک مصلحان  و بزرگان در موضوع صلح و سازش در استان مقام برتر را کسب کرده ایم  و بعنوان اولین شهرستان‌ اعضای ستاد سبز و صلح را  معرفی کرد ایم.

 قمری تصریح کرد:ارائه بهترین‌ خدمت‌ به‌ مردم‌  سرلوحه کار تمام قضات و کارکنان‌ دادگستری شهرستان چرداول است وتمام تلاشمان این است که  نواقصی که وجود دارد  درسال جاری  ریشه کن  و به کمترین میزان برسانیم./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار