بازدیدهای دامپزشکی در نوروز دو برابر می شود
مدير يکي از مراکز پرورش و توزيع ماهي قرمز و تزييني در بازدید مسولان واحد نظارت بر بهداشت عمومي و موادغذايي دامپزشکي مشهد تصریح کرد: ماهی‌های قرمز هيچ گونه بيماري مشترک با انسان ندارند.
کد خبر: ۱۱۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۷ 07 March 2015
به گزارش تایناک از خراسان رضوی، دکتر«شهرام کرباسي» مسئول واحد نظارت بر بهداشت عمومي و موادغذايي دامپزشکي مشهد در بازديد خبرنگاران از مرکز پرورش و توزيع ماهي قرمز و تزييني و مرکز بسته بندي و توزيع بهداشتي ماهي قزل آلا «شاه ماهي» گفت: در ايام نوروز بر بازار توليد و توزيع موادخام دامي به ويژه ماهي از سوي دامپزشکي به شدت نظارت مي شود.
وي افزود: همزمان با نزديک شدن ايام نوروز، عرضه ماهي قرمز و ماهي شب عيد توسط دامپزشکي رصد مي شود.
وی ادامه داد : در ايام اسفند و نوروز بازديد و بازرسي هاي اداره دامپزشکي ۲برابر مي شود و براي متخلفان واحدهاي توليد و توزيع موادخام دامي توسط قاضي کشيک حکم صادر خواهد شد؛ به همين دليل شهروندان از سلامت موادخام دامي که زيرنظر دامپزشکي توليد و توزيع مي شود، اطمينان داشته باشند.
در اين بازديد، مهندس «حسن آبادي» مدير يکي از مراکز پرورش و توزيع ماهي قرمز و تزييني مشهد اظهار کرد: ماهي قرمز در شمال پرورش داده مي شود و براي توزيع به مشهد آورده مي شود و هيچ گونه بيماري مشترک با انسان ندارد.
وي افزود: بيماري هاي پوستي نظير قارچ که برخي گمان مي کنند به دليل مجاورت با ماهي ايجاد مي شود، علت ثانويه اي مانند لجن موجود در آب يا خود آب دارد و خود ماهي تاکنون به طور مستقيم بيماري زا نبوده است.
مهندس «اشرفي» مدير مرکز بسته بندي بهداشتي و توزيع ماهي قزل آلا «شاه ماهي» در ادامه بازديد، گفت: توزيع ماهي قزل آلا در فروشگاه ها در کنار يخ به دليل ورود باکتري ها به گوشت ماهي بر طعم آن تأثير مي گذارد و ماندگاري آن در يخچال نيز کمتر است اما بسته بندي ماهي تازه به روش «وکيوم»، ماندگاري ماهي را در دماي يخچال به ۶روز و در فريزر به ۹ماه افزايش مي دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار