کد خبر: ۱۱۰۴۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۲ 07 May 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 17/02/1402 تقدیم حضور می گردد.

------------------------------------------

کشف 80 فقره سرقت داخل خودرو در مازندران 

سرهنگ سید محسن جعفری رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران از دستگیری64 سارق داخل خودرو و کشف 80 فقره سرقت توسط کلانتری ها و پاسگاه های سطح استان از ابتدای سال تا کنون خبر داد. 

به گزارش خبرنگارپایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سید محسن جعفری" در این خصوص اظهار داشت: در راستای برخورد با پديده شوم سرقت و مبارزه با سارقان، ماموران انتظامي کلانتری و پاسگاه های سطح استان طي اين مدت موفق به دستگیری 64 سارق منزل وکشف 80 فقره سرقت شدند.

وی با بیان نقش محوری کلانتری و پاسگاه ها در کشف سرقت خاطر نشان ساخت: کشف سرقت داخل خودرو با افزایش 66 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بوده است.

رئيس پليس پیشگیری استان مازندران در ادامه تصریح کرد: در حوزه دستگیری سارقین داخل خودرو نیز شاهد افزایش 5 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل در سطح استان بوده ایم .

سرهنگ جعفری با تاکيد بر عزم پليس براي پيشگيري از وقوع سرقت خاطر نشان ساخت: پليس تمام تلاش خود را در راستاي افزايش امنيت و پيشگيري از سرقت و برخورد با هنجارشکنان و بر هم زنندگان نظم و امنيت عمومي انجام خواهد داد.

------------------------------------------

دستگیری زوج کلاهبردار رسید ساز درغرب مازندران 

سرهنگ سامع خورشاد رئیس پلیس فتا استان مازندران از شناسایی و دستگیری شخصی که از طریق اپلیکیشن رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از کاسبان غرب استان مازندران می‌کرد، توسط پلیس فتا چالوس خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"سامع خورشاد" در تشریح این خبر اعلام کرد: با مراجعه چند تن از شهروندان غرب استان به پلیس فتا شهرستان چالوس و طرح شکایت مبنی براینکه آقا و خانمی ناشناس قطعه کالایی از آنها خریداری و در قبال آن رسید جعلی تحویل داده است، پرونده‌ای در این پلیس تشکیل و در دستور کاررسیدگی قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد مرد و زنی با مراجعه به فروشگاه ها اقدام به خرید کالا نموده و سپس به یک رسید بانکی جعلی در تلفن همراه خود به فروشندگان ارائه و مدعی می شود که وجه کالا به حساب فروشندگان واریز و کالای مورد نظر را دریافت می کند و در ادامه قربانیان پس از گذشت چند ساعت متوجه میشوند پولی به حسابشان واریز نشده است.

رئیس پلیس فتا استان مازندران ادامه داد: با اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی متهمان شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی در چالوس دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شدند.

سرهنگ خورشاد اظهار کرد: عاملان کلاهبردار که زوج جوان بودند اقدام به کلاهبرداری از حساب10 ازشهروندان مازندرانی به مبلغ دو میلیارد و پانصد میلیون ریال کرده بود اعتراف کردند.

وی هشدارداد: فروشندگان وشهروندان می بایست سامانه پیامکی حساب های بانکی خود را همواره فعال کنند تا با واریز یا برداشت از حساب، با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه پس از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند.

رئیس پلیس فتا استان مازندران خاطرنشان کرد : سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس 096380به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

------------------------------------------

تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی ملی سوادکوه 

سرهنگ عبدالله اکبری فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه از تخریب و آزاد سازی ساخت و سازهای غیر مجاز ساختمان های مسکونی در زمین های منابع طبیعی حومه شهر آلاشت این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "عبدالله اکبری" در تشريح اين خبر گفت: تخریب اراضی منابع ملی روستاهای بخش ورسک سوادکوه که به صورت غیر مجاز در قالب واحدهای مسکونی انجام شده بوده با حکم قضائی تخریب شد.

فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه افزود: طی حکم قضائی تخریب ساختمان مسکونی و8 هزار و یکصد متر اراضی ملی در روستای سواد رودبار، با حضور دستگاههای متولی از جمله اداره منابع طبیعی، نماینده دادستان و با حضور پلیس صورت پذیرفت.

سرهنگ اکبری به شهروندان توصیه کرد: به جهت جلوگیری از تضییع حقوق و زیان های مالی قبل از هرگونه اقدام عمرانی نسبت به استعلام اصالت و کاربری ملک از ادارات مربوطه اقدام و پس از دریافت مجوزهای قانونی نسبت به ساخت و ساز اقدام نمایند.

------------------------------------------

توقیف خودروی حامل سوخت قاچاق در سوادکوه شمالی 

سرهنگ حمید رضا فرهودی فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه شمالی از کشف 3 هزار لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فراورده های نفتی در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"حمید رضا فرهودی" اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان در حین گشت زنی در سطح حوزه، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی این شهرستان به یک دستگاه خودرو نیسان مشکوک شدند و جهت بررسی بیشتر خودرو را متوقف کردند.

وی بیان داشت: ماموران انتظامی پس از متوقف کردن نیسان مورد نظر با بازرسی از آن، 3 هزار لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآوردهای نفتی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه شمالی افزود: ماموران انتظامی در این زمینه یک متهم را دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی کردند.

سرهنگ فرهودی خاطرنشان کرد: شهروندان مي توانند در صورت مشاهده هرگونه مورد مشكوك موضوع را از طریق تلفن 110 به پليس اعلام کنند.

------------------------------------------

توقیف خودروی حامل آرد قاچاق در قائم شهر 

سرهنگ مهدی خادمی فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر از توقیف خودروی نیسان حامل 2 تن آرد قاچاق در آن شهرستان خبر داد. 

سرهنگ "مهدی خادمی" در گفت‌‎ وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی این شهرستان در حين گشت زني در سطح شهرستان به یک خودروی نیسان حامل آرد مشكوك و آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر، افزود: ماموران در بازرسی از خودروی مورد نظر50 کیسه آرد جمعاً به وزن 2 تن آرد  فاقد مجوز حمل و توزیع کشف کردند .

وی ارزش کالای قاچاق کشف شده در این اقدام ماموریتی را بالغ بر 200 میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: راننده خودرونیز دستگیر و  پس از تشكيل پرونده به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر در خاتمه از عزم جدی پلیس امنیت اقتصادی در مقابله با قاچاق کالا و ارز خبر داد و افزود: پلیس در راستای تحقق شعار سال " مهار تورم و رشد تولید" از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد و انتظار ما از شهروندان همکاری با پلیس برای برقراری نظم ، امنیت و آرامش مطلوب در جامعه است .

------------------------------------------

توقیف محموله کود شیمیایی قاچاق در بهشهر 

سرهنگ حسن عنایتی گنجی فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف 9 تن کود شیمیایی قاچاق در ایست و بازرسی "رستمکلا - بهشهر" خبر داد. 

سرهنگ " حسن عنایتی گنجی " در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران انتظامی ایست و بازرسی کلانتری 13 رستمکلا بهشهر هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون مشکوک و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از خودرو 8 تن 770 کیلو گرم کود شیمیایی قاچاق به ارزش 900 میلیون ریال کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر گفت: در رابطه با کشفیات به دست آمده یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد.

سرهنگ" عنایتی گنجی " در خاتمه از هموطنان درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در بحث قاچاق و توزیع خارج از شبکه کالاهای اساسی و اخبار مربوط به محل هاي نگهداري، تهيه و توليد اقلام قاچاق را ضمن همکاري همه جانبه با ماموران، موضوع را از طريق فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

------------------------------------------

دستگیری 5 سارق سیم برق با 18 فقره سرقت در عباس آباد 

سرهنگ ناصر صالحی فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد از دستگیری 5 سارق سیم برق با 18 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "ناصر صالحی" در تشریح این خبر، بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم برق، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی، ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با همکاری ماموران کلانتری 18 موفق به شناسایی 5 سارق حرفه ای شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد، تصریح کرد: با هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی، متهمان حین سرقت دستگیر و از آنان مقادیر زیادی سیم و کابل برق سرقتی کشف شد.

وی اظهار داشت: متهمان در تحقیقات و بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 18 فقره سرقت سیم برق از شبکه های توزیع برق اعتراف کردند.

سرهنگ صالحی با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك موضوع را به مركز فوريت هاي پليسی110 اطلاع دهند.

------------------------------------------

دستگیری 47 خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در بابل 

سرهنگ محمدزمان شالیکار فرمانده انتظامي شهرستان بابل از دستگیری 47 معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در اين شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "محمدزمان شالیکار" با اعلام اين خبر، اظهار داشت: در راستاي ارتقاء امنيت اجتماعي و جلب رضايت شهروندان، پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی طرح پاکسازي نقاط آلوده و جرم خيز را در سطح شهرستان بابل به اجرا آورد.

وي افزود: در اين راستا 29خرده فروش مواد مخدر و 18 معتاد متجاهر و پرخطر در طی یک هفته گذشته از سطح مناطق آلوده و معابر شهرستان جمع آوري و از آنان مقدار تقریبی یک کیلو و650 گرم انواع مواد مخدر کشف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان بابل ضمن تشکر از تعامل شهروندان خاطرنشان کرد: همکاري، همراهي و مشاركت آحاد مردم با پليس باعث ارتقاء نظم اجتماعي در جامعه خواهد شد.

------------------------------------------

کشف قرص های قاچاق در "ساری" 

سرهنگ سعید مهدوی جانشین انتظامي شهرستان ساری از کشف 2 هزار عدد قرص قاچاق در بازرسي از يك سوپر مارکت خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "سعید مهدوی" بيان داشت: در راستاي طرح مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران پاسگاه شهدای شمال تجن از فعایت سوپر مارکتی که در زمینه فروش قرص های قاچاق و غیرمجاز از نوع متادون ، ترمادول و... فعالیت داشته است را شناسایی کردند.

وي افزود: مأموران در بازرسي از اين مغازه سوپر مارکت 2 هزار عدد قرص قاچاق و غیره كه به طرز ماهرانه‌اي جاسازي شده بود كشف کردند.

جانشین انتظامی شهرستان ساری با بیان اینکه در اين خصوص یک نفر دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد، تصريح كرد: برابر نظر کارشناسان ارزش اقلام مکشوفه 800 میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ  مهدوی در پایان از شهروندان، خواست: هرگونه اخبار و اطلاعات از فعاليت غیر قانونی در شهرستان را از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي 110 اعلام کنند.

------------------------------------------

کشف موتور سیکلت قاچاق در نوشهر 

سرهنگ اکبر درویشی فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر از کشف یک دستگاه موتورسیکلت کاوازاکی قاچاق به ارزش سه میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "اکبر درویشی " در تشریح این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت اجتماعی، طرح عملیاتی برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف در این شهرستان به اجرا در آمد .

وی افزود: در اجرای این طرح، ماموران انتظامی شهرستان موفق به توقیف یک دستگاه خودرو نیسان حامل موتورسیکلت کاوازاکی 400 سی سی فاقد مدارک گمرکی و تردد در این شهرستان شدند .

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر، ارزش موتورسیکلت قاچاق کشف شده را بالغ بر 3 میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت:راننده و سرنشین خودرو نیسان نیز دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ درویشی در پایان از شهروندان خواست: برای مقابله با ناهنجاری های اجتماعی هرگونه اطلاعات و اخباری را در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی به مرکز فوریت های پلیسی 110 خبر دهند.

------------------------------------------

کشف داروهای غیرمجاز در میاندورود 

سرهنگ مجتبی راست خدیو فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود از کشف 2 هزار و یکصد قلم انواع داروی غیرمجاز و تاریخ مصرف گذشته خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "مجتبی راست خدیو" در تشریح اين خبر گفت: برابر اخبار دریافتی، مبنی بر انتقال داروهای غیر مجاز به شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأمورن قرار گرفت

وی افزود: مأموران تجسس کلانتری 11 پس از یک سری اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات میدانی، موفق به شناسایی محل نگهداری و دپوی داروهای غیر مجاز شدند.

سرهنگ راست خدیو با بیان اینکه سلامت غذایی جامعه برای پلیس موضوعی بسیار حساس و مهم است، پس از شناسایی متهم و با هماهنگی مقام قضائی مأموران به همراه کارشناسان اداره بهداشت شهرستان، از محل انبار داروها بازرسی بعمل آورده که تعداد 2 هزار و یکصد قلم انواع داروی غیرمجاز و تاریخ مصرف گذشته کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود با بیان اینکه پرونده ای در این خصوص تشکیل و تحت رسیدگی است از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک موضوع را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

------------------------------------------

اشتباهات تربیتی 

تربیت کردن بچه‌ها، کار درستی است و اتمام حجت کردن بعضی وقت‌ها، خیلی هم لازم است، اما قرار نیست همیشه شما دستور بدهید و او هم گوش به فرمان‌تان باشد... 

 - همین الان لباست رو بپوش؛ وگرنه اصلا بیرون نمی‌ریم.

ممکن است شما هم از دو، سه سالگی فرزندتان به بعد، چندین و چند بار در همین موقعیت قرار گرفته باشید و وقتی می‌خواستید با پسر و دختر بازیگوش‌تان اتمام حجت کنید، آن‌ها با واکنش‌شان، شما را حیرت‌زده کرده باشند. 

خبر سلمان مهدوی

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار