کد خبر: ۱۱۰۳۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۱ 03 May 2023

شهرستان ارومیه در سال‌های اخیر میزبانی مسابقات زیادی را بدست آورده نمونه بارز آن قهرمانی جوانان کبدی کار جهان در زمستان سال گذشته و لیگ ملت‌های والیبال در آخرین سال پیش از شیوع کروناست و اینک قرعه میزبانی کشتی گیران مطرح جهان در قالب جام تختی در خرداد امسال به نام این شهر افتاده است.

به گزارش ایرنا، یکی از مهمترین وجوه توسعه ورزشی مناطق مختلف در جهان، توسعه زیرساختی است که نمود آن را می‌توان در دریافت میزبانی مسابقات مختلف جهانی، بین‌المللی، قاره‌ای دید که البته میزبانی المپیک مهمترین آنها به شمار می‌رود.

در این میان شهر ارومیه در کنار شهرهای دیگری نظیر تهران، مشهد مقدس و حتی برخی شهرهای دیگر و البته برخوردار، میزبانی مسابقات مختلفی را در سال‌های نه چندان طولانی داشته که سرآغاز آنها مسابقات والیبال AVC CUP در سال ۱۳۸۹ بود که با حضور هشت قدرت برتر آسیایی آن زمان برگزار شد.

بعد از آن و با شنیدن آوازه ارومیه برای میزبانی مسابقات بین‌المللی، جهانی و آسیایی، مسابقات مختلف دیگری نیز در ارومیه برگزار شد که مهمترین آنها مسابقات والیبال قهرمانی جوانان آسیا، مسابقات بین المللی جام وحدت و دوستی در رشته کاراته، رقابت‌های والیبال لیگ ملت‌های والیبال در یکی از هفته‌های آن، مسابقات فوتسال قهرمانی غرب آسیا و همچنین رقابت کبدی قهرمانی جوانان جهان که زمستان گذشته برگزار شد، بوده است.

بیشتر بخوانیم / آذربایجان‌غربی آمادگی برگزاری مسابقات کشتی جام تختی را دارد

با حضور استاندار آذربایجان غربی در فدراسیون کشتی و دیدار با علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران در چند هفته پیش، زمزمه‌هایی در خصوص دریافت میزبانی یکی از مهمترین مسابقات این رشته ورزشی شنیده شد که در روزهای گذشته این امر به واقعیت پیوست و میزبانی رقابت‌های معتبر و بین المللی جام تختی این بار به ارومیه رسید. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار