معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: 156 بقعه متبرکه در سطح استان وجود دارد که در سال جاری بالغ بر 50 مکان در حال بازسازی می باشد، این در حالی است که بیشتر بقاع نیازمند ترمیم و مرمت هستند.
کد خبر: ۱۱۰۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱ 12 October 2015

صفری در گفتگو با تابناک خراسان شمالی گفت: در سال گذشته 30 بقعه متبرکه در استان مرمت و بازسازی شده است و امسال نیز 50 بقعه در حال ترمیم می باشد.

وی اعتبارات مصوب شده در سفر مقام معظم رهبری برای کمک به بقاع متبرکه را 38 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تاکنون 30 میلیارد ریال آن تخصیص یافته و عملیات عمرانی را در این بقاع سرعت بخشیده است.

وی با بیان اینکه درصد بالایی از بقاع متبرکه استان قدیمی است و نیازمند مرمت و بازسازی است؛ تأکید کرد: اداره اوقاف به تنهایی نمی تواند این ساخت و سازها را انجام دهد، بنابراین کمکهای مردمی ضروری است.

وی ادامه داد: برخی از بقاع متبرکه استان، ثبت آثار ملی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است، به همین دلیل اجازه ساخت و ساز به اداره کل اوقاف را در چند سال اخیر نمی دادند، و حتی خود این سازمان برای این اماکن که برخی در حال ریزش بودن اقدامی نمیکردند، اما با پیگیری های این نهاد، در حال حاضر همکاری خوبی بین سازمان میراث فرهنگی و اداره کل اوقاف وامور خیریه صورت گرفته است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری، کارگروههای فنی و گردشگری در استان برای بررسی بقاع میراثی تشکیل شده است که مسیر مرمت این اماکن را هموارتر می سازد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
بقاع متبرکه نیاز به مرمت دارن نه تخریب و دوباره ساختن !!!!!کاری که با امام زاده ی باباامان کردن ، امازاده که یه بنای تاریخی بودو خراب کردن و به جاش یه مسجد وسط پارک ساختن که جلوه ی پارک روهم خراب رده !!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار