کد خبر: ۱۱۰۱۴۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۷ 19 April 2023

به گزارش تابناک مازندران ،  اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 30/01/1402 تقدیم حضور می گردد.

------------------------------------------
اعزام مشمولان دانشگاهي و غير دانشگاهي پایه خدمتی اردیبهشت 1402
سرهنگ محمدرضا کریم پورمعاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران از اعزام همزمان مشمولان دانشگاهی و غیر دانشگاهی پایه خدمتی اردیبهشت 1402 در روز دوشنبه چهارم اردیبهشت ماه از شهرستان های معین خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدرضا کریم پور در تشریح این خبر، گفت: با توجه لزوم اتخاذ تدابير متناسب برای پیشگیری از بیماری کرونا و برابر ابلاغيه سازمان وظيفه عمومي ناجا، اعزام به خدمت مشمولان، اعزام مشمولان  دانشگاهی و غیر دانشگاهی پایه خدمتی اردیبهشت 1402  راس ساعت 7 صبح روز دوشنبه، چهارم اردیبهشت ماه در دو نقطه از استان انجام خواهد شد.
وی تصریح کرد: بر این اساس مشمولان ساکن شهرستان هاي گلوگاه، بهشهر، نکا، مياندورود، ساري، جويبار، سيمرغ، قائمشهر، سوادکوه، بابل، آمل، فريدونکنار و بابلسر از محل تعین شده در پارک شهيدزارع شهرستان ساري واقع درکيلومتر 2 جاده نکا به مراکز آموزشی  اعزام خواهند شد.
سرهنگ کریم پور در ادامه، اظهار داشت: مشمولان ساکن شهرستان هاي محمودآباد، نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن و رامسر برای اعزام به مراکز آموزشی می بایستی به مجتمع نفريحي سيترا (پلاژحسيني) شهرستان نوشهر مراجعه کنند.
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران، افزود: کليه مشمولان تخصيص داده شده به مراکز آموزش داخل استاني همچنين سپاه استاني ( کد 536 )  و طلبه طرح هجرت ( کد 719 و 720 ) ثبت شده است مي بايست بصورت انفرادي به مراکز آموزش اعزام شوند و نياز به حضور در محل اعزام استان نمي باشد.
وی تاکید کرد: همراه داشتن اصل برگ اعزام ، برگ محل مراجعه، برگ واکسيناسيون، کارت ملي و شناسنامه، مدارک مربوط به شرايط خاص متأهلين، پدر نظامي شاغل يا وابسته، گواهي فوت والدين، جانبازان و خانواده درجه يک شهداء و... برای مشمولان در روز اعزام ضروري است.
کریم پور خاطرنشان کرد: مشمولان قبل از ورود به مراکز آموزش، ضمن رعایت بهداشت فردی از قبيل: کوتاه کردن موي سر، گرفتن ناخن و ... وسایل شخصی و بهداشتی شامل ماسک و مواد ضد عفونی کننده و همچنین کارت واکسیناسیون کرونا را بهمراه داشته باشند.
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران با استناد ماده 19 قانون خدمت وظيفه عمومي یاد آور شد: کساني که به سن 18سال تمام مي رسند، پس از انتشار آگهي احضار موظفند ظرف شش ماه خود را به سازمان وظيفه عمومي معرفي و سازمان مکلف است، حداکثر ظرف شش ماه تکليف مشمولين  وظيفه را تعيين نمايد و آنها را به خدمت اعزام يا برابر مقررات از خدمت دوره ضرورت معاف کند.
------------------------------------------
دستگیری 2 سارق اماکن خصوصی با 30 فقره سرقت در" بهشهر"
سرهنگ حسن عنایتی گنجی فرمانده انتظامي شهرستان "بهشهر" از دستگیری 2 سارق حرفه ای سیم و کابل برق و اماکن خصوصی در آن شهرستان خبر داد .
سرهنگ " حسن عنایتی گنجی " در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پليس، گفت: در پي وقوع چندین فقره سرقت سيم و کابل برق و اماکن خصوصی در سطح حوزه استحفاظی ، بررسی موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وي افزود: در اجرای اسن ماموریت، ماموران پلیس آگاهی با انجام بررسی های تخصصی و تحقیقات میدانی از محل وقوع سرقت ها،رد پای 2 سارق سابقه دار را در رابطه با این سرقت ها شناسائی و در عملیاتی غافلگیرانه آنان را دستگیر کردند.
سرهنگ " عنایتی گنجی " تصریح کرد : متهمان در بازجوئی های به عمل آمده  تاکنون به30 فقره سرقت سيم کابل برق و سرقت اماکن خصوصی اعتراف کردندو در بازرسی بعمل آمده از منزل و مخفیگاه آنها ، تعدادی آلات و ادوات سرقت و مقداری اموال مسروقه کشف شد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: این سارقان حرفه ای پس از تشكيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به دادسرا  معرفي شدند.
------------------------------------------
سارق پمپ‌ های آب بخش سرخرود شهرستان محمودآباد دستگیر شد
سرهنگ محمود حسین زاده فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد گفت: سارق پمپ هاي ‌آب‌ بخش سرخرود اين شهرستان با 12 فقره سرقت دستگیر شد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "محمود حسین زاده" با اعلام این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت پمپ‌آب در بخش سرخرود شهرستان محمودآباد، موضوع در دستور كار ماموران  قرار گرفت.
وی افزود: با تحقيقات انجام شده و بررسي های همه جانبه، ماموران انتظامی سرخرود به سرنخ‌هايي از سارق اين پرونده‌ها دست يافتند.
فرمانده انتظامي شهرستان محمودآباد با اشاره به اينكه متهم حین سرقت پمپ‌آب دستگير شد، تصريح كرد: اين سارق حرفه ای در بازجویی های به عمل آمده به 12 فقره سرقت پمپ‌ آب در روستاهای بخش سرخرود اعتراف كرد .
حسین زاده  از  کشف 6 دستگاه پمپ آب و بیش از 50 متر سیم کابل برق سرقتی از مخفیگاه متهم خبر داد و گفت:  اموال سرقتی کشف شده  با هماهنگی مرجع قضائی تحویل مال باختگان شد.
سرهنگ حسین زاده در پايان با بيان اينكه سارق با تشكيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شد از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را به مركز فوريت‌هاي پليسي 110 اطلاع دهند.
------------------------------------------
دستگیری سارق حرفه ای منزل در آمل
سرهنگ علی داداش تبار فرمانده انتظامي شهرستان آمل از دستگيری سارق حرفه اي منزل با 8 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد ..
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علی داداش تبار " در تشریح این خبر، اظهار داشت: پس از وقوع چند مورد سرقت منزل در سطح شهرستان رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: در اجرای این ماموریت، مأموران پلیس آگاهی با انجام تحقیقات پلیسی سارق را شناسایی و در اقدامی عملیاتی دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان آمل تصریح کرد: متهم در بازجویی ها تاکنون به 8 فقره سرقت منزل در این شهرستان اعتراف کرد .
سرهنگ داداش تبار در پايان ضمن اشاره به تحویل متهم به مرجع قضائی، از شهروندان خواست : در صورت مشاهده هر گونه فعالیت مجرمانه از سوی افراد مشکوک ، مراتب را از طریق تلفن فوریت های پلیسی 110 اعلام کنند .
------------------------------------------
پلمپ 5 واحد صنفی متخلف در گلوگاه
سرهنگ محمود کلوانی فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه از پلمب 5 واحد صنفی متخلف در اجرای طرح نظارت بر اماکن عمومی در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمود کلوانی"در تشریح این خبر، گفت: در اجرای طرح برخورد با هنجار شکنی ها و به منظور رعایت و حفظ حرمت ماه مبارک رمضان، طرح بازدید و نظارت بر واحدهای صنفی در سطح شهرستان به اجرا در آمد.
وی افزود: در اجرای این طرح ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این فرماندهی از 30 واحد صنفي این شهرستان بازدید کردند .
سرهنگ کلوانی از پلمب 5 واحد صنفی تذکر و اخطار پلمب به 15 واحد صنفی در اجرای این طرح  خبر داد در پایان ضمن تقدیر از همکاری خوب شهروندان به خصوص اصناف و بازاریان با پلیس، اظهار داشت: تلاش پليس در كنار ساير ادارات و سازمان ها به منظور حفظ حرمت ماه مبارک رمضان ادامه خواهد يافت.
فرمانده انتظامی گلوگاه در خاتمه تاکید کرد: پليس برابر قانون با هر فرد و واحدصنفی که اقدام به هنجارشکني در جامعه کند با قاطعيت برخورد مي کند .
------------------------------------------
کشف سوخت قاچاق در "نور
سرهنگ علی اکبرقلی پور فرمانده انتظامی نور از کشف19 هزار ليتر سوخت قاچاق در آن شهرستان خبر داد.
سرهنگ "علی اکبرقلی پور" در گفت ‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشريح جزئيات اين خبر اظهار داشت: در راستای مبارزه همه جانبه با پدیده شوم قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی، ماموران بخش بلده حین کنترل خودروهای عبوری به یک خودروی حامل سوخت مشكوك و آن را براي بررسي بيشتر متوقف کردند.
وی افزود: ماموران انتظامي در بازرسي از اين خودرو 19 هزار ليتر نفت قاچاق و فاقد هرگونه مجوز کشف کردند.
فرمانده انتظامی نور با بیان اینکه سوخت مکشوفه به شرکت نفت تحویل داده شد، گفت: راننده خودرو نیز پس از تشکیل پرونده براي سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.
------------------------------------------
دستگیری سارق خودرو و کشف خودرو سرقتی در میاندورود
سرهنگ شهرام باقری گلوردی جانشین فرماندهی انتظامي شهرستان میاندورود از دستگیری سارق خودرو در کمتر از 2 ساعت خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "شهرام باقری گلوردی " در تشريح اين خبر گفت: در پی اعلام سرقت 1 خودروی سواری پراید ، بلافاصله ماموران پلیس آگاهی این شهرستان، موضوع را در دستور کار قرار دادند.
وی افزود: با سرعت عمل مأموران و با انجام تحقیقات تخصصی و اقدامات اطلاعاتی و اجرای طرح کنترل محورهای مواصلاتی و معابر درونشهری، سرانجام سارق به همراه خودرو سرقتی شناسايي و در عملیاتی ضربتی دستگير شد .
سرهنگ باقری از دستگیری سارق  در این عملیات خبر داد و تصريح كرد: متهم در بازجویی های تخصصی و با مواجهه با اسناد و مدارک موجود به سرقت اين خودرو  اعتراف کرده و  بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.
جانشین فرمانده انتظامي شهرستان میاندورود با بیان اینکه هرچه ضريب ايمني خودرو افزايش يابد به همان ميزان ضريب سرقت آن کاهش خواهديافت بیان داشت: سارقان در بيشتر موارد در کمين خودروهايي مي نشينند که صاحب آن در کمال خونسردي و بدون رعايت نکات ايمني، خودرو خود را در مکاني خلوت بدون تجهیز هیچگونه لوازم ايمني پارک می كند.
سرهنگ باقری در پایان با تشکر از همکاری خوب شهروندان، از آنان خواست : به توصیه ها و هشدار های پلیس توجه کرده و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشكوك با سامانه پليسی 110 تماس بگيرند چرا كه مشاركت و همراهي مردمي نقش بسيار مهمي در توفيقات پليس در برخورد با جرايم مختلف به ويژه سرقت دارد.
------------------------------------------
کشف چوب جنگلي قاچاق در نوشهر
سرهنگ اکبر درویشی فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر از کشف 2تن و 700 کیلو گرم تن چوب جنگلي قاچاق و توقیف یک خودروی نیسان در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "اکبر درویشی" با اعلام اين خبر افزود: در راستاي مبارزه با قاچاق محصولات و فرآورده های جنگلی، ماموران انتظامی در مسیر حوزه استحفاظي به دو خودروی نیسان حامل چوب مشکوک شدند.
وی، افزود: ماموران خودروی مورد نظر را متوقف و در بازرسی از آن 2 تن و 700 کیلو گرم  چوب که توسط راننده خودرو به صورت غیرمجاز از جنگل های شهرستان نوشهر  برداشت شده بود،کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر ، تصریح کرد: راننده خودرو پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و محصولات قاچاق کشف شده با هماهنگی قضایی به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل داده شد.
سرهنگ اکبر درویشی در پايان با اشاره به اين كه قطع درختان جنگلی، به تاراج بردن منابع ملي بوده و تبعات زيست محيطي زيادي را در پي دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از آن مراتب را سريعاً به پليس110 اطلاع دهند.
------------------------------------------
دستگیری قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر درنکا
سرهنگ قاسم عزیزی فرمانده انتظامي شهرستان نکا از دستگیری 12 قاچاقچی و65 معتاد و خرده فروش مواد مخدر در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی آن شهرستان خبر داد .
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "قاسم عزیزی" با اعلام اين خبر، اظهار داشت: در راستاي ارتقاء امنيت اجتماعي و جلب رضايت شهروندان، طرح پاکسازي نقاط آلوده و جرم خيز در سطح شهرستان اجرا شد.
وي اظهار کرد: در اجرای این طرح پس از هماهنگی های قضائی 3 دستگاه خودرو حامل 2کیلوگرم انواع مواد مخدر و 500 عدد قرص های روانگردان توقیف و 12 خرده فروش مواد مخدر دستگیرشدند .
سرهنگ عزیزی افزود: ماموران، در ادامه این طرح 65 معتاد و خرده فروش را از سطح مناطق آلوده و معابر شهرستان جمع آوري کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان نکادر خاتمه ضمن تشکر ازهمکاري، همراهي و مشاركت آحاد مردم با پليس از شهروندان خواست : در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک سریعا با پلیس 110 تماس حاصل نمایند.
------------------------------------------
رهايي گروگان و دستگيري آدم رباها در کلاردشت
سرهنگ مصطفی اکبرنژاد فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت از دستگیری 3 آدم ربا و رهایی فرد ربوده شده در عملیات ضربتی ماموران انتظامی آن شهرستان خبر داد.
سرهنگ  " مصطفی اکبرنژاد" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس در تشريح اين خبر بيان داشت: در پي اعلام  یک مورد آدم ربايي و عزیمت متهمان به سمت شهرستان کلاردشت، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت، تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی مسیرهای تردد آدم ربایان، ماموران انتظامی این شهرستان با همکاری ماموران انتظامی شهرستان چالوس، این افراد را حین تردد در محور کندوان شناسایی کرددند.
سرهنگ اکبرنژاد، در ادامه از به دام اندختن گروگانگیران در اقدامی غافلگیرانه خبر داد و  اظهار داشت: در این عملیات زنی که توسط همسر سابق خود و 3 نفر از دوستان وی که اهل و ساکن  شهرستان بروجرد بوده اند ربوده شده بود از چنگ آدم ربایان نجات یافت .  
وی علت این آدم ربایی را برابر برسی های به عمل آمده اختلاف خانوادگی عنوان کرده و گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت در خاتمه،از شهروندان خواست:  پس از مشاهده هر گونه موارد مشکوک سريعا مراتب به پليس اطلاع رساني و همچنين خانواده ها کنترل و اشراف لازم را بر احوالات فرزندان خود داشته باشند.
------------------------------------------
نقش حجاب در پیشگیری از جرائم وآسیب های اجتماعی
زن مظهر ظرافت وجمال آفرنیش است . اصلاح جامعه در گرو تقوای زن ومحیط خانواده کلاس درس اوست و برهمین اساس زن مربّی بشر است ومی تواند با تربیت فرزندی امتی را رهایی بخشد .......
زن مظهر ظرافت وجمال آفرنیش است . اصلاح جامعه در گرو تقوای زن ومحیط خانواده کلاس درس اوست  و برهمین اساس زن مربّی بشر است ومی تواند با تربیت فرزندی امتی را رهایی بخشد .
حال جایگاه والای این گوهر آفرینش اقتضا می کند که در صدف حجاب قرار گیرد تا ارزش های او حفظ شود و این است فلسفه پوشش که خدای حکیم برای ناموس خلقت واجب کرده است و فلسفه حجاب ، حفظ ارزش والای زن است و از همین روست که خداوند پوشش دینی را بر او واجب ونگاه به بدن وموی سر او را حرام فرموده است .
حجاب و پوشش برای بانوان به ویژه حجاب برتر یعنی چادر توجه به حریم عفاف وحراست آن از اصلی ترین سنگر زنان  و از مهم ترین و عمیق ترین و سودمندترین قانون الزامی آفرینش برای آنها وجامعه است ، بنابراین باید تمام ابزارهای فرهنگ ساز از قبیل کتاب ،مطبوعات وصداوسیما به سوی ارزش های اسلامی که یکی از بارزترین آنها رعایت پوشش وحجاب برتر ومطلوب وامنیت اجتماعی فراگیر است ،هدایت شوند وهمه افراد به مهم ترین وجهی رهنمون گردند.     
فواید حجاب در بعدخانوادگی
یکر از فواید حجاب در بعد خانوادگی اختصاص یافتن التذاذهای جنسی به محیط خانواده و درکادر ازدواج مشروع است، اختصاص مذکور باعث پیوند واتصال قوی تر زن وشوهر و در نتیجه استحکام بیشتر کانون خانواده می شود و برعکس فقدان حجاب باعث انهدام نهادخانواده است .
یکی از نویسندگان تأثیر برهنگی را در اضمحلال و خشکیدن درخت تنومند خانواده این گونه بیان کرده است : در جامعه ای که برهنگی برآن حاکم است هرزن ومردی همواره در حال مقایسه است ، مقایسه آنچه دارد با آنچه ندارد وآنچه ریشه ی خانواده را می سوزاند و این است که این مقایسه آتش هوس را در زن وشوهر و مخصوصا در شوهر دامن می زند .
زنی که بیست یا سی سال در کنار شوهر خود زندگی کرده و با مشکلات زندگی جنگیده و در غم وشادی او شریک بوده است پیداست که اندک اندک بهار چهره اش شکفتگی خود را از دست می دهد و روی در خزان می گذارد ، در چنین حالتی که سخت مختاج عشق ومهربانی و وفاداری همسر خویش است ناگهان زن جوان تری از راه می رسد و در کوچه بازار ، اداره ومدرسه با پوشش نامناسب خود به همسر او فرصت مقایسه ای می دهد واین مقدمه می شود برای ویرانی اساس خانواده و بر باد رفتن امید زنی که جوانی خود را نیز برباد داده است .
همه خواهران جوان  می دانند که هیچ جوانی نیست که به میانسالی  وپیری نرسد  که اگر امروز آنان جوان و با طراوت اند در فردای بی طراوتی آنان باز جوانانی هستند که بتوانند برای خانواده آنان همان خطری را ایجاد کنند که خود آنان امرز برای خانواده ها ایجاد می کنند.
فواید فردی حجاب
-برخورداری از امنیت وقرار نگرفتن در معرض آزار واذیت دیگران
-برخورداری از بهداشت روانی واحساس آرامش بیشتر
-حفاظت از وقار ،شخصیت ،کرامت،اصالت وعظمت زن
با نگاهی به اجتماع ورویدادهای آن متوجه می شویم زنانی که از پوشش مناسب برخوردارنیستند بیشتر مورد آزار واذیت واقع می شوند .
در واقع بدپوششی آن ها چراغ سبز وعلامتی است برای کسانی که به دنبال هوسرانی هستند.طبق آمار 98درصد زنانی که مورد آزار خیابانی قرار می گیرند بدحجاب هستند. 
فواید اجتماعی حجاب
-استحکام بخشیدن به کانون خانواده
-حفظ تعادل روانی وآرامش جامعه
-حجاب موجب استحکام پیوند جامعه ی کوچک خانواده می شود که بقاء واستحکام جامعه ی بزرگ را در پی دارد
-بی بندوباری وزیرپاگذاشتن ارزش های اخلاقی ،نهاد خانواده را از صفا،معنویت وپاکی تهی می سازد وموجب از هم گسیختگی عاطفی می شود
ايجاد آرامش رواني بين افراد جامعه
.جلوگيري از تهييج و تحريک جنسي و خنثي نمودن لذايذنفسانی
کاهش چشمگير مفاسد فردي و اجتماعي در جامعه اسلامي
حفظ و استيفاي نيروي کار در سطح جامعه اسلامي
حضورمعنوی گرایانه زنان ومردان در حیط اجتماعی
کاهش تقاضای مدپرستی بانوان
حفظ ارزش های انسانی مانند عفت ،حیا ومتانت در جامعه
مصونیت زنان در همه زمانها ومکانها
سلامت وزیبایی موقعیت  اجتماعی وفرهنگی مردان وزنان جامعه اسلامی
هدایت ،کنترل وبهره مندی صحیح از امیال وغرایز انسانی
مبارزه با تهاجم فرهنگی
از بین بردن فشارهای اجتماعی نامشروع ونابهنجار
ابهام های مهم پیرامون موضوع حجاب
-برخی از مخالفان حجاب را محرومیت ومحدودیتی می دانند که موجب حریص شدن مردان می شود وبی حجابی را به عنوان وسیله ای برای عادی شدن این گونه مسائل تجویز می کنند
- برخی دیگر از مخالفان حجاب ،آن را محدودیتی برای زن ومانع بزرگی برای فعالیت های اجتماعی او قلمداد می کنند
- یکی دیگر از ابهامات تبعیض آمیز ،مغایر با آزادی زنان ومصداقی از استبداد وخودخواهی مردان معرفی می کنند
- برخی از افراد حجاب را مسئله ای فردی می دانند ومعتقدند که نباید کسی را به رعایت آن مجبور نمود
- عده ای از افراد می گویند حجاب تنها به زمان جاهلیت اختصاص داشت که افراد درتوحّش به سرمی بردند وامروزه کاربردی برای جوامع ندارد
راهبردهای گسترش فرهنگ عفاف وحجاب
-توسعه فرهنگ کنکاش وتفکر در مفاهیم دینی توسط جوانان به منظور پذیرش درونی وقلبی وعمل به آنها
-اتخاذ تدابیر مناسب جهت جذب ،تربیت وبه کارگیری نیروی انسانی شایسته نظیر مدیران ،معلمان واساتید معتقد وعامل به رعایت عفاف وحجاب در کلیه مراکز ادای وآموزشی
-تبیین آموزه های دینی در خصوص ضرورت رعایت اصول حیا وعفت متناسب با قابلیت ها و ویژگی های زنان ومردان وایجاد تعادل در روابط اجتماعی آنها
- احیا و ترویج سنت حسنه امر به معروف ونهی از منکر
- افزایش آگاهی والدین نسبت به رعایت عفاف وحجاب خصوصاًدر خانواده ونقش الگویی آنان دراین امر
- زمینه سازی اجتماعی مناسب برای دختران وپسران جهت کشف ،هدایت وبروز قابلیت ها وتوانمندی ها وتأمین مطالبات خود به منظور جلوگیری از بروز جلوه گری های نامناسب در حیطه فرهنگی عفاف وحجاب
تهییه کنندگان : سرهنگ2زهرا سعادتی – زهرا گیلا ، مشاوره ومددکاری کلانتری 11شریعتی بابل
------------------------------------------
مراقبت؛ نیاز یک رابطه خوب
یکی از مواردی که می تواند رابطه ها را مستحکم نگه دارد وکم توجهی به آن چالش های فراوانی را ایجاد کند حفظ فاصله و احترام به حریم خصوصی طرف مقابل است..... .
یکی از مواردی که می تواند رابطه ها را مستحکم نگه دارد وکم توجهی به آن چالش های فراوانی را ایجاد کند حفظ فاصله و احترام به حریم خصوصی طرف مقابل است.
عموما دوطرفی که بنای یک رابطه عاطفی را می گذارند از هم تقاضای توجه و دیده شدن دارند، برخی آدم ها وقتی وارد رابطه عاطفی و زوجی می شوند چسبندگی را نشانه ای از صمیمیت قلمداد کرده و تصور می کنند عشق و دوست داشتن یعنی شکستن مرزهای طرف مقابل، یعنی تماس های مکرر و صحبت های طولانی بی وقفه، دیدارهای بی وقفه و هر دقیقه از دیگری خبر گرفتن.
در حالی که خیلی از اوقات رابطه های بیمار گونه چنین علائمی از خود نشان می دهند در یک رابطه سالم طرفین به حریم شخصی و خلوت یکدیگر بها می دهند و آن را به رسمیت می شناسند و می پذیرند که طرف مقابلشان در حین اینکه در رابطه عاطفی است نیازمند وجود خلوت و تنهایی نیز هست، چنین فردی لزوما نه منزوی است، نه بیمار و نه گوشه گیر.
یک رابطه اصیل به معنی تجربه عشق به همراه آزادی است، در چنین رابطه ای کسی بردیگری سخت نمی گیرد و فشاری وارد نمی آورد و هر فرد برای خواسته ها و نیازهای طرف دیگر رابطه ارزش قائل است.
با این وجود باید دانست که تنهایی و رابطه دو سر یک محورند که ضرورت آن با همدیگر احساس می شود ،آن کسی که تنهایی برایش گزنده است کام خود و شریک عاطفی اش را تلخ می کند چرا که مدام توقع حضور دارد اما باید گفت که کنترل گری و لای منگنه قرار دادن عشق از ذهنیت ناسالم بر می خیزد.
رابطه سالم نیاز به مراقبت دارد نه کنترل و اینکه استقلال طرف مقابلمان را به رسمیت بشناسیم و اجازه دهیم رای خودش را ابراز کند و برای نظراتش ارزش قائل شویم  و به مهمترین خواسته اش که حفظ فاصله و حریم است نیز احترام بگذاریم.
پس اگر کسی به خلوت خود رفت را منزوی و غیر اجتماعی نخوانیمش و بدانیم که در تنهایی است که مسیر های بیداری نمایان می شوند .
هر کسی در زندگی خود حیاط خلوتی اختصاصی دارد که هرازگاهی مایل است به آنجا برود و برای خودش چایی بریزد و باخودش گپ و گفتی کند و به تماشای خود بنشیند./.
تهیه و تنظیم : محدثه قربانی کارشناس ارشد روانشناسی مشاور و مددکار کلانتری 13 ساری 

 

خبر سلمان مهدوی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار