سرهنگ محمدپور رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران از دستگیری 101 متهم اقتصادی و کشف بیش از 595 میلیارد ریال انواع جرایم اقتصادی در تعطیلات نوروزی1402 خبر داد
کد خبر: ۱۰۹۹۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۸ 05 April 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 16/01/1402 تقدیم حضور می گردد.
------------------------------
پیام تسلیت معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس مازندران به مناسبت درگذشت تهیه کننده رادیو
سرهنگ "ساداتی" در پیامی درگذشت ناگهانی مرحوم "رمضان کریمی نیا" از تهیه کنندگان برجسته رادیو مازندران را به خانواده داغدار، مدیرکل و کارکنان صدا وسیمای مرکز استان تسلیت گفت.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در متن این پیام آمده است.
بسم الله الرحمن الرحیم
مرا در منزل جانان چه امن عیش چون هر دم / جرس فریاد می دارد که بربندید محمل ها
درگذشت ناگهانی تهیه کننده متعهد، خلاق و پرتلاش شبکه رادیویی مازندران، مرحوم مغفور شادروان "رمضان کریمی نیا"موجب تاثر و تاسف، اینجانب و همکاران معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان شد. تلاش، همکاری دلسوزانه و دغدغه مندی در خصوص تولید برنامه های فاخر با مضمون آموزشی و فرهنگ سازی از خصیصه های آن عزیز سفر کرده بود که در کنار رفتار و اخلاق حسنه ایشان زبانزد خاص و عام بود.
اینجانب این فراق جانسوز را خدمت خانواده داغدار ایشان و همکاران محترم در صدا وسیمای مرکز مازندران علی الخصوص همکاران محترم رادیو تبرستان تسلیت عرض کرده و از خداوند منان برای آن عزیز از دست رفته، علو درجات و برای بازماندگان داغدار صبر و اجر مسئلت دارم.
معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران - سرهنگ کارآگاه "سید جعفر ساداتی"
----------------------------
کشف 10 تن چوب جنگلي راش و توسکا قاچاق در عباس آباد
سرهنگ بابایی فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد از توقیف دو دستگاه خودروی نیسان و کشف ده تن چوب جنگلی راش وتوسکا قاچاق خبر داد
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "مصطفی بابایی" در تشریح اين خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی در پی کسب خبری مبنی بر برداشت غیر مجاز چوب از جنگل، موضوع را با انجام اقدامات اطلاعاتی در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: ماموران مبارزه با قاچاق کالا پلیس آگاهی شهرستان با کنترل مسیرهای کوهستانی دو دستگاه خودروی نیسان حامل چوب جنگلی راش وتوسکارا در یکی از محورهای روستایی شناسایی و متوقف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد با اشاره به دستگیری دو قاچاقچی چوب در این عملیات، خاطرنشان کرد: ماموران در بازرسی از خودروی ده تن چوب جنگلی قاچاق که از جنگل های اطراف شهرستان به صورت غیر مجاز برداشت شده بود، را کشف کردند.
سرهنگ بابایی، ارزش چوب های راش وتوسکا کشف شده را با توجه به باارزش بودن بر اساس نظر کارشناسان را 800 میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: ماموران انتظامی چوب های قاچاق کشف شده را به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهمان را پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی کردند.
--------------------------------------
کشف 3 هزار و 739 عدد قرص روانگردان از یک عطاری در آمل
سرهنگ داداش تبار فرمانده انتظامی شهرستان آمل از یک عطاری که اقدام به فروش و توزيع قرص روانگردان در آمل مي کرد، خبر داد و افزود: در اين عمليات که توسط پلیس مبارزه با موادمخدر صورت گرفت،3هزار و 739 قرص روانگردان کشف شد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علی داداش تبار" در تشريح جزييات اين خبر،گفت: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر در راستاي مبارزه با سوداگران مرگ به دنبال يكسري اقدامات پليسي، فردي را كه اقدام به فروش قرص های روان گردان در سطح شهرستان آمل مي کرد، شناسايي كردند.
وی ادامه داد: با بررسي هاي شبانه روزي و با انجام چندين مرحله تحقيقات گسترده پليسي، مشخص شد وي به صورت حرفه اي در زمينه تهيه و توزيع قرص هاي روانگردان در یک مغازه عطاری فعاليت مجرمانه دارد.
فرمانده انتظامی شهرستان آمل تصریح کرد: با مشخص شدن روش کار متهم و شناسايي محل فعاليت وي، با هماهنگي قضائي، تيمي از ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر در يك عمليات غافلگيرانه، فروشنده قرص هاي غير مجاز را در محل فعالیت مجرمانه اش در یک عطاری دستگير کردند.
سرهنگ داداش تبار با بیان اینکه ماموران در بازرسی از عطاری، 3 هزار و 739 عدد قرص روان گردان را کشف کردند، اظهار داشت: متهم به همراه مواد مکشوفه به مقر پليس منتقل و پس از تکميل پرونده و انجام تحقيقات تکميلي جهت سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفی شد.
----------------------------
تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در محمودآباد
سرهنگ حسین زاده فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از تخریب ساخت و ساز مغازه های غیرمجاز در زمین کشاورزی و حریم راه و ترابری آن شهرستان خبر داد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمود حسین زاده" در تشریحاین خبر اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر تصرف غیر قانونی و احداث 7 واخد صنفی در بخشی از اراضی کشاورزی و خریم اداره راهداری ، موضوع در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی و با همکاری عوامل اداره راهداری، بناهای احداثی ایجاد شده در اطراف این زمین ها تخریب و اراضی کشاورزی که به صورت غیر قانونی توسط متهمین تصرف شده بود رهاسازی شد.
سرهنگ حسین زاده ارزش زمین های رهاسازی شده در این عملیات را بالغ بر 40 میلیارد ریال عنوان کرد و در خاتمه از شهروندان خواست: هرگونه اخبار در خصوص ساخت‌ و ساز غيرمجاز، تغيير كاربري اراضي کشاورزی و سوء استفاده از منابع طبيعي را از طریق پل ارتباطی 110 به پلیس اطلاع دهند.
-------------------------------
دستگیری 101 متهم اقتصادی و کشفیات 595 میلیاردی در تعطیلات نوروزی
سرهنگ محمدپور رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران از دستگیری 101 متهم اقتصادی و کشف بیش از 595 میلیارد ریال انواع جرایم اقتصادی در تعطیلات نوروزی1402 خبر داد.
سرهنگ "محمد محمدپور" در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی در سراسر استان مازندران در تعطیلات نوروزی با تلاش‌های شبانه روزی و اقدامات تخصصی، موفق به کشف انواع جرایم اقتصادی در حوزه های قاچاق کالا و ارز (سوخت، دام و ...) و جرایم اقتصادی (احتکار، اخلال در نظام اقتصادی و...) شدند.
وی افزود: ارزش کشفیات مذکور طبق نظر کارشناسان مربوطه بالغ بر 595 میلیارد ریال برآورد شد و همچنین در این راستا 101 متهم نیز دستگیر شدند.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران تصریح کرد: در تعطیلات نوروزی با تلاش های شبانه روزی و اقدامات تخصصی، کارآگاهان پلیس اقتصادی تعداد 93 فقره پرونده در راستای جرائم اقتصادی تشکیل شد.
وی در ادامه بیان داشت: کشفیات شامل احتکار، اخلال در نظام اقتصادی، فرآورده نفتی قاچاق، دام سبک و سنگین قاچاق و سایر کشفیات قاچاق در عناوین مختلف بوده است.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران در ادامه خاطرنشان کرد: پليس با تمام توان و جديت همواره در سال جاری آماده است با قاچاقيان و مخلان نظم و امنيت اقتصادي مقابله کند و مبارزه با هر گونه جرایم اقتصادی  و مبارزه بلا قاچاق کالا و ارز را از اولويت هاي کاري و مأموريتي اين پليس دانست.
سرهنگ محمد محمدپور از هموطنان درخواست کرد: در صورت اطلاع از هر گونه فعاليت هاي غيرقانوني در این راستا، مراتب را در اسرع وقت از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.
-----------------------------
کشف قرص های لاغری غیرمجاز در عباس آباد
سرهنگ بابایی فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد از کشف 110 هزار عدد از انواع قرص های غیرمجاز لاغری در این شهرستان خبر داد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "مصطفی بابایی" در تشریح جزئیات این خبر گفت: مأموران پلیس آگاهی این فرماندهی با اشراف اطلاعاتی موفق به شناسایی محل نگهداری قرص های غیرمجاز شدند.
وی افزود: ماموران پس از هماهنگی قضائی، در بازرسی از محل های مورد نظر، 110 هزار عدد قرص غیرمجاز لاغری را کشف کردند.
فرمانده انتظامي عباس آباد تصریح کرد: در این عملیات 2 متهم دستگير و با تشكيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شدند.
سرهنگ بابایی در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک مراتب را سريعاً به پليس110 اطلاع دهند.
------------------------------
پلمب 13 واحد صنفي متخلف در " بابلسر"
سرهنگ افضلی فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر از پلمب 13 واحد صنفي متخلف در اجراي طرح برخورد با روزه خواري و عدم رعایت شئونات اسلامی خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "سیدجعفر افضلی" در تشريح اين خبر، گفت: ماموران پليس امنيت عمومي شهرستان بابلسر از ابتداي شروع ماه مبارک رمضان، طرح ارتقاء امنيت اجتماعي را با محوريت برخورد با روزه خواري و اجراي طرح هاي کنترلي و نظارتي صنوف با قاطعيت در سطح شهرستان اجرا کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر، افزود: در اجراي اين طرح نظارتي و کنترلي از تعداد 110 واحد صنفي در رسته هاي مختلف به صورت محسوس و نامحسوس بازديد که برای  18 واحد صنفي اخطار پلمب صادر شد و 13 واحد صنفي متخلف نیز پلمب شد.
سرهنگ افضلی از عموم شهروندان خواست: در صورت مشاهده هر گونه فعاليت غير قانوني توسط افراد متخلف در صنوف، مراتب را از طريق سامانه 110 به پليس اطلاع دهند.
----------------------------
دستگیری سارقان ساختمان های نیمه کاره در تنکابن
سرهنگ دیلمی فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از دستگیری 4 سارق ساختمان های نیمه کاره با 24 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "بهادر دیلمی" در تشریح این خبر،گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از ساختمان های نیمه کاره، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: در این راستا، ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات پلیسی 4 سارق سابقه دار را در این رابطه شناسایی و پس از هماهنگی قضائی آنها را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن خاطرنشان کرد: متهمان در بازجویی های به عمل آمده به 24 فقره سرقت در این شهرستان اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
سرهنگ دیلمی در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: هشدار هاي پليس را در خصوص پيشگيري از سرقت جدي گرفته و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک مراتب را سريعاً به پليس110 اطلاع دهند.
-------------------------
دستگیری سارق منزل با 11 فقره سرقت در نوشهر
سرهنگ درویشی فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر ازدستگيري 2 سارق منزل و کشف 11 فقره سرقت منزل در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ "اکبر درویشی" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس،در تشریح این خبر گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت از منازل در شهرستان، شناسايي و دستگيري عوامل سرقت در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت .
فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر، تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتي، ماموران پلیس آگاهی موفق به شناسایی و دستگيری 2 سارق سابقه دار در این ارتباط شدند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: متهمان در تحقيقات و بازجویی بعمل آمده به 11 فقره سرقت منزل در حوزه استحفاظی شهرستان اقرار و اعتراف کردند.
سرهنگ درویشی در پایان با بیان این که پلیس با قاطعیت با سارقین و افرادی که نظم و امنیت جامعه را بهم بزنند برخورد خواهد کرد، از شهروندان خواست: ضمن رعایت موارد امنیتی و استفاده از سیستم های مداربسته به هشدار های پلیس توجه نموده و هرگونه موارد مشکوک و مظنون را به پلیس 110 و کلانتری محل گزارش کنند . 

خبر سلمان مهدوی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار