حجت الاسلام محمدصادق محمدی لائینی، خطیب نماز جمعه شهرستان نکا:
خطیب جمعه شهرستان نکا گفت: از اهداف بعثت، متحد شدن مردم و نزاع نکردن است چراکه، نزاع و اختلاف، راهبرد دشمن است و او می خواهد ما را تکه تکه کند تا متحد نباشیم.
کد خبر: ۱۰۹۲۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۶ 17 February 2023

به گزارش تابناک مازندران، نماز جمعه 28 بهمن ماه 1401 شهرستان نکا، با حضور پرشور مردم و به امامت حجت الاسلام محمدصادق محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در شهرستان نکا برگزار شد. 

«نزاع و اختلاف» راهبرد «دشمن» و «اتحاد» هدف «بعثت» است
«نزاع و اختلاف» راهبرد «دشمن» و «اتحاد» هدف «بعثت» است  

وی در آغاز خطبه اول، ضمن توصیه به تقوا و پرهیز از گناه گفت: تقوا چیزی است که خدا، پیامبر و ائمه معصومین به ما سفارش کردند و کالایی است که هم در دنیا و هم در آخرت برای ما نافع است.

خطیب جمعه شهرستان نکا با اشاره به بعثت پیامبر اسلام(ص) اهداف بعثت را متحد شدن مردم و نزاع نکردن دانست چراکه، نزاع و اختلاف، راهبرد دشمن است و او می خواهد ما را تکه تکه کند تا متحد نباشیم.

حجت الاسلام محمدی لائینی افزود: در این راستا پیامبر(ص) به محض ورود به مدینه، اقدام به از بین بردن اختلافات دو قبیله مهم اوس و خزرج نمود، زیرا دشمن همیشه از اختلافات سوء استفاده می کند. خداوند می فرماید: «واعتصموا بحبل الله جمیعا» که برخی منظور از «حبل» را قرآن و برخی دیگر حضرت علی(ع) دانستند که در هر صورت، «ایجاد اتحاد ملی»، توصیه قرآن و همه معصومین است. 

«نزاع و اختلاف» راهبرد «دشمن» و «اتحاد» هدف «بعثت» است+ گزارش تصویری
«نزاع و اختلاف» راهبرد «دشمن» و «اتحاد» هدف «بعثت» است+ گزارش تصویری  

وی دومین هدف پیامبر(ص) را «ایجاد عدالت» برشمرد که بشریت همواره از بی عدالتی و از ظلم و جور می سوزد و حضرت علی(ع) فرمود: بهترین سیاست، عدالت و انصاف است و
خداوند نیز می فرماید: «ما رسولان را همراه با کتاب و بینات فرستادیم تا رفتار عادلانه را بین مردم ترویج نمایند».

خطیب نماز جمعه شهرستان نکا با بیان اینکه، سومین رسالت پیامبر(ص) این است که آمده تا ما بنده خدا باشیم و بندگان خدا را بندگی نکنیم و حضرت علی(ع) فرمود: «خداوند محمد(ص) را فرستاد تا بندگانش را از بندگی غیرخدا دور کند» تشریح کرد: انسان اگر بنده خدا باشد، اوج می گیرد و به مدارج والا می‌رسد، اما بنده غیر خدا، دروغ می گوید، نزول می‌خورد، تهمت می زند و هزاران کار دیگر انجام می‌دهد.

حجت الاسلام محمدی لائینی در خطبه دوم نیز، خود و نمازگزاران را به تقوای الهی سفارش کرد و با اشاره به عید مبعث گفت: عبادت در روز مبعث برابر با 70 سال عبادت است. امام جواد(ع) فرمود: «در ماه رجب شبی است که بهتر است از تمام آنچه که آفتاب بر آن می تابد». در شب بعثت، زیارت پیامبر و امیرالمومنین مستحب است خوانده شود.

وی ضمن تقدیر از معتکفین، اعتکاف را یک سیر و حرکت تکاملی و موجب بازداشتن انسان از گناه دانست و در خصوص زلزله شهرستان خوی گفت: واقعا باید از کسانی که برای امدادرسانی از جان مایه می گذارند تشکر کنیم، که از شهرستان نکا هم موکب انصارالحسین(ع) وارد عمل شده و هم اکنون در خوی به سر می برد و روزانه چندین هزار پرس غذا را برای زلزله زدگان طبخ می کند.

خطیب جمعه شهرستان نکا از حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن تشکر نمود و گفت: این مردم برای حفظ حدود و ثغور کشور ایران و پیمان بستن با مقام عظمای ولایت وارد صحنه شدند. این حضور، واکنشی بود در مقابل تحریم های دشمن.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه، این حضور، حمله لشکر عقل بر لشکر جهل بود و این مردم، سزاوار قدردانی هستند و حضورشان نشانه ی «وحدت امت و اقتدار» بود و رعب و وحشت را در دل دشمن انداخت، کسانی که دم از رفراندوم می زنند را خطاب قرار داد و گفت: اگر کمی عقل و شعور داشتند، می فهمیدند که این حضور، خودش رفراندوم است و نشانه این است که مردم نظام را دوست دارند. حضور مردم، «آری» گفتن به نظام اسلامی و «نه» گفتن به دشمنان است.

وی بیان کرد: مردم ما، مشکل نظام را با حضور میلیونی خود حل کردند و الان نوبت مسئولان است که به دغدغه‌های مردم بپردازند و مشکلات اقتصادی مردم را حل کنند که یکی از دغدغه‌های مردم، جولانِ سارقان است که تعدادشان این روزها بسیار زیاد است و دستگاه قضایی باید فکری کند. نیروی انتظامی دزد را تحویل می‌دهد اما تادیب خاصی صورت نمی گیرد، چه بسا در محاکم ما، دزد حاکم و مالباخته محکوم می شود.

خبر: الهام زارعی 

 

 

«نزاع و اختلاف» راهبرد «دشمن» و «اتحاد» هدف «بعثت» است
«نزاع و اختلاف» راهبرد «دشمن» و «اتحاد» هدف «بعثت» است  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار