تابناک: مدير عامل سازمان آرامستان هاي شهرداري اصفهان گفت: در نيمه نخست سال جاري 2278 متوفي شامل 1307 مرد و 971 زن در آرامستان باغ رضوان به خاك سپرده شده‌اند.
کد خبر: ۱۰۹۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵ 10 October 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومي سازمان آرامستان‌هاي شهرداري اصفهان، محمد علي خبوشاني با با بيان اينكه آمار فوق در مقايسه با مدت مشابه سال قبل تغيير چنداني نداشته است، افزود: ميانگين سني متوفيان اصفهان در اين مدت حدود 69 سال بوده كه اين رقم نيز در مقايسه با سال گذشته تغييري نداشته است.

وي علت فوت حدود 43 درصد از افراد فوق را بيماري‌هاي قلبي و عروقي عنوان كرد و افزود: براساس مدارك پزشكي موجود دومين علت مرگ و مير در كلان‌شهر اصفهان ابتلا به انواع سرطان‌هاست، به نحوي كه حدود 11 درصد متوفيان در 6 ماهه اول امسال به دليل ابتلا به سرطان جان خود را از دست داده‌اند.

خبوشاني با اشاره به رونق سفرهاي تابستاني، از حوادث و سوانح به عنوان علت سوم فوت اصفهاني‌ها ياد كرد و افزود: علت حدود هشت درصد از مرگ و ميرها در اين مدت نيز اتفاقات و سوانح بوده كه بخش عمده‌اي از آن‌ها حوادث تلخ ترافيكي و رانندگي است.

وي هم‌چنين از افزايش 1.5 درصدي آمار متوفيان مبتلا به بيماري‌‌هاي تنفسي در اين مدت خبر داد و خاطر نشان كرد: اين آمار در نيمه نخست امسال شامل 6.5 درصد كل افراد فوتي است در صورتي كه در مدت مشابه سال قبل پنج درصد از مدفونين در آرامستان باغ رضوان به علت بيماري‌هاي تنفسي فوت كرده و به خاك سپرده شده‌اند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار