بسته خبری تابناک یزد:
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛"نماینده اردکان:متن گزارش برجام خارج از مجلس نوشته‌ شده است،فعالیت تبلیغاتی زودهنگام یکی از نمایندگان یزدوشلیک گلوله به یکی از همیاران محیط زیست در یزد"رصد‌خانه امروز تابناک یزدرا تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۸۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۸ 08 October 2015
ماینده اردکان:متن گزارش برجام خارج از مجلس نوشته‌ شده است
نماینده مردم اردکان در مجلس گفت: ممکن است یکی دو نفر از اعضای کمیسیون در تهیه گزارش برجام مشارکت داشته‌باشند اما کلیات آن‌ از بیرون مجلس دیکته شده‌است.
محمدرضا تابش با اشاره به انتقادهای فراوان وارد بر گزارش کمیسیون ویژه برجام اظهار داشت: توصیه مقام معظم رهبری حفظ وحدت حین بررسی برجام بود اما تیزبینی و تدبیر ایشان علیرغم حمایت‌ تام و تمام از تیم مذاکره‌کننده باعث شد نمایندگان مجلس به نیابت از تمام مردم در روند این بررسی‌ها دخیل و در نتیجه نظرات مردم لحاظ شود که بازتاب آن‌ را در طرحی که توسط رئیس مجلس تهیه شد، می‌توان مشاهده کرد.

وی افزود: حال پس از رفع اشکال‌ها و ایرادهای این طرح که در جلسه پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی انجام گرفت، امیدواریم روز یکشنبه کلیات طرح برجام به تصویب برسد که رای و اراده مردم در مسیر اجرای برجام لحاظ شود که نتیجه آن اولاً بسته‌ شدن راه تفرقه و تشتت؛ و در ثانی تصویب برجام و در عین حال برطرف شدن نگرانی‌های برخی مسئولان خواهد بود.

نماینده مردم اردکان در مجلس نهم در پاسخ به اینکه چقدر در تحریر گزارش کمیسیون برجام نظرات طیف نزدیک به جلیلی وجود داشته است٬ اظهار کرد: از دو نفر از اعضای کمیسیون برجام شنیدم که حتی متن این گزارش هم از بیرون مجلس نوشته‌ شده است. این درحالی است که وقتی کاری به یک کمیسیون ویژه در مجلس محول می‌شود، باید داخل مجلس و با استفاده از ظرفیت‌های موجود در مجلس انجام شود.

فعالیت تبلیغاتی زودهنگام یکی از نمایندگان یزد
یکی از نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی فعالیت های تبلیغاتی خود را آغاز کرده است.
این در حالی است که این نماینده فعالیت های تبلیغاتی اش  را در یکی از شهرهای مهم حوزه انتخابیه اش در مهریز شروع نموده است.

البته پیگیرهای خبرنگار ما نشان می دهد که گزارش های تبلیغاتی این نماینده تاکنون اجرایی و به موفقیت به پایان نرسیده است.

با این حال فعالیت های انتخاباتی و تبلیغاتی برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حالی آغاز شده که این روزها حرف و حدیث‌هایی در خصوص آغاز تبلیغات زود هنگام انتخاباتی توسط نامزدهای احتمالی انتخابات مجلس نهم در رسانه‌ها مطرح گشته است.

شلیک گلوله به یکی از همیاران محیط زیست در یزد

اداره کل حفاظت محیط زیست یزد از شلیک گلوله به یکی از همیاران محیط زیست این استان خبر داد و اعلام کرد: علت دقیق تیراندازی به سمت عباس شایقی بدرستی مشخص نشده است.
یکی از قرق های درخواستی در استان یزد، منطقه منصورآباد واقع در شهر یزد می باشد که پرونده تکمیل شده آن در دستور کار شورایعالی حفاظت محیط زیست قرار دارد.
این منطقه که از مدتی قبل برخی فعالیت های حفاظتی، به صورت افتخاری توسط متقاضی درخواست قرق، عباس شریفی و تعدادی از افراد بومی منطقه در آن انجام می شود شاهد احیاء جمعیت های کل و بز و قوچ و میش بوده است.
رشد و شکوفایی حیات وحش با ایجاد دردسرهایی برای متقاضی فوق و نیروهای افتخاریش همراه بوده است که از جمله شلیک گلوله به بدن یکی از افراد بومی که نقش مهمی را در حفاظت منطقه پیشنهادی قرق داشته است می باشد.
این فرد که عباس شایقی نام دارد و در یکی از مزارع کوچک در داخل محدوده پیشنهادی قرق سکونت داشت مورد ضرب و شتم و سپس شلیک گلوله قرار گرفته و در بیمارستان بستری شده است.
اگرچه علت دقیق تیراندازی به سمت مشارالیه بدرستی مشخص نشده است اما با توجه به سوابق امر،احتمالا چند نفر شکارچی حرفه ای که منافع آنها کوتاه شده بوده دست به این اقدام زده اند.
به هرحال از زمان وقوع حادثه اداره کل حفاظت محیط زیست استان با مراجع قضایی و انتظامی ذیربط ، رایزنی هایی را انجام و تلاش نمود با تمرکز بیشتر بر روی موضوع شناسایی عاملان این عمل ناجوانمردانه، زمینه برخورد قانونی جدی با آنها را دنبال کند.
با همین نیت و به منظور نتیجه گیری بهتر پلیس امنیت از تحقیقات اولیه از رسانه ای نمودن موضوع پرهیز نمود اگرچه متاسفانه، عاملان این اقدام ناجوانمردانه با برنامه ریزی قبلی، به گونه ای عمل نموده اند که از ردپایی از خود به جا نگذاشته اند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار