نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: با تصویب اساسنامه منطقه آزاد تجاری قصرشیرین در شورای نگهبان تا یک ماه آینده کار عملیاتی و اجرایی این منطقه شروع می‌شود.
کد خبر: ۱۰۸۱۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴ 10 December 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «شهریار حیدری» روز شنبه افزود: پس از موافقت مجمع تشخیص مصلحت نظام، اساسنامه منطقه آزاد تجاری قصرشیرین یک بار در شورای نگهبان تصویب شده اما با اصلاح پاره‌ای موارد به صورت شکلی اکنون در حوزه حقوقی ریاست جمهوری است.

وی اظهار داشت: این اساسنامه باید بازهم به شورای نگهبان ارسال شود که با تصویب و ابلاغ اسناسنامه منطقه آزاد تجاری کار جذب سرمایه گذار برای منطقه آغاز می شود.

نماینده مردم غرب کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین طرح جامع منطقه آزاد تجاری نیز پیمانکار آن مشخص شده که ظرف یک ماه آینده عملیات اجرایی آن شروع می شود.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپلذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: در قصرشیرین بستر مناسبی برای تبدیل به منطقه آزاد تجاری با توجه به وجود ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان فراهم است.

وی افزود: استان کرمانشاه حدود هشت سال درگیر جنگ تحمیلی بود و این باعث عقب افتادن توسعه استان شده که منطقه آزاد قصرشیرین می تواند عقب ماندگی ها را تا حدودی جبران کند.

حیدری ادامه داد: با وجود اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره تاکید بر تزریق امید به جامعه و مردم را دارند، طرح منطقه آزاد تجاری قصرشیرین از کارهای مهمی است که می تواند امید بزرگ برای منطقه غرب کشور، استان کرمانشاه و شهرستان‌های قصرشیرین سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب باشد.

با تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام، قصرشیرین ۱۵ اردیبهشت پارسال جاری به صورت رسمی منطقه آزاد تجاری شد.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار