سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه از برخورد جدی با عطاری‌هایی که بدون مجوز دارو‌های ترک اعتیاد ارائه می‌کنند خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۶۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲ 08 November 2022

خرید دارو‌های ترک اعتیاد از عطاری‌ها ممنوع/ برخورد جدی با عطاری‌های عرضه کننده دارو‌های غیر مجازکیوان گل آوری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: در حال حاضر پیش نویس لایحه قانون جدید پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در حال انجام است که انتظار داریم تا پیش از پایان سال به تصویب نمایندگان مجلس برسد.

وی افزود: همچنان به شکل مستمر و روزانه طبق برنامه‌های ابلاغی تدابیر و مصوبات جلسات استانی برای مقابله طبق برنامه‌های مدون انجام می‌شود و در بحث مقابله با مشکلاتی در سطح کشور رو به رو هستیم.

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه ادامه داد: بحث توزیع و عرضه مواد و دارو‌های مخدر به صورت غیر مجاز که باید از مجاری، سازمان‌ها و کلینیک‌های مرتبط با دارو‌ها برای بحث ترک ودرمان و جایگزین استفاده شود متاسفانه از راه‌های مختلفی ممکن است نشر یابد و توسط عطاری‌ها ارائه شود.

وی گفت:، اما عمده فعالیت غیر قانونی این مراکز و عطاری‌ها با تبلیغات غلط مبنی بر عرصه گیاهان دارویی اقدام می‌کنند که خلاف قانون است و باید در بحث گیاهان دارویی فعال باشند و عنوان گیاهان دارویی در سر درب شان نصب شود و صرفا گیاهان دارویی ارائه دهند، چون هیچ تخصص و علمی در این خصوص ندارند و این باید به عنوان یک هشدار مورد توجه جدی قرار گیرد.

گل ٱوری تاکید کرد: امروز عطاری‌ها به عنوان مکان و محلی برای عرضه دارو‌های مخدر غیر مجاز فعالیت می‌کنند که می‌تواند تبعات جبران ناپذیری وارد کند، به مردم توصیه می‌کنیم اگر فردی به اعتیاد مبتلا شده و به درمان نیاز دارد از طریق مراکز مجاز مراکز ماده ۱۵
و مراکز درمان سو مصرف اقدام نمایند و به تیم درمان مراجعه کنند و از تهیه و خرید دارو‌های ترک اعتیاد از عطاری‌ها اجتناب کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار