همزمان با هفته دولت ۶۷ طرح عمرانی، بهداشتی، آموزشی و رفاهی با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان در شهرستان تفرش به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۱۰۶۴۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۷ 27 August 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،استاندار مرکزی و سایر مسئولین در ابتدا ورود به شهر تفرش به مزار شهدا امام زاده محمد کوهین رفتند و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند و با خانواده شهید ابوالفضل شاه حسینی دیدن کردند.
استاندار مرکزی در این دیدار گفت: یکی از شاخصه‌های شهدا تلاش شبانه روزی و تلاش بی منت بوده است.
شهید ابوالفضل شاه حسینی متولد سال ۱۳۳۱ بود.
در سال ۱۳۶۰ در منطقه بوستان بواسطه اصابت ترکش جانباز هفتاد درصد می‌شوند و در سال ۱۳۹۲ بعلت شدت جراحات به درجه رفیع شهادت نائل می‌آیند.
استاندار در جریان افتتاح پروژه های تفرش گفت: بزرگترین پروژه دولت در میان پروژه نیمه تمام، پروژه ترمیم اعتماد عمومی است و این پروژه با افزایش کارآمدی دستگاه‌های اجرایی و اداری میسر می‌شود.
افتتاح فاز اول اولین هوشمند سازی شهر تفرش توسط شهرداری از طرح های افتتاحی بود این طرح، جاذبه‌های های گردشگری، اطلاعات مشاهیر و مفاخر شهرستان توسط فناوری QR CODE در اختیار گردشگران و علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. فاز اول این طرح در مدت ۴ ماه و با هزینه ۴۰۰ میلیون تومانی توسط نخبگان شهرستان انجام شده است.
سپس استاندار مرکزی به اتفاق هیئت همراه موزه فلز هفت خوان در حمام قائمیه را افتتاح کردند. این موزه دارای مساحت ۳۰۰ متر، در یک طبقه با حدود ۲۰۰۰ قطعه اشیا در ۳۰ ویترین قرار داده شده است. ارزش اشیا داخل موزه حدود سه میلیارد تومان است.
سپس دکتر مخلص الائمه مرکز دیالیز مرحوم علیرضا پرنیان پور را مورد بهره برداری قرار دادند. ساخت این مرکز از سال ۱۳۹۰ آغاز شده بود و جهت ساخت این مرکز درمانی دیالیز خیرین با اهدا ۲ دستگاه ماشین دیالیز ، ۱۲ عدد تخت مخصوص دیالیز، ۱ دستگاه الکتروشوک ، ۷ عدد مانیتور پرتابل، ۱ عدد ژنراتور با ظرفیت ۲۲۰ kva برای تامین برق اضطراری ساختمان دیالیز ، ۳ عدد استابلایزر هر کدام با ظرفیت ۱۲ KVA در مجموع ۳۶ KVA برای محافظت از ماشین‌های دیالیز مشارکت کردند.
از ویژگی‌های این مرکز میتوان به موارد زیر اشاره نمود؛ لوله کشی اکسیژن کامل ساختمان دیالیز، تجهیز کامل درمانگاه تخصصی شامل: تخت مخصوص معاینه، میز و صندلی، نگاتوسکوپ، تجهیز بخش اداری شامل میز و صندلی ، تامین ۱۲ عدد دوربین جهت حفاظت از ساختمان دیالیز، ساخت ۶ دستگاه سوییت در طبقه انتهایی و تجهیز کامل لوازم خانگی ۳ دستگاه سوییت و تجهیز کل ساختمان به سیستم گرمایش و سرمایش اتوماتیک (چیلر) اشاره کرد.
دیالیز مرحوم علیرضا پرنیان پور با هزینه ۴۵ میلیارد تومانی راه اندازی شده است.
پیش از بهره برداری از این مرکز درمانی از تعدادی از خیرین این بیمارستان تجلیل بعمل آورده شد.
در ادامه استاندار به روستای نقوسان رفتند. در این روستا بصورت همزمان شش طرح برق رسانی در سطح شهرستان تفرش افتتاح کردند.
از جمله این طرح‌ها که با هزینه هفتصد میلیون تومانی افتتاح شدند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.
اصلاح شبکه فشار ضعیف هوایی با کابل خود نگه دار و روشنایی معابر در روستای نقوسان و بازرجان
احداث پست هوایی ۲۵ کوا جهت ایستگاه مخابرات گزاوند
احداث پست هوایی ۲۵ کوا جهت پمپاژ مخزن آب محمد آباد
تامین برق ۲۲۰ مشترک در سطح شهرستان تفرش
در ادامه استاندار و هیئت همراه به روستای قزلجه رفتند.
در این روستا اولین طرح افتتاح شده آسفالت داخل روستا به مساحت ۳۵۰۰ متر با اعتبار یک میلیارد تومان بود. اتصال و ارتقا اینترنت این روستا به ۴G و کلنگ زنی زمین چمن مصنوعی توسط استاندار و هیئت همراه از دیگر برنامه های استاندار بود.
استاندار در خاتمه به دانشگاه تفرش رفت و دو واحد خوابگاه دختران را مورد بهره برداری قرار داد.
این خوابگاه‌ها با مساحت ۲۴۰ متر مربع، با ظرفیت ۴۸ نفر، با اعتبار یک میلیارد تومان، در قالب طرح ۵۰ درصد پروژه ساز توسط خیر ساز شیر محمدی ساخته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار