سردار میرزایی ارزش ریالی موتورسیکلت های قاچاق کشف شده را بالغ بر 20 میلیارد ریال عنوان کرد و از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت های اقتصادی غیرمجاز از جمله قاچاق و احتکار، موضوع را به مرکز فوریت های پلیس110 اطلاع دهند
کد خبر: ۱۰۶۳۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۴ 24 August 2022

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 01/06/1401 تقدیم حضور می گردد.
------------------------------
موتورسنگین های قاچاق 20 میلیاردی 
فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف 3 دستگاه موتور سنگین سوزوکی 1400 سی سی فاقد مدارک به ارزش 20 میلیارد ریال در شهرستان چالوس خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار "مرتضی میرزایی" در تشریح این خبر، اظهار داشت: در راستاي اجري طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز و در پی کسب خبری مبنی بر مخفی کردن سه دستگاه موتورسیکلت قاچاق در ویلایی در شهرستان چالوس، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی، افزود: ماموران پلیس آگاهی شهرستان چالوس در اقدامی عملیاتی موفق شدند 3 دستگاه موتور سنگین سوزوکی1400 سی سی فاقد مدارک غیر مجاز و قاچاق را توقیف کنند.
فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به این که موتورسیکلت های توقیفی فاقد هرگونه مدارک بوده است، گفت: موتورهای سنگین به پارکینگ منتقل شدند.
سردار میرزایی ارزش ریالی موتورسیکلت های قاچاق کشف شده را بالغ بر 20 میلیارد ریال عنوان کرد و از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت های اقتصادی غیرمجاز از جمله قاچاق و احتکار، موضوع را به مرکز فوریت های پلیس110 اطلاع دهند.
---------------------------------
دستگیری شرور و عامل تیراندازی در آمل 
جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری یکی از اراذل و اوباش که با تیراندازی باعث اخلال در نظم عمومی شهرستان آمل شده بود، خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سید موسی حسینی" در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی یک مورد شرارت و ایجاد رعب و وحشت توسط یکی از اراذل و اوباش سابقه دار که با تیراندازی در یک قهوه خانه در حوالی منطقه امام زاده عبدا... شهرستان آمل باعث اخلال در نظم عمومی شده بود، دستگیری وی در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه این فرد شرور، ماموران انتظامی را نیز تهدید کرده بود با اقدامات فنی و اطلاعاتی ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی، مخفیگاه وی در یکی از روستاهای اطراف شهرستان آمل شناسایی شد.
جانشین انتظامی استان مازندران تصریح کرد: ماموران با هماهنگی قضائی و در عملیاتی غافلگیرانه، این شرور سطح یک منطقه را دستگیر و یک قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز به همراه 15عدد فشنگ نیز از وی کشف کردند.
سرهنگ حسینی با اشاره به اشرافیت اطلاعاتی پلیس، گفت: تمامی فعالیت ها و اقدامات افراد شرور و اراذل و اوباش به صورت مداوم رصد می شود و در صورت ارتکاب هرگونه تخلف و جرمی علیه امنیت و آرامش شهروندان در چهارچوب قوانین و مقررات با قاطعیت با آنان برخورد خواهد شد.
--------------------------------
کشف 6 تن چوب جنگلی قاچاق در سوادکوه 
فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه از کشف 6 تن چوب جنگلی قاچاق و توقیف یک کامیون باری در این شهرستان خبر داد. 
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "عبدالله اکبری" در بیان این خبر، اظهار داشت: مأموران کلانتری 11 پل سفید حین کنترل خودروهای عبوری در محور سوادکوه به یک دستگاه کامیون حامل بار چوب مشکوک و جهت بازرسی آن را متوقف کردند.
وي ادامه داد: ماموران طي بازرسي انجام شده از این کامیون باری، 6 تن چوب جنگلي قاچاق را کشف و دو متهم را در این خصوص دستگير کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه با اشاره به اینکه کامیون متخلف به پارکینگ منتقل شد، تصریح کرد: ماموران کلانتری 11 پل سفید محصولات قاچاق کشف شده را به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهمان را پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی کردند.
سرهنگ اکبری در خاتمه خاطرنشان کرد: بهره برداری بدون مجوز چوب های جنگلی از اداره ذیربط، جرم بوده و با سوداگران چوب های قاچاق به جد برخورد خواهد شد.
-------------------
دستگیری سارقان اماکن خصوصی در بهشهر 
فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر از شناسايي و دستگيري 9 سارق و اعتراف به 12فقره سرقت اماکن خصوصی در آن شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسن عنایتی گنجی" با اعلام این خبر، بیان داشت : در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهرستان بهشهر، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وي، افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه 9 سارق را در این ارتباط شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه آنان را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر، تصريح کرد: متهمان در بازجویی های ماموران انتظامی به 12فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کردند.
سرهنگ عنایتی با اشاره به تشکیل پرونده و معرفی متهمان به مرجع قضائی در پایان از شهروندان خواست: اطلاعات و اخبار خود در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی را سريعاً از طريق تلفن 110 با پليس در ميان بگذارند.
------------------------
دستگیری 4 سارق با 12 فقره سرقت در نکا 
فرمانده انتظامي شهرستان "نکا" از شناسایی و دستگیری 4 سارق حرفه ای با 12 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبری پليس، سرهنگ "قاسم عزیزی" در بیان اين خبر گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت در شهرستان نکا، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.
وی افزود: ماموران انتظامی با بررسی سرنخ ها و انجام اقدامات پلیسی 4سارق حرفه ای را شناسایی و با هماهنگی قضائی آنها را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان نکا با اشاره به اعتراف سارقان غیر بومی دستگیر شده به 12 فقره سرقت در بازجویی های فنی پلیس، خاطر نشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.
سرهنگ عزیزی از شهروندان خواست: با رعايت نكات ايمني در خصوص نگهداري اموال و دارايي هاي خود، منازل و مغازه های خود را به دوربين هاي مداربسته و سيستم هاي ضد سرقت تجهيز کرده و به محض مشاهده موارد مشكوك موضوع را در اسرع وقت از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند تا نسبت به شناسائي و دستگيري متخلفان اقدام شود.
---------------------
كشف آرد قاچاق در آمل 
فرمانده انتظامی شهرستان آمل از کشف 3 تن و800کیلوگرم آرد قاچاق دپو شده در انباری در شهرک امام زاده عبدا... آن شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علی داداش تبار" در بیان این خبر، اظهار داشت: پس از اطلاع از وجود مقدار زیادی آرد قاچاق دپو شده در انباری در شهرک امام زاده عبدا... شهرستان آمل، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس تخصصی این فرماندهی قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان آمل تصریح کرد: پس از شناسایی محل دپوی آرد، ماموران پلیس آگاهی با هماهنگی قضائی به همراه عوامل اداره صمت، غلّه و جهاد کشاورزی در بازرسی های انجام شده از محل مقدار 3 تن و800کیلو آرد یارانه ای دولتی قاچاق کشف کردند.
سرهنگ داداش تبار در پایان خاطرنشان کرد: در این راستا یک متهم دستگیر و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.
----------------------
دستگیری سارقان داخل خودرو در محمودآباد 
فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از دستگیری سارقان داخل خودرو با 11 فقره سرقت خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمود حسین زاده" در بیان این خبر، گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت داخل خودرو موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی تصریح کرد: ماموران تجسس کلانتری 11 با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، سارق سابقه دار را شناسایی و با هماهنگی قضائی متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد با اشاره به دستگیری همدست متهم با بیش از 5 فقره سابقه کیفری، اظهار کرد: متهمان در بازجویی فنی پلیس به 11 فقره سرقت اعتراف کردند که پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
سرهنگ حسین زاده به شهروندان توصیه کرد: هشدار هاي پليس را در خصوص پيشگيري از سرقت جدي گرفته و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را سريعاً به پليس110 اطلاع دهند
-------------------------
فرزندان و طلاق عاطفی والدین 
طلاق به عنوان یک مساله اجتماعی که در برگیرنده ی انحلال قانونی ازدواج و جدایی زن و شوهر است و به لحاظ تاثیرات گسترده در روند رشد جمعیت و همچنین دگرگونی ساختار خانواده حائز اهمیت است. 
این پدیده به عنوان یک مساله اجتماعی می تواند زمینه بروز بسیاری از مسائل و پیامدهای متفاوت و بعضاً زمینه ی بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی را فراهم آورد، از یک سو ممکن است این آثار و پیامدها عوارضی را برای زنان و مردان و از سوی دیگر برای فرزندان به همراه داشته باشد.
آثار و عوارضی که طلاق برای فرزندان به همراه دارد از آن جهت حائز اهمیت است که میتواند زمینه بروز بسیاری از اختلالات رفتاری، روحی و روانی در آنان شده و زندگی فردی و اجتماعی آتی آنان را به مخاطره بیندازد.
در زیر بخشی از عوارض و پیامدهای مهم طلاق عاطفی والدین بر فرزندان را شرح می دهیم.
* خشم
فرزندان واکنشهای احساسی و بسیار گسترده و متفاوتی نسبت به طلاق نشان می دهند. اما خشم تقریبا همگانی است، تصور این نوجوانان این است که تحقق نیازها، خواسته ها و اهدافشان به واسطه فرد یا افرادی با مشکل مواجه شده است.
* کینه توزی
گاهی اقدامات والد غایب پیش از جدایی و پس از آن به خشم و نفرت فرزندان از وی می انجامد. این احساس ها سبب می شود که فرزند نسبت به آن والد احساس خشم و تنفر و بدبینی داشته باشد و از او فاصله بگیرد و در شرایطی که به کمک وی احتیاج دارد، نتواند از آن برخوردار شود.
* دخالت خویشاوندان و اطرافیان 
برخی از فرزندان عوامل بیرونی و اطرافیان را مقصر اصلی جدایی والدین و عواقب آن دانسته و در صدد دشمنی و سرزنش آنها بر می آیند.
* تکرار تجارب منفی
فرزندانی که با این مساله مواجه می شوند به واسطه تجارب ناخوشایندی که در نتیجه مشکلات خانوادگی داشتند، نوعی واهمه از وقوع دوباره مشکلات خانوادگی در دل می پرورانند و همچنین این تجربیات ناخوشایند روی دیدگاه این افراد نسبت به روابط پایدار نظیر ازدواج اثر گذار بوده و در آنان نوعی دید منفی نسبت به این روابط و ترس از تکرار این تجربیات در زندگیآتی به وجود خواهد آمد.
* فقدان
یکی دیگر از مهم ترین کشمکش هایی که فرزندان پس از طلاق والدین با آن مواجه هستند، ترس از دست دادن پدر یا مادر یا هر دوی آنهاست. بزرگترین ترس کودکان این است که وقتی به محبت پدر و مادر نیاز دارند والدین آنها را ترک کنند و تنها بگذارند. همچنین این ترس به موقعیت های دیگر و در رابطه با افراد دیگر نیز سرایت می کند.
* نگرش منفی اجتماعی
احساس شرم و خجالت عموماً بین اعضای خانواده طلاق رایج است. در بین فرزندان بویژه دختران از قضاوت های نابجا و عدم پذیرش توسط دوستان و دیگر افراد و حتی در امر ازدواج واهمه خواهند داشت.
این امر موجب می شود فرد از بیان این تجربه پیش اطرافیان، بجز دوستان بسیار صمیمی که اغلب یک یا دو نفر هستند خودداری کنند و در نتیجه پیش از پیش احساس تنهایی کنند.
* بی اعتمادی به دیگران
زمانی که در  خانواده ای روابط زوجین بوسیله طلاق گسسته می شود، اثرات جبران ناپذیری بر روح و روان فرزند می گذارد و آنها را در مسیر بی اعتمادی به اطرافیان و دوستان قرار می دهد.
* احساس تنهایی و انزوا
فرزندان در خانواده های طلاق احساس تنهایی می کنند و دلشان برای والدی که از آنها جدا شده تنگ می شود. معمولاً والدی که در کنار کودک می ماند آنقدر غرق در مشکلات است که زمان کافی برای فرزندان خود ندارد.
از جملعه دلایلی که در احساس تنهایی و انزوای این فرزندان دخیل است نبود همدم، احساس فشار و بی پناه بودن می باشد. این عوامل می تواند در نقش عامل محرکی برای احساس تنهایی یا انزوا، بویژه برای تک فرزندان در این خانواده ها باشد.
* احساس نا امنی
یکی از مسائل مطرح در این زمینه بحث پیش بینی ناپذیر بودن آینده برای فرزندان طلاق است، به عبارتی این افراد نوعی دل نگرانی در رابطه با آینده نامعلوم خود ابراز می کنند. اهم مسائل این حوزه بحث مسائل مالی و مسکن و مدرسه و زندگی و ازدواج مجدد والد سرپرست است.
تهیه و تنظیم: "مرضیه سیدیان" کارشناس مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان مازندران
-------------------------

خبر.  سلمان مهدوی 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار