خزانه دار و عضو هئیت مدیره خانه صنعت معدن و تجارت استان مرکزی گفت:چالش های پیش روی صنعت دراین استان  بسیار عمیق است چرا که همگونی و هماهنگی  میان صنایع استان وجود ندارد.
کد خبر: ۱۰۵۶۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۱ 16 July 2022
 
 
حشمت ا... فرجی در گفتگو با خبرنگار تابناک مرکزی،با اشاره به مشکلات صنعتی در استان افزود:
 برخی از رشته ها رشد خوبی دارند اما در برخی این اتفاق نیفتاده و لازم است هماهنگی و هارمونی ایجاد کنیم . 
وی یادآورشد: خانه صنعت در این زمینه در تلاش است که حلقه‌های مفقوده را پیدا کند و با حضور خود  در جلساتی که در استان تشکیل می شود چالش ها این بخش را مطرح کند.
 وی با بیان اینکه یکی از معضلات بزرگ صنایع استان همکاری کم بانک‌ها با صنایع است افزود:بانک ها متاسفانه در ارائه تسهیلات محل فعالیت واحد تولیدی را به عنوان وثیقه نمی‌پذیرند و این یک معضل بسیار مهمی است زیرا تولیدکننده باید به دنبال وثیقه موردتایید بانک باشد که برای صنعتگر زمانبر است . 
فرجی ادامه داد:پیشنهاد ما این است که بانکها محل‌فعالیت صنایع را به عنوان وثیقه بپذیرند. 
وی با اشاره به سیاست‌های اقتصادی دولت یکی دیگر از مشکل این بخش را کلی و عمومی ومختص تمام صنایع برشمرد وافزود:متاسفانه در این زمینه ما احساس می‌کنیم سرمایه گذاران که عمدتاً بانک‌ها هستند به جای تولیدی بیشتر اقتصادی به قضیه نگاه می کنند واین خود یک معضل بسیار بزرگ است.
وی با بیان اینکه در شهرکهای صنعتی زیرساخت‌های مناسب از قبیل گاز برق و تلفن وجود ندارد ادامه داد:  متاسفانه ما در برخی از شهرک های صنعتی نزدیک مرکز استان تلفن برای واحد ها نداریم، خانه صنعت نمی تواند به دنبال رفع این موارد باشد،تنها می تواند راهکارها ومعضلات را پیدا می‌کند  و در جاهایی که حضور دارد آن را به سمع و نظر تصمیم‌گیران استان می رساند.
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار