معاون میراث فرهنگی استان کرمانشاه از برنامه ریزی برای تکمیل مرمت راسته بازار چال حسن در بازار سنتی کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۷۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰ 28 May 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از  ایسنا کیومرث خانی لعل آبادی، با اشاره به گذشت حدود سه دهه از آغاز فعالیت‌های مرمتی در بازار سنتی کرمانشاه، اظهار کرد: بازار سنتی کرمانشاه از جمله بازار‌های قدیمی ایران با ۲۰۰ سال قدمت است که ۱۸ راسته بازار دارد.

وی ادامه داد: باتوجه به فرسودگی این بازار از اوایل دهه ۷۰ کار مرمت بخش‌هایی از آن آغاز شد و طی سه دهه گذشته بخش اعظم راسته بازار‌های اصلی مرمت شده است.

معاون میراث فرهنگی استان اضافه کرد: در حال حاضر تنها بخشی از راسته بازار چال حسن خان باقی مانده که برنامه اتمام مرمت این راسته بازار هم در دستور کار قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: تنها حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ متر از مرمت این بازار باقی مانده که برای آن به ۱۵ تا ۱۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که درخواست تخصیص اعتبار برای آن را داده ایم.

خانی لعل آبادی با تاکید براینکه با تخصیص اعتبار عملیات مرمت و بازسازی این بخش هم انجام خواهد گرفت، افزود: اتمام مرمت راسته بازار چال حسن خان یکی از اولویت‌های مهم میراث فرهنگی برای امسال است.

وی تاکید کرد: پس از اتمام مرمت این راسته بازار، برای مرمت و بازسازی سایر بخش‌های بازار سنتی همچون گذرها، خانه ها، حمام ها، سرا‌های تاریخی و... هم اقدام خواهیم کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار