رئیس اداره میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان آشتیان گفت: هفتمین جشنواره ملی آیین پخت سمنو در مجموعه ورزشی تختی این شهرستان برگزار می شود.
کد خبر: ۱۰۴۱۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۶ 26 April 2022

 

به‌گزارش تابناک مرکزی، علیرضا امیری افزود: این جشنواره هفتمین جشنواره سمنو در آشتیان است که ۲۰ کارگاه پخت سمنو در این جشنواره حضور دارند.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان آشتیان گفت: در حاشیه این جشنواره نیز برنامه‌های فرهنگی هم چون اجرای موسیقی سنتی، نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات، نمایشهای خیابانی و اجرای بازیهای بومی محلی در نظر گرفته‌شده است.
امیری با اشاره به ایکه این جشنواره پس از دو سال وقفه به دلیل بیماری کرونا امسال با شکوه بیشتری برگزار خواهد شد یادآورشد: جشنواره در روزهای ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت ماه در مجموعه ورزشی تختی برگزار می شود.
او با تاکید بر اینکه تاکنون شش دوره جشنواره سمنوپزان در استان برگزار شده است گفت: این جشنواره با هدف حفاظت و پاسداری از میراث ناملموس کشور و به همت اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، شورای‌اسلامی شهر و شهرداری آشتیان و حمایت مالی شرکت پژوهش صنعت مدرن اجرا می شود.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان آشتیان تاکید کرد: جشنواره سمنو در شهرستان آشتیان در سال ۱۳۹۷ به شماره۱۷۳۴در فهرست آثار ناملموس کشور به ثبت رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار