معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام:
معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: فروشندگان‌مواد غذایی فله‌ای، روی مواد غذایی را با پوشش مناسب بپوشانند و زدایش گردوخاک از روی بسته بندی مواد غذایی نیز توسط فروشندگان، لازم است مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۱۰۳۸۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵ 11 April 2022

دکتر جمیل صادقی‌فر اظهار کرد: با توجه به اعلام وقوع گرد و غبار از سوی اداره کل هواشناسی و محیط زیست استان و بالا رفتن میزان ذرات کوچکتر از ۲/۵ میکرون در استان در شهرهای با وضعیت بحرانی تمام افراد به ویژه افراد حساس شامل سالمندان، مادران باردار، کودکان و افراد دارای سابقه بیماری قلبی عروقی و تنفسی از منزل خارج نشوند و در شهرهای با وضعیت هشدار، گروه‌های حساس تا حد امکان از خروج غیرضروری از منزل و تردد بی‌مورد در معابر شهری خودداری کنند. سایر افراد نیز با استفاده از ماسک‌ مناسب
و در مواقع ضروری خارج شوند و حضور در فضای باز را به حداقل کاهش دهند.

وی با بیان اینکه ورزشکاران در زمان وقوع پدیده گردوغبار ، در فضای باز ورزش نکنند و کوهنوردان از کوهنوردی اجتناب کنند، گفت: حضور در پارک ها و پیاده روی در شرایط آلودگی و گردوغبار، انجام نشود چرا که مضرات و خطرات پیاده روی و حضور در پارک در شرایط آلودگی شدید هوا، بیش از منافع آن است و تردد خودروهای شخصی کاهش یابد و در صورت استفاده از خودرو ضمن استفاده ازماسک مناسب، شیشه‌ها را بالا نگهدارند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام به شهروندان توصیه کرد در صورت لزوم به خروج از منزل یا محل کار، حتماً از ماسک مناسب استفاده کنند و ماسک مناسب در این شرایط با توجه به بیماری کرونا، ماسک n95یا ماسک (ffp2،ffp3 به همراه ماسک های سه لایه) است.

صادقی‌فر تاکید کرد: کارکنانی که به واسطه شغلی، بیشتر در معرض گرد و غبار قرار دارند، مثل پلیس راهور، حتما از وسایل حفاظت فردی به ویژه ماسک با ویژگی های فوق استفاده کنند و همه‌ی شهروندان مصرف شیر، ماست کم‌چرب، میوه و سبزیجات تازه و مایعات را برای دفع سموم از بدن افزایش دهید.

وی با تاکید بر اینکه نباید مواد غذایی را به صورت روباز قرار داد و ظروف نیز به صورت پوشانده یا وارونه قرار گیرد، گفت: فروشندگان‌مواد غذایی فله ای، روی مواد غذایی را با پوشش مناسب بپوشانند و زدایش گردوخاک از روی بسته بندی مواد غذایی نیز توسط فروشندگان، لازم است مورد توجه قرار گیرد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه شهروندان در صورت مواجهه با تنگی نفس و هر گونه ناراحتی قلبی- عروقی، سریعا به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی و درمانی یا بیمارستان مراجعه کنند، گفت: حتی الامکان در روزهای با آلودگی هوا از گردش در طبیعت خودداری کنند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار