روز گذشته مرحوم محمد جان بزرگیان اصل هنرمند و خواننده محلی اشعار حماسی و جنگ نامه خوان استان دار فانی را وداع گفت .
کد خبر: ۱۰۳۶۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴ 28 March 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمدروز گذشته مرحوم محمد جان بزرگیان اصل هنرمند و خواننده محلی اشعار حماسی و جنگ نامه خوان استان دار فانی را وداع گفت .
بزرگیان اشعار عاشقانه محلی معروف به «یار یار » را هم به زیبایی و سبک خاص خود می خواند به گونه ای که در واقع یکی از نوادر این سبک از آواز خوانی محلی بود.
از آنجایی که وی تخصصی خاص در جنگ نامه خوانی داشت ، اشعاری زیبایی در رثای سردار شهید سپهبد سلیمانی خواند که بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

فردا سه شنبه مرحوم بزرگیان در روستای زادگاهش «شیخ حسین » در ۵ کیلومتری شهر چرام به خاک سپرده می شود و انتظار می رود که تشییع پیکر وی با حضور علاقمندان هنر و مردم باشکوه برگزار شود .
نکته بسیار مهم سابقه نه چندان قابل دفاع متولیان فرهنگی در مواجهه با چنین رخدادهای مهمی در حوزه هنرمندان است. سهل انگاری متولیان فرهنگی و دادن میدان برگزاری مراسم تشییع به حوزه عمومی در برخی مراسمات این چنینی، گاها باعث سوء استفاده های تبلیغاتی هم شده است.
مدیر کل جوان فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد ، در یک محک واقعی عملکردی مواجه است تا مشخص شود که آیا تحرکات شدید این روزهای وی در حوزه فرهنگی استان پس از انتصاب ، فقط برای بهره برداری رسانه ای بوده است یا واقعا درک درستی از خاستگاه فرهنگ و عناصر تاثیرگذار آن دارد ؟!

مرحوم بزرگیان هر چند با مناعت طبعی که داشت چندان درخواست شخصی و یا حمایتی برای خود نداشت اما بارها در مصاحبه ها خطاب به مسئولان گفته بود که هنرمندان وضعیت مناسبی ندارند و در یکی از این مصاحبه ها پس از تجلیل از وی به عنوان مسن ترین هنرمند حاضر در جشنواره موسیقی نواحی که در کرمان برگزار شد ، گفت: مسئولان « دست هنرمندان را بگیرند و با اشاره به حضور خود در جشنواره کرمان، می گفت بسیاری از هنرمندانی که در این جشنواره حاضر شدند، وضع زندگی چندان خوبی ندارند. ای کاش حداقل ما را بیمه کنند. یک بار هم از تهران آمدند و به ما قول بیمه دادند و مدارک‌مان را هم دریافت کردند اما هیچ اقدامی نشد.» 
بی شک حضور نماینده ای از طرف متولیان و مسئولین در کنار خانواده بزرگیان برای برنامه ریزی برگزاری باشکوه مراسم تشییع و خاکسپاری و بازتاب آن کوچکترین اقدامی است که حوزه فرهنگ استان می تواند انجام دهد ضمن اینکه حضور محسوس مسئولین هم می تواند ارج گذاری به هنرمندی باشد که برای سردار سلیمانی اینگونه خواند!
فیلم / اشعاری که مرحوم بزرگیان برای سردار سلیمانی خواند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار