مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری جشن های نیمه شعبان با محوریت مردم خبر داد و گفت: نیمه شعبان فرصتی مغتنم برای ترویج فرهنگ مهدویت در جامعه است.
کد خبر: ۱۰۳۴۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱ 17 March 2022

حجت الاسلام یوسف احمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد امام زمان (عج) اظهار کرد: برگزاری مراسم در مناسبت‌ها مختلف هدفمند باشد، مهم‌ترین هدف این مراسم‌ها باید افزایش شناخت و معرفت مردم نسبت به ائمه معصومین و سیره و سنت آن‌ها باشد، زیرا بعد از شناخت صحیح محبت و علاقه‌ای ناگسستنی شکل می‌گیرد. با توجه به این که جشن‌های نیمه شعبان عموما مردمی برگزار می‌شود و مردم پای کار هستند، مردم امسال با توجه به بهبود وضعیت کرونا نسبت به سال‌های گذشته، با برپایی ایستگاه‌های صلواتی پای کار آمدند.

وی نیمه شعبان را بهترین فرصت برای افزایش امید و نشاط در جامعه دانست و اظهار کرد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، اعیاد شعبانیه بویژه عید نیمه شعبان بهترین فرصت برای ایجاد فضای نشاط آور معنوی در میان جوانان است.

حجت الاسلام احمدی افزود: مساجد و هیئت‌ها نیز امسال پای کار آمدند و رنگ و بوی نیمه‌ی شعبان را در سطح استان کرمانشاه مشاهده می‌کنیم، هیئت‌های مختلف مذهبی، ایستگاه‌های متعدد صلواتی در حال پذیرایی شیرینی، شربت، وعده غذا و... هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با تاکید بر مردمی اجرا شدن و برنامه ریزی منسجم برای اعیاد نیمه شعبان اظهار امیدواری کرد: امسال با شکوه‌تر از سال‌های گذشته اعیاد اسلامی به ویژه جشن نیمه شعبان با مشارکت حداکثری مردم و جوانان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

این مسئول تصریح کرد: از تمامی هیئت‌های مذهبی، مساجد، ایستگاه‌های صلواتی، موکب‌های اربعینی که در ایام اربعین فعال بودند امسال نیز به مناسبت نیمه شعبان موکب‌های پذیرایی خود را در سطح استان برپا می‌کنند.

وی خاطرنشان: مردم در محلات مختلف در تدارک برگزاری جشن هستند تا از این طریق عرض ارادت خود را به امام زمان برسانند.

احمدی تشریح کرد: امام عصر (عج) از همه حالات ما با خبر هستند و این عرض ارادت‌ها به خدمت ایشان خواهد رسید.

وی ادامه داد: در مساجد برای برگزاری جشن و سرود برنامه ریزی شده، همچنین جشن بزرگ نیمه شعبان بعد از ظهر جمعه در مرکز شهر، محوطه شهرداری با حضور مداحین اهل بیت و مدعوین برپا می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: امیدورایم به برکت تقارن نیمه شعبان و عید نوروز مشکلات معیشتی و گرفتاری مردم رفع شود تا هرچه بیشتر و بهتر بتوانیم در خدمت اهل بیت باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار