استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه مدیران به جای نمایش در برابر دوربین‌ها، مطالبات مردم را پیگیری کنند، گفت: دستگاه های استان باید همواره آمادگی شرایط بحران را داشته باشند.
کد خبر: ۱۰۳۳۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴ 10 March 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه بهمن امیری مقدم در نشست ستاد مدیریت بحران استانداری کرمانشاه که با حضور معاونین عمرانی، سیاسی و امنیتی و اقتصادی استانداری و مدیران عضو برگزار شد؛ اظهار کرد: احترام و حفظ شان مردم در هنگام مراجعه به ادارات و پیگیری دلسوزانه مطالبات آن‌ها، اولویت اصلی دولت و مدیریت ارشد استان است.

وی افزود: مردمی که برای پیگیری مشکلات و مطالبات خود به ادارات مراجعه می‌کنند باید درخواست آن‌ها با احترام کامل و در اسرع وقت پیگیری شود و این نحوه تعامل و پیگیری مورد نظارت دقیق و نامحسوس قرار می‌گیرد.

امیری مقدم تاکید کرد مردم مطالبات به حقی در زمینه تامین مناسب نیاز‌های اولیه مانند آب، برق، گاز، راه دسترسی و دیگر خدمات عمومی و ضروری دارند و در ادامه گفت: کرمانشاه نیازمند مدیران سالم، عملیاتی، جهادی و با برنامه است که دغدغه خدمت صادقانه و بی منت را به مردم داشته باشند.

وی با انتقاد از برخی رویکرد‌ها مدیریتی گفت: متاسفانه در گذشته با این بهانه عجیب که این پروژه‌ها در زمان ما به پایان نمی‌رسد مانع انجام برخی طرح‌های ضروری شده‌اند و این ظلم مضاعف به مردم کرمانشاه است.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: عملیات رفع نقص خط انتقال آب شرب شهر کرمانشاه باید سال‌ها قبل انجام می‌شد، ولی متاسفانه از این موضوع بسیار مهم غفلت شده بود.

وی افزود: با توجه به ضرورت و اهمیت موضوع تامین آب شرب پایدار شهر کرمانشاه، با تشکیل یک قرارگاه عملیاتی و اتخاذ یک تصمیم شجاعانه و هدفمند، عملیات رفع نقص این خط انتقال آغاز شد و اکنون در مرحله پایانی است.

امیری مقدم در ادامه خواهان بکارگیری رویکرد‌های عملیاتی، بابرنامه و شجاعانه در حوزه‌های مختلف توسط مدیران شد.

استاندار کرمانشاه حفظ منابع طبیعی و محیط زیست را یک اولویت جدی دانست و گفت: فرزندان ما برای زندگی به آب، هوای سالم، جنگل و طبیعت نیاز دارند و دستگاه‌های مربوطه نباید اجازه دهند عده‌ای با سودجویی این منابع ارزشمند را نابود کنند.

▫️وی با اشاره به اینکه بیش از ۷ هزار چاه غیر مجاز در کرمانشاه وجود دارد؛ تاکید کرد: آب منطقه‌ای باید هر چه سریع‌تر این چاه‌ها را تعیین تکلیف کند و مانع آسیب‌های بیشتر به سفره هاب زیرزمینی و دشت‌های حاصلخیز استان شود.

استاندار همچنین با توجه به هشدار‌های هواشناسی از آب منطقه‌ای و شهرداری‌ها خواست نسبت به لایروبی رودخانه ها، مسیر‌ها و معبر‌ها اقدام کنند و مدیران این مجموعه‌ها نیز با حضور میدانی در زمان بارش ها، تلاش کنند تا مشکلی برای مردم پیش نیاید.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: دستگاه های استان باید آمادگی خود را در تمام ایام برای بحران آماده کنند که یکی از آن ها احصا بحران در حوزه کاری شان است یعنی هر مجموعه ای باید بحران در حوزه خود را شناسایی و بر اساس آن برنامه ریزی و به ستاد بحران اعلام کند.

وی تشریح کرد: آسیب های گذشته نباید تکرار شود، در خصوص حریم رودخانه ها، تعیین محدوده رودخانه ها کار خوبی است اما باید گشت های ویژه نیز بر این موضوع نظارت کنند، در رابطه با فاضلاب روستاها، یک جلسه عملیاتی باید در این راستا برگزار شود.

استاندار خطاب به فرماندار کرمانشاه بر لزوم جلوگیری از سبزی کاری در بخش هایی که فاضلاب وجود دارد، تاکیدکرد و گفت: شهرداری، بهداشت و دستگاه های مربوطه باید در این زمینه مطالبه گر باشد، هر جایی سلامتی مردم در خطر باشد باید مسئولین دستگاه ها مطالبه گر باشند، ما اینجا هستیم که زندگی و سلامتی مردم به خطر نیفتد.

وی گفت: ستاد بحران باید امکاناتی در اختیار داشته باشد تا بتواند سریعا به مسائل رسیدگی کند و این نیازمند پیگیری است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار