طبق پیش بینی اداره هواشناسی ، از یکشنبه هوای مازندران ابری همراه با کاهش نسبی دما، بارش پراکنده، وزش باد و در ارتفاعات مه آلود با بارش باران و برف و در اواخر وقت با کاهش ابر پیش بینی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۳۱۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹ 03 March 2022

به گزارش تابناک مازندران، طبق پیش بینی اداره هواشناسی مازندران تا روز یکشنبه هوای استان صاف است ولی یکشنبه هوای بارانی پیش بینی شده است .

بر اساس این گزارش، وضعیت هوا و دمای مازندران تا هفته آینده به شرح زیر است .

آخرین وضعیت جوی مازندران تا هفته آینده
 

کارشناس هواشناسی مازندران گفت: از امشب پنجشنبه شب تا جمعه شب شاهد وزش باد شدید موقتی گاهی با رگبار باران و احتمال رعدوبرق بویژه در ارتفاعات استان خواهیم بود.


اسدی افزود: آسیب به سازه‌های کم مقاوم و احتمال ریزش سنگ در جاده‌ها و محور‌های کوهستانی استان از پیامد‌های این سامانه سرد بارشی است.


وی تصریح کرد: مقاوم‏ سازی سازه‌های موقت، تابلو‌های تبلیغاتی، پوشش گلخانه‌ها و احتیاط در تردد جاده‌ای در این مدت ضروری است و کوهنوردان هم به ارتفاعات صعود نکنند چرا که خطرات جانی دارد.


به گفته کارشناس هواشناسی مازندران، فردا جمعه مناطق ساحلی و جلگه ای: نیمه ابری از بعدازظهر از سمت غرب استان بتدریج ابری همراه با وزش باد (گاهی شدید)، رگبار باران و احتمال رعدوبرق و در ارتفاعات: نیمه ابری تا ابری همراه با بارندگی (در گردنه‌ها و محور‌های کوهستانی با بارش باران وبرف)، وزش باد شدید و کاهش دما پیس بینی می‌شود.


اسدی افزود: روز شنبه ۱۴ اسفند هوای استان نیمه ابری تا ابری، همراه با کاهش دما، بتدریج با کاهش ابر و نسبتا" سرد خواهد بود.


کارشناس هواشناسی با اشاره به اینکه روز یکشنبه موج دیگر بارشی در راه مازندران است خاطر نشان کرد: در این روز هوای استان ابری همراه با کاهش نسبی دما، بارش پراکنده، وزش باد و در ارتفاعات مه آلود با بارش باران و برف و در اواخر وقت با کاهش ابر پیش بینی می‌شود.


اسدی تاکید کرد: امشب و فردا جمعه به علت وضعیت نامناسب جوی در استان مازندران، فعالیت‌ها دریایی توصیه نمی‌شود و صیادان برای صید به دریا نروند و کوهنوردان هم از صعود خودداری کنند.

 

ورود سامانه بارشی جدید از امروز

 از بعد از ظهر امروز سامانه بارشی از شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود.

 این سامانه بارشی در استان‌های قزوین، البرز و تهران سبب بارش باران، وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات بارش به صورت برف می‌شود.

شدت بارش در نوار غربی، آذربایجان غربی، غرب کردستان، برخی نقاط استان لرستان، شمال و شرق خوزستان و شمال چهارمحال و بختیاری خواهد بود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار