معاون دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: با توجه به هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان و پیش بینی کاهش دمای هوا، تمامی دستگاه های خدماتی و امدادی برای خدمات رسانی در حادثه های احتمالی به حالت آماده باش درآمدند.
کد خبر: ۱۰۲۶۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸ 05 February 2022

 

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، صادق رمضان زاده اظهار داشت: با توجه به پیش بینی کاهش محسوس دمای هوا و احتمال بارش برف در ارتفاعات، دستگاه های امدادی از جمله هلال احمر، راهداری و اورژانس علوم پزشکی در آماده باش قرار دارند.

 

وی با بیان اینکه با فعالیت این سامانه بارشی، لغزندگی جاده ها، پدیده مه و کاهش دید در جاده ها و ارتفاعات پیش بینی شده است افزود: با توجه به شدت وزش باد، آسیب به سازه های موقت دور از انتظار نیست و با توجه به بارندگی ها، لغزندگی جاده ها، کاهش دید در جاده ها مورد انتظار است. 

 

معاون دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی افزود: از کوهنوردان انتظار می رود ز صعود به ارتفاعات خودداری کنند. 

 

مصالح زمستانه راهداری تامین شده است

 

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی هم گفت: راهداران برای خدمات رسانی به مسافران در حادثه های احتمالی آماده هستند و نیروها در راهدارخانه های مسیرهای برف گیر مستقر هستند. 

 

محمد مشتری اظهار داشت: مصالح زمستانه مورد نیاز طرح زمستانه در راهدارخانه ها دپو شده و ناوگان و ماشین آلات هم برای به کارگیری آماده است.

 

وی با بیان اینکه آمادگی کامل در راهداران برای خدمات رسانی در حادثه های احتمالی وجود دارد افزود: اولویت ما در یکی دو شب آتی، خدمات رسانی در گردنه امین الله در مسیر بجنورد-آشخانه و گردنه اسدلی در مسیر بجنورد-اسفراین است.

 

برف و باران در راه خراسان شمالی 

 

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی هم گفت: سامانه بارشی از امروز استان را فرامی گیرد که فعالیت آن سبب بارش باران و برف در مناطق مختلف می شود. 

 

مهدی کمالی اظهار داشت: این سامانه بارشی از عصر امروز در استان فعال می شود که فعالیت آن سبب وزش باد لحظه ای شدید، بارش باران و برف و بتدریج بارش برف و مه می شود و در ارتفاعات هم کولاک برف و مه پیش بینی شده است. 

وی خاطرنشان کرد: فعالیت این سامانه بارشی در بیشتر نقاط استان بویژه در شهرستان های رازوجرگلان بجنورد، مانه و سملقان، شمال شیروان و شمال گرمه و جاجرم و شمال اسفراین خواهد بود.  

 

وی خاطرنشان کرد: با فعالین این سامانه بارشی، دمای هوا در بیشتر مناطق استان به زیر صفر درجه سانتیگراد خواهد رسید. 

 

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: این سامانه بارشی تا اوایل صبح یکشنبه هفته جاری در استان فعال است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار