ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ از امروز ۱۰ بهمن آغاز شد و قرار است در این کنکور تغییراتی اعمال شود.
کد خبر: ۱۰۲۵۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۰ 30 January 2022

به گزارش تابناک خراسان شمالی، ثبت نام آزمون سراسری ۱۴۰۰- ۱۴۰۱ از امروز ۱۰ بهمن آغاز شدو تا ۱۷ بهمن ادامه دارد

 

آقای احسان جمالی معاون فنی سازمان سنجش کشور افزود: انتخاب رشته داوطلبانی که در مرحله اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ مجاز شده اند در انتهای دهه دوم مرداد صورت می‌گیرد.

 

همچنین آقای عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش کشور به تغییرات این آزمون اشاره کرد و گفت: نخستین تغییر و تحولی که امسال انجام می‌شود افزایش سه برابری دفترچه سؤالات و پاسخنامه آن است یعنی یک دفترچه عمومی و دو دفترچه تخصصی در اختیار داوطلب قرار می‌گیرد.

 

وی به افزایش میزان سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری امسال اشاره کرد و افزود: میزان سوابق تحصیلی از ۳۰ درصد به ۴۰ درصد افزایش پیدا می‌کند و به شکل تأثیر مثبت هم است.

 

آقای جمالی به افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت رشته پزشکی اشاره کرد و گفت: کل ظرفیت در رشته پزشکی ۸ هزار پذیرش بوده که به ۹ هزار و ۶۰۰ نفر در آزمون سال ۱۴۰۱ ارتقا پیدا کرده است.

 

وی گفت: این مصوبه هم اکنون توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در حال تدوین است و برای داوطلبان دانشگاه آزاد و داوطلبان آزمون سراسری اعمال می‌شود.

 

آقای جمالی تأکید کرد: افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت در رشته پزشکی برای داوطلبان مناطق محروم است و نحوه توزیع در آیین‌نامه اجرایی که وزارت بهداشت تدوین می‌کند درج خواهد شد.

 

حالا باید دید افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت رشته پزشکی در دفترچه انتخاب رشته داوطلبان کنکور تا چه میزان خود را نشان می‌دهد؟ و در هر شهر و منطقه میزان تأثیر آن چقدر است؟ و این افزایش چقدر می‌تواند کمبود پزشک در مناطق محروم را کاهش دهد؟/صداوسیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار