نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: کمیته امداد خوشبختانه دارای جایگاه رفیع و ارزشمند در جامعه است و این نهاد که نام ارزشمند امام بر تارک آن می درخشد دارای مقبولیت عمومی است و این مقبولیت خود یک سرمایه اجتماعی ارزشمند برای این نهاد است.
کد خبر: ۱۰۱۷۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳ 20 December 2021

 


به گزارش تابناک مرکزی، علی اکبر کریمی ،در دیدار با مدیر کل و اعضای شورای مدیران کمیته امداد افزود: مردم کشور اسلامی ما خوشبختانه در کمک به نیازمندان پیشقدم هستند واتصال به اقیانوس حمایت مردمی یک امتیاز برجسته برای کمیته امداد است.
وی با اشاره به اینکه طرح حمایت از ایتام یک طرح موفق برای کمیته امداد بود ومشارکت گسترده مردم در این طرح خداپسندانه نشانگر شفافیت عملکرد امداد است، اظهار داشت:شبکه‌های نیکوکاری بازوان اجرایی توانمند برای این نهاد مردمی هستند و حرکت به سمت مردمی شدن از برنامه‌هایی است که در این نهاد به خوبی انجام می شود.
نماینده مردم اراک با بیان اینکه با تمهیدات انجام شده اعتبارات نهادهای حمایتی در سنوات گذشته افزایش خوبی داشته است و پرهیز از موازی کاری و هم پوشانی یک اصل مهم برای نهادهای حمایتی است، اظهار داشت:از اقدامات خوب و ماندگار کمیته امداد ساخت مسکن برای محرومین است ، خوشبختانه در این بخش با همت امدادگران و کمک خیران اقدامات ارزشمندی انجام شده است و امید می رود سیاستهای ساخت مسکن محرومین با همکاری دولت، مجلس و سایر بخش ها بیش از پیش توسعه یابد.
مجید مومنی ، مدیر کل کمیته امداد استان هم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، دفاع مقدس،امنیت، مدافعان حرم و سلامت و شهید گرانقدر سردار سلیمانی و عرض تسلیت ایام فاطمیه گفت:۴۶ هزار خانوار با جمعیت ۸۶ هزار نفری تحت حمایت کمیته امداد هستند و از بین شهرستانها کمیجان دارای بیشترین تعداد مددجو را (به نسبت جمعیت )و شهرستان اراک کمترین را (به نسبت جمعیت) و۶۰ درصد از جمعیت تحت حمایت زنان سرپرست خانوار هستند.
وی افزود:منابع کمیته امداد استان ۹۸۰ میلیارد تومان در سالجاری بوده که خوشبختانه به همت همکاران امدادگر محقق شده و در بخش منابع مردمی رشد بیش از ۶۵ درصد داشته ایم که این خود نشانگر افزایش مؤلفه اعتماد مردمی این نهاد است.
وی گفت: در حال حاضر ۳۰۰ مرکز نیکوکاری در سطح استان مرکزی فعال هستند و استان مرکزی دارای برنامه استراتژیک بر اساس اسناد بالا دستی است.
مدیر کل کمیته امداد استان اظهار داشت: ۱۸۰۸ مسکن با کمک خیران در حال ساخت است واستان مرکزی در بین سایر استانها در بخش مسکن بالاترین کمک را از خیران داشته است.
شایسته ذکر است، دیدار با چند خانواده تحت حمایت، بازدید از طرح های خودکفایی و اشتغال، بازدید از مسکن مددجویی در حال ساخت و تحویل مسکن مددجویی از برنامه های انجام شده در معیت نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار