جشن خودکفایی ۲۵۰۰ خانواده تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی با حضور رئیس کمیته امداد کشور، نماینده ولی فقیه در استان ، و جمعی از مسئولان و مجریان طرح‌های اشتغال در سالن آیت الله اراکی برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۰۶۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۶ 04 November 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، آیت الله دری نجف آبادی. نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اراک در این آیین با بیان اینکه ۱۳ آبان روز بزرگی است و روزی برای برافراشته شدن پرچم ایثار ، عزت و سرافرازی مسلمانان و خواری و زبونی استکباران است، گفت:تسخیر لانه جاسوسی آمریکاه اقدام بزرگی بود که امام خمینی (ره) آن را انقلاب دوم مردم ایران نامید.
وی با اشاره به اینکه همه باید در مسیر توانمند سازی، فقر زدایی فرهنگی ، فقر زدایی اجتماعی ، حفظ عزت و خودباوری تلاش کنند، افزود: یکی از آرمان‌های بزرگ انقلاب خدمت به محرومان ومستضعفان است واین وظیفه هر مسلمان و مکتب امامان و بزرگان دینی است.
وی نامه‌های امیر المؤمنین (ع) به مالک اشتر را نشان از اهمیت ایتام و نیازمندان در نزد ایشان دانست و گفت: ما نیز که شیعه امیر المومنین (ع) هستیم باید دستگیر فقرا باشیم و با پرهیز از اسراف ، تبذیر و تجملات با فقر مبارزه کرده و با انجام درست به مسئولیت‌ها انقلاب را به عنوان الگویی نمونه به جهانیان بشناسانیم.
مجید مومنی ،مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی هم با بیان اینکه در قرآن کریم ۳۶۰ بار درباره کار و فعالیت تأکید شده است، گفت:کار و فعالیت موجب اعتماد عمومی ، احساس شخصیت وایجاد روحیه امید و خود باوری در شخص می شود.
وی افزود:در حال حاضر ۱۷ هزارو ۹۶۶ پرونده جاری اشتغال داریم و با مطالعه بر روی ۲۹ هزار خانوار انجام ودر سال گذشته ۱۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شد.
وی گفت:امسال برنامه ما با همکاری مراکز نیکوکاری ،سپاه ،بانکها و سایر بخش ها ایجاد هفت هزار فرصت شغلی برای خانواده های تحت حمایت است.
مدیر کل کمیته امداد یادآورشد: در هفت ماه امسال ۱۶۰ میلیارد تومان توسط خیران به کمیته امداد استان کمک شده است و خوشبختانه با کمک خیران و حامیان یتیم بدون حامی در استان نداریم و استان مرکزی رتبه اول را در پویش ایران مهربان جذب کرد.
شایان ذکر است ،در پایان همایش از کارآفرینان و خیران برتر کمیته امداد استان قدردانی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار