بسته ویژه خبری تابناک قم:
سایت تحلیلی خبری تابناک قم؛ از این پس سعی دارد تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخبار سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و اقتصادی استان را به نقل از منابع مختلف، در یک بسته خبری برای مخاطبان آماده و منتشر نماید.
کد خبر: ۹۹۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۴:۵۸ 24 September 2015
فرکی در نشست خبری حاضر نشد

حسین فرکی سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان در نشست خبری پیش از دیدار برابر صبای قم حاضر نشد.

به نقل از تسنیم قم،  نشست خبری مربیان دو تیم صبای قم و سپاهان اصفهان دقایقی پیش در دفتر باشگاه صبای قم برگزار شد.

پس از برگزاری نشست خبری علی دایی سرمربی صبا، قرار بود حسین فرکی سرمربی تیم سپاهان اصفهان پاسخگوی خبرنگاران باشد که در ‌‌نهایت وی در نشست خبری حاضر نشد.

علت عدم حضور فرکی در نشست خبری، دیر رسیدن کاروان تیم فوتبال سپاهان به قم اعلام شده است.

دیدار فوتبال صبای قم و سپاهان اصفهان عصر امروز پنجشنبه در ورزشگاه یادگار امام (ره) قم برگزار می‌شود.


مرگ دختر۴ساله هنگام جراحی دندان

زن و شوهر جوان که دختر ۴ساله‌شان برای جراحی دندان بیهوش و به اتاق عمل منتقل شده بود فکر نمی‌کردند این جراحی ساده به قیمت جان دختر‌شان تمام شود.

اوايل شهريور‌ماه پدر و مادر دختري 4ساله به نام فاطمه‌زهرا كه اهل شهرستان آران بودند، دخترشان را به بيمارستاني در قم بردند. دختر بچه مدتي بود دندان‌هايش دچار ريزش شده بود و پزشكان بعد از معاينه اوليه اعلام كردند او بايد جراحي شود. با اينكه بيهوشي دختر 4ساله آن هم براي جراحي دندان كمي عجيب به‌نظر مي‌رسيد، پزشكان بيمارستان اعلام كردند اين جراحي را بارها روي كودكان زيادي انجام داده و نتيجه دلخواه را هم به‌دست آورده‌اند. در چنين شرايطي مقدمات جراحي انجام شد. آن روز فاطمه‌زهرا توسط متخصص بيهوشي و پزشك معتمد معاينه شد و آنها نيز اعلام كردند براي بيهوشي دختربچه منعي وجود ندارد. به اين ترتيب روز 25شهريور‌ماه براي جراحي تعيين شد.

پزشكان توصيه كرده بودند دختربچه 12ساعت پيش از جراحي نبايد چيزي بخورد. به همين دليل او صبح روز جراحي درحالي‌كه گرسنه و تشنه بود به بيمارستان منتقل شد. برخلاف روز اول كه فاطمه‌زهرا آرام بود اين بار به محض ورود به بيمارستان بي‌قراري مي‌كرد و اضطراب عجيبي داشت. پدرش براي آنكه او را آرام كند برايش عروسك خريد ولي اين كار فايده‌اي نداشت. بالاخره پدر و مادر دختر دلبندشان را در آغوش كشيدند و او به اتاق عمل منتقل شد.

2ساعت از شروع جراحي گذشته بود اما هيچ خبري از اتاق عمل بيرون نيامده بود. قرار بود دندان‌هاي دختربچه جراحي شود و پزشكان اعلام كرده بودند جاي هيچ‌گونه نگراني وجود ندارد. اما طولاني شدن جراحي كم كم دلشوره را به جان پدر و مادر فاطمه‌زهرا انداخت. بالاخره يكي از پزشكان سراسيمه از اتاق عمل بيرون آمد. لحظاتي بعد چند دكتر با‌تجربه‌تر وارد اتاق عمل شدند و بعد از نيم ساعت تلاش اعلام كردند دختر بچه به كما رفته بود ولي احيا شده و جاي نگراني نيست. با اين حال باز هم خبري از دختربچه نشد و بار ديگر پزشكان به تكاپو افتادند. اين ماجرا تا ساعت 6بعد از ظهر ادامه داشت تا اينكه يكي از پزشكان بالاخره از اتاق عمل بيرون آمد و گفت كه دختر بچه به‌دليل آمبولي جانش را از دست داده است.

به يكباره دنيا روي سر پدر و مادر فاطمه‌زهرا خراب شد. آنها براي به دنيا آمدن او 18سال صبر كرده بودند و حالا باورشان نمي‌شد دختر‌شان به‌دليل جراحي دندان جانش را از دست داده است. درحالي‌كه ديگر اعضاي خانواده هم خود را از آران و بيدگل به قم رسانده بودند پدر و مادر داغدار خواستار تحقيق درباره علت مرگ دخترشان شدند.

رضا بقال آراني، پدر فاطمه‌زهرا درباره حادثه تلخي كه براي دخترش اتفاق افتاده به همشهري مي‌گويد: هنوز شوكه هستم و نمي‌دانم چطور شد كه جگرگوشه‌ام را از دست دادم. من و همسرم از روز چهارشنبه كه اين اتفاق افتاد شوكه هستيم و هنوز باورمان نمي‌شود كه فاطمه‌زهرا كه براي به دنيا آمدنش كلي نذر و نياز كرده و 18سال صبر كرده بوديم، رفته است. وي ادامه مي‌دهد: صبح روز عمل جراحي وقتي در راه بوديم مي‌خواستيم صبحانه بخوريم. دخترم گرسنه بود اما دكترها گفته بودند بايد ناشتا باشد. آن موقع مادرش گفت، دخترم فكر كن روزه هستي و تا ظهر چيزي نخور. ما نمي‌دانستيم دخترمان وقتي به اتاق عمل برود ديگر بر نمي‌گردد. او گرسنه و تشنه از پيش ما رفت.


معاون فرهنگی دانشگاه صنعتی‌ قم حاضر به پاسخگویی نشد!

در پی اتفاقات اخیر و قبح‌شکنی صورت گرفته در دانشگاه صنعتی قم که اعتراض تشکل‌های انقلابی را در پی داشت، معاون فرهنگی دانشگاه حاضر به پاسخگویی به سوالات نشد و اظهار داشت:تا اعلام نظر شورای هیأت نظارت در مورد ماجرا مصاحبه نمی کنم.

به نقل از قم نا، در پی اتفاقات رخ داده در روز استقبال و ثبت نام دانشجویان ورودی جدید دانشگاه صنعتی قم و قبح شکنی و انتشار عکس افراد ممنوع التصویر و همچنین سکوت مسئولین دانشگاه در این خصوص، تشکل های انقلابی دانشگاه صنعتی قم از جمله بسیج دانشجویی و جامعه اسلامی اعتراض خود را نسبت به این اقدام اعلام کردند.

در همین راستا با خبر شدیم که معاون فرهنگی دانشگاه از تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم شکایت کرده و به همین منظور برای اطلاع از کم و کیف ماجرا، طی تماسی با معاون فرهنگی دانشگاه صنعتی قم، جویای روند ماجرا و وقایع شدیم.

معاون فرهنگی دانشگاه صنعتی قم در پاسخ به این سوال که دلیل شکایت از جامعه اسلامی دانشجویان چه بوده است و این روند به کجا رسیده است، گفت، فعلا تا اعلام نظر شورای هیأت نظارت در مورد ماجرا مصاحبه نمی کنم و بعد از اعلام نتیجه شورای نظارت هم، احتمالا مصاحبه نخواهم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که اصل قضیه چه بوده است و چرا این قبح شکنی در دانشگاه صورت گرفته است، نیز پاسخی نداد و گفت که مصاحبه نمی کند.

در این بین خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم با بی‌اهمیت دانستن اقدامات خلاف قانون یک تشکل دانشجویی افراطی این دانشگاه در پخش تصاویر فردی که ممنوع‌التصویر‌است گفت: مسئله حادی رخ نداده و تصاویر پخش‌شده توسط این تشکل در سطح کشور وجود دارد.

وی با ارائه تفسیر خود از مصوبه شورای عالی امنیت ملی دراین‌باره گفت: این ممنوع‌التصویری مخصوص رسانه‌هاست نه جاهای دیگر!


دانشگاه تک جنسیتی ولی با کادر و اساتیدی از جنس مخالف!

بسیاری از خانواده ها به قصد اینکه فرزند دخترشان با خیالی آسوده در دانشگاهی که جنسیت آن مشابه بوده و بدون هر گونه دغدغه به تحصیل ادامه دهد، اقدام به ثبت نام در دانشگاه حضرت معصومه(س) کرده اند؛ لیکن با مراجعه به دانشگاه از این وضعیت ناراضی هستند.

به نقل از خبرگزاری دانشجو، دانشگاه حضرت معصومه(س) به عنوان دانشگاه تک جنسیتی ویژه دختران شناخته شده؛ و این در حالی است به جز تعداد اندکی از کارکنان که خانم هستند، مابقی پرسنل دانشگاه از جنس مذکر می باشند.

با مراجعه به سایت دانشگاه نیز در می یابیم که در بین تصمیم گیران و مدیران ارشد این دانشگاه از جمله هیأت موسس، هیأت امنا، مشاورین رئیس دانشگاه حتی یک زن هم قابل مشاهده نیست. حتی رئیس دانشگاه و اکثریت قریب به اتفاق اساتید و هیأت علمی را نیز مردان تشکیل می دهند.

بسیاری از خانواده ها به قصد اینکه فرزند دخترشان با خیالی آسوده در دانشگاهی که جنسیت آن مشابه بوده و بدون هر گونه دغدغه به تحصیل ادامه دهد، اقدام به ثبت نام در دانشگاه حضرت معصومه(س) کرده اند؛ لیکن با مراجعه به دانشگاه از این وضعیت ناراضی هستند.

خاطرنشان می شود، رئیس این دانشگاه بازدیدهای مکرری خدمت مراجع عظام تقلید داشته و در خصوص تک جنسیتی بودن و فراهم شدن شرایط برای تحصیل دختران تبلیغات زیادی کرده است.

حال سوال اینجاست که در این جمع مردانه که قرار است دانشگاه را اداره کند، چگونه در مورد دختران تصمیم گیری کرده و به نیازهای آنان، روحیه خاصشان توجه خواهد شد. آیا نمی شد رئیس دانشگاه و کارکنان اداری نیز از جنس مشابه بوده و از اساتید و هیات علمی مونث در دانشگاه استفاده کرد؟


سفر هاشمی رفسنجانی به قم هم‌زمان با عید قربان

به نقل از قم نگار، شنیده‌ها حاکی ازین است که حجت الاسلام و المسلمین اکبر هاشمی رفسنجانی، همزمان با عید قربان، به قم سفر می‌کند.

این سفر، شخصی عنوان شده است و تا این لحظه از خبرنگاران برای پوشش خبری دیدارهای احتمالی آن دعوت نشده است.

احتمالا استاندار قم هاشمی رفسنجانی را در این سفر همراهی می‌کند.


4 قمی در لیست ناظم الشریعه

فهرست 22 نفره تیم ملی برای بازی با روسیه و ایتالیا پیش از بازی های هفته یازدهم لو رفت. لیستی که شباهت زیادی به لیست شمسایی دارد.

علی اصغر حسن زاده، ابوالقاسم عروجی، محمدرضا سنگ سفیدی، سعید عباسی، محمد زارعی، حسین طیبی، حمید احمدی، علیرضا وفایی، مسلم اولاد قباد، محمد صفری، فرهاد توکلی، مجید حاجی بنده، احمد اسماعیل پور، مهدی جاوید، محمد طاهری، میثم خیام، محمد کشاورز، محمد شجری، علیرضا صمیمی، سپهر محمدی، مصطفی نظری، قدرت بهادری و سعید افشار، ۲۲ بازیکنی هستند که از آن ها پاسپورت دریافت شده است.

این لیست دقیقا همان لیستی است که وحید شمسایی حدود دو هفته پیش اعلام کرد اما حضورش در تیم ملی منتفی شد. البته از آن لیست، مهدی مصطفایی و مصطفی طیبی در فهرست ناظم الشریعه دیده نمی شوند.

۱۸ نفر از این فهرست برای بازی با تیم ملی روسیه و ۱۴ نفر از آن ها برای بازی با ایتالیا انتخاب خواهند شد.

این فهرست هنوز از طریق سایت فدراسیون اعلام نشده است تا جنبه رسمی پیدا کند. از همین رو احتمال هر تغییری بعد از بازی های هفته یازدهم وجود دارد و این فهرست را می توان با عنوان فهرست اولیه قلمداد کرد.


انتقاد از غفلت مسؤولان در برابر خشک سالی

آیت‌الله حائری شیرازی، استاد اخلاق حوزه علمیه قم در بازدید از مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی، در سخنانی نسبت به مبحث اقتصاد و بانکداری رایج انتقاد کرد و افزود: امروز رباخواران در امان از قوه مجریه و قوه قضائیه، چک‌های خود از طلبکاران را وصول کرده و هیچ راه مقابله‌ای نیز با آنان وجود ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به مبحث تقدیر و تقصیر اشاره و تصریح کرد: کسی که کوتاهی در انجام وظایف دارد، مقصر محسوب می‌شود و به نتیجه نرسیدن اهدافش، ارتباطی با تقدیر الهی ندارد.

این استاد اخلاق یادآور شد: تنها نتیجه غیرمطلوبی را که می‌توان به مبحث تقدیر گره زد، آن نتیجه‌ای است که مقدمات آن بدون هیچ نقصی انجام شده باشد.

آیت‌الله حائری شیرازی در پایان گفت: کسی که یک امر تقصیری را به امری تقدیری توجیه می‌کند، در حقیقت تنبلی خودش را توجیه کرده است؛ عده‌ای در مقابل خشک سالی‌ها سخن از تقدیر می‌زنند؛ آیا ما همه کارهایی که درباره بارش باران باید انجام می‌دادیم، انجام دادیم که امروز نباریدن باران را به تقدیر الهی نسبت می‌دهیم؟


خبرسازی خانه والیبال قم این بار با نشت سقف!

هنوز فصل گرما تمام نشده که با آمدن چند قطره از باران رحمت الهی سقف سالن ورزشی شهید طاهریان قم (خانه والیبال) نشت کرد. 

این اتفاق هفته گذشته در مقابل دیدگان شرکت کنندگان و میهمانان همایش همگانی والیبال استان قم که به مناسبت هفته دفاع مقدس در این سالن ورزشی برگزار شد رخ داد. 

سعید معارف وند سرپرست روابط عمومی ورزش و جوانان استان قم در این رابطه گفت: طبق پیگیری‌های بعمل آمده نشت باران در انتهای سقف سالن روی داده و وزش باد کولر آنرا به مرکز سالن هدایت کرده است. 

وی که با خبرنگار تابناک قم گفتگو می‌کرد افزود: سالن شهید طاهریان اولین سالی است که به بخش خصوصی واگذار شده است و مسئولان سالن قول داده‌اند که مشکلات آن را برطرف کنند. 

درهمین راستا آقای رشیدپور که پس از واگذاری سالن شهید طاهریان آن را تحویل گرفته گفت: در زمان تحویل گرفتن سالن (فروردین ماه سال جاری) اطلاعی از مشکل سقف آن نداشتیم و تا روز برگزاری همایش نیز باران نباریده بود تا نسبت به تعمیر آن اقدام کنیم. 

اداره کل ورزش و جوانان استان قم که تا سال گذشته این سالن ورزشی را به‌ عنوان خانه والیبال در اختیار هیأت والیبال قم قرار داده بود در ابتدای امسال با مصوبه وزارت ورزش و جوانان در مورد واگذاری به بخش خصوصی، این سالن را به بخش خصوصی واگذار کرد. به طوری که نسرین رامین نایب رئیس هیأت والیبال، اعلام کرد که تیم‌های والیبال قم برای حضور در مسابقات قهرمانی کشور سالن تمرین ندارند و سیاست واگذاری به بخش خصوصی به والیبال قم ضربه زده است. 

 روح‌الله‌ رمضانی معاون اداره کل ورزش و جوانان نیز به اظهارات رامین واکنش نشان داد و گفت که هیأت‌های ورزشی بهتر است به جای سالن‌داری هیأت‌داری کنند و اگر هیأت‌های ورزشی برای تمرین تیم‌های اعزامی قم به مسابقات کشوری یا برگزاری مسابقات استانی سالن نیاز داشته باشند، اداره کل ورزش و جوانان سالن مورد نظر را به‌صورت رایگان برای آن‌ها تأمین می‌کند. 

موضع‌گیری‌ها در قبال وضعیت سالن شهید طاهریان حاصل حرف و حدیث‌هایی بود که در زمینه وضعیت این سالن و سالن‌های مشابه در مورد درآمد این سالن‌ها به وجود آمد. این سؤال در میان اهالی ورزش پیش آمده بود که آیا درآمد سالن‌های ورزشی که در اختیار هیأت‌ها قرار دارد واقعاً برای توسعه آن رشته ورزشی صرف می‌شود یا خیر. 
 

93 پرونده تخلف عرضه خارج از شبکه در قم تشکیل شد

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از تشکیل 93 پرونده تخلف عرضه خارج از شبکه در پنج ماهه امسال خبر داد.

به نقل از فارس قم، احمد سمیعی‌نسب با اشاره به عملکرد این سازمان در پنج ماهه امسال گفت: در این مدت 745 مورد بازرسی در خصوص عرضه خارج از شبکه انجام شد.

وی افزود: این بازرسی‌ها شامل بازرسی از کوره‌ها و مراکز عرضه سوخت، مراکز عرضه میوه شب عید و نانوایی‌ها و کارخانجات آرد می‌شد.

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: این بازرسی‌ها شامل 420 بازرسی از مراکز عرضه سوخت نفت کوره و نفت گاز، 80 مورد بازرسی از مراکز عرضه میوه شب عید و 245 مورد بازرسی از کارخانجات آرد و نانوایی‌ها می‌شد.

سمیعی‌نسب اعلام کرد: در بازرسی‌های انجام شده 501 هزار و 328 لیتر نفت کوره و نفت گاز، هزار و 559 کیلو مرکبات و 59 هزار و 800 کیلو آرد عرضه شده در خارج از شبکه کشف شد.

وی در ادامه بیان کرد: در این ارتباط 93 پرونده تخلف به ارزش 5 میلیارد و 833 میلیون ریال تشکیل شد.

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم یادآور شد: پرونده‌های متشکله 14 پرونده در زمینه کوره‌ها و مراکز عرضه سوخت، دو پرونده در خصوص مراکز عرضه میوه شب عید و 77 پرونده دیگر مربوط به نانوایی‌ها و کارخانجات آرد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار