رییس پلیس پایتخت گفت: چیزی با عنوان بادیگارد خصوصی در تهران وجود ندارد و غیر از شرکت‌های انتظام، اگر شخص یا شرکتی اقدام به استخدام این افراد کند خلاف قانون عمل کرده است.
کد خبر: ۹۹۸۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳ 04 October 2021

به گزارش «تابناک تهران»،  سردار حسین رحیمی روز دوشنبه در حاشیه چهل‌ و نهمین طرح رعد پلیس پیشگیری پایتخت در جمع خبرنگاران افزود: در این طرح ۶۲۲ سارق دستگیر و  ۳۸ باند نیز منهدم شد.

وی با اشاره اینکه  این طرح در سطح کلیه کلانتری‌ها به مرحله اجرا درآمده است، اظهار کرد: در این طرح ۲۱۸ حکم اجرا و ۸۳ محل پاتوق سارقان، ۲۰ محل مالخران، ۱۹ محل اراذل و اوباش و ۱۱۹ محلی که فروشندگان، خریداران و مصرف کنندگان مواد مخدر حضور داشتند پاکسازی شد.

سردار رحیمی گفت: در این طرح ۶۲۲ نفر از سارقین، مالخران، زورگیران و سارقین خشن دستگیر و همچنین ۳۸ باند منهدم و سارقان به ٢ هزار و ۱۰۰ سرقت اعتراف کردند.

رییس پلیس پایتخت افزود: در این طرح ۱۵۶ موتور و ماشین کشف و به ۷۷۲ پرونده سرقت رسیدگی و ۴۵ نفر از محکومین متواری دستگیر شدند.

وی ادامه داد: ۳۰ پرونده در این طرح تشکیل شده و ارزش اموال مکشوفه ۴۱ میلیارد و ۷۷۷ میلیون تومان بوده است.

رحیمی افزود: در این طرح ۱۲۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف و ۲۲۰ نفر خرده فروش دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: در این طرح  از ۲۲ قاچاقچی کالا ، ۲۱ هزار و ۲۳۱ قلم کالای قاچاق به ارزش ۲/۵ میلیارد تومان کشف شد.  

رحیمی با تأکید بر اینکه اجرای طرح های پلیس برای ارتقای امنیت شهروندان تهرانی ادامه خواهد داشت، اظهار کرد:‌ دستگیرشدگان در این طرح با تشکیل پرونده به دادسرا معرفی و تحقیقات تکمیلی در خصوص هر یک از پرونده‌ها نیز انجام می شود.

اگر فکری نشود؛ وضعیت ترافیک بدتر خواهد شد

وی درباره ترافیک صبحگاهی و عصرگاهی تهران در چند وقت اخیر نیز بیان کرد: ترافیک تهران موضوع قدیمی و علل عدم تغییر مشهود ترافیک تهران، این است که متأسفانه اقدام اساسی برای رفع آن انجام نشده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه روزانه حدود یک هزار دستگاه خودروی جدید به خودروهای تهران افزوده می‌شود، گفت: هر روز حدود یک میلیون خودرو صبحها از اطراف پایتخت وارد تهران شده و بعدازظهرها خارج می‌شوند همچنین اقدام محسوسی برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده انجام نشده و اقدام قابل توجه نیز درباره تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی صورت نگرفته است.

رحیمی ادامه داد: در بحث پارکینگها نیز اقدام خاصی در تهران صورت نگرفته و همین تجمع خودروها در اطراف مراکز تجاری حتی دولتی یکی از عوامل بروز ترافیک است، سرویس ادارات نیز اغلباً جمع‌آوری شده‌اند و با جمع شدن آنها، به طور میانگین ۳۰ دستگاه خودرو به خودروهای در حال تردد دیگر افزایش می‌شود لذا با شرایط مذکور قطعاً نباید وضعیت مناسبی برای ترافیک متصور باشیم.

فرمانده انتظامی تهران عنوان کرد: به مسئولانی که باید این بستر را فراهم کنند و اقدامات لازم را انجام دهند، می‌گوییم به فکر ترافیک باشند، در نیمه دوم سال با توجه به افزایش استفاده از خودرو، کوتاهی روزها، وارونگی هوا و فعالیت بیشتر اصناف، زمینه افزایش ترافیک در مقایسه با نیمه نخست سال بیشتر فراهم می‌شود و اگر فکری نشود، وضعیت بدتر خواهد شد.

وی یادآور شد: تمام موارد مذکور را در جلسات مختلف استانداری و شهرداری مطرح کردیم، پلیس باید ترافیک را مدیریت کند و در زمینه رفع ترافیک بسترساز نیست، دستگاه‌های دیگر باید بسترها را برای پلیس فراهم کنند تا پلیس به درستی بتوانند ترافیک شهر را مدیریت کند اما متأسفانه این اتفاق در بسیاری از بخش ها روی نداده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار