معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین گفت: ۲۰ بنای تاریخی استان نیمه نخست امسال با بیش از ۵۰ میلیارد ریال اعتبار مرمت شده است.
کد خبر: ۹۹۸۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱ 03 October 2021

احسان نورانی، معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با بیان مرمت ۲۰ بنای تاریخی استان قزویناینکه ۲۰ بنای تاریخی استان نیمه نخست امسال با بیش از ۵۰ میلیارد ریال اعتبار مرمت شده است، گفت: از مهمترین بنا‌های تاریخی که در این  مدت مورد مرمت قرار گرفته اند باید به مسجد جامع عتیق، دولتخانه صفوی، قلعه حسن صباح الموت، کاروانسرای وزیر و دژ سمیران اشاره کرد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: مرمت برخی از این بنا‌ها به پایان نرسیده است و ادامه خواهد داشت.

این مسئول گفت: مرمت بنا‌های تاریخی به ویژه بنا‌های بزرگ مانند مساجد و کاروانسرا‌ها یک موضوع توقف پذیر نیست و باید به صورت مستمر دنبال شود.

نورانی افزود: حفظ و نگهداری بنا‌های تاریخی با مرمت و ساماندهی آن‌ها از سیاست‌ها و اولویت‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است و به حفظ هویت و اصالت فرهنگی جامعه ما کمک می‌کند.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین همچنین گفت: در صورت تخصیص اعتبارات جدید طرح‌های مرمت بنا‌های تاریخی را برحسب اولویت بندی انجام شده، افزایش خواهیم داد.

در کنار صد‌ها محوطه تاریخی دارای در مجموع دارای ۲۳۵ بنای تاریخی شامل بقعه ها، آب انبارها، پل‌ها و برج ها، مساجد، مسجد-مدرسه‌ها و کاروانسراها، عمارت ها، دروازه‌ها و حمام‌ها در استان قزوین وجود دارد که نیمی از آن‌ها مربوط به دوره قاجاریه هستند.

 
منبع: خبرگزاری صداوسیما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار