مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمانشاه:
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: ایستادگی و مقاومت دانش‌آموزان در دفاع مقدس فراموش نشدنی است.
کد خبر: ۹۹۷۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰ 28 September 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، سردار ناصر باباخانی صبح امروز سه‌شنبه ۶ مهرماه ۱۴٠٠ در مراسم نواختن زنگ ایثار و مقاومت در دبیرستان شاهد مصطفی خمینی شهر کرمانشاه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان باید هنگام حضور در مدارس دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی افزود: دانش‌آموزان با حضور در مدارس علم‌آموزی کرده و در کنار هم سن و سال‌های خود از تجربیات مدیران و معلمان استفاده کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: ایستادگی و مقاوت دانش‌آموزان در طول هشت سال دفاع مقدس فراموش نمی‌شود، زیرا که این افراد با وجود سن کم در جبهه‌ها و سایر جنبه‌های انقلاب اسلامی ایران پیش قدم بودند.

باباخانی با بیان اینکه دانش‌آموزان در دفاع مقدس در خط مقدم حضور پیدا کرده با گرفتن اسلحه با دشمنان جنگیدند، تصریح کرد: ایثار دانش‌آموز ایذه‌ای از دفاع مقدس منشا گرفته و دانش آموزان در تمامی جبهه‌ها جنگیدند.

وی با اشاره به نحوه آغاز جنگ تحمیلی افزود: صدام با حمایت آمریکا در ۳۱ شهریور به سراسر مرزهای ایران تجاوز و قصرشیرین و سومار را تصرف کرد، این اقدام صدام برای گرفتن بخشی از ایران به بهانه نوپا بودن انقلاب و عدم توانایی برای دفاع از مرزها صورت گرفت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه تصریح کرد: پس از بیرون راندن مستشاران آمریکایی از ایران، نیروهای آمریکایی چاره‌ای جز حمایت از صدام را نداشته و قصد درهم کوبیدن انقلاب را داشتند، امام راحل در همان روزهای ابتدایی حمله صدام به ایران رهبری جنگ را برعهده گرفتند.

باباخانی افزود: حضرت امام خمینی (ره) در ۱٠ مهرماه به مردم پیام داده و آن‌ها را برای جنگ و حضور در جبهه‌ها آماده کردند، این‌ موضوع یکی از افتخارات مردم و تیزبینی‌های امام راحل بوده که جنگ را مردمی کردند.

وی گفت: در جبهه‌های ایران مردم از تمامی گروه‌های سنی از ۱۲ تا ۸٠ ساله حضور داشته و پس از سال‌ها جوانان این سرزمین در دفاع از حرمین جنگیدند، در واقع دفاع مقدس یک الگو و فرهنگ بوده که باید از این گنجینه بهره برد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار