علیرضا صلواتی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، افزود: اکنون بخش سوم این آزادراه به طول ۳۰ کیلومتر در قالب چهار قطعه به طور کامل فعال است و بخشی از آن نیز در سال جاری آماده بهرهبرداری و پذیرش ترافیک خواهد بود.
وی با اشاره به تقسیم قطعه سوم آزادراه کنارگذر شرق اصفهان به چهار بخش پیمانکاری شامل۱۷ کیلومتری ابتدایی، ۱۳ کیلومتری انتهایی و ۲ پل بزرگ راهآهن و زایندهرود، افزود: در سال ۹۸ و ۹۹ فرایند انتخاب پیمانکاران این محدوده ها انجام و در سال ۱۴۰۰ عملیات اجرایی آنها آغاز شد.
صلواتی با اشاره به برآورد ۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه پایان کار قطعه سوم آزادراه شرق اصفهان گفت:۵۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ بعنوان سهم دولت و ۱ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان هم سهم سرمایهگذار است.
وی افزود:برای تکمیل قطعات یک و دو این آزاد راه بطول ۶۳ کیلومتر نیز ۱۱ هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
مجری آزادراههای جنوب و جنوب شرق کشور افزود: قطعه سوم این طرح بدلیل اولویت در اجرا، نسبت به دیگر مسیرها از نظر آزادسازی و ارزیابی مشکلات کمتری دارد.
وی با بیاناینکه اجرای قطعه سوم در سال ۹۸ آغاز شده اما به دلیل برخی مسائل که در طول مسیر پروژه وجود داشت همچنان ادامه دارد، افزود: بخش ابنیه، خاکریزی و روسازی فعال است و بخش هشت کیلومتر تا پل راهآهن، در سال جاری آماده بهرهبرداری و پذیرش ترافیک خواهد بود.
صلواتی از فعال بودن ۱۳ کیلومتر پایانی بخش سوم آزادراه شرق اصفهان خبر داد و افزود: امیدواریم با رفع موانعی مانند ارزیابی تملکات همچنین هم افزایی نهادهای مرتبط، زمینه تداوم فعالیت این طرح فراهم شود.
وی با بیان اینکه به دنبال بهترین مسیر برای قسمت پایانی این طرح در نزدیکی سهراهی اصفهان - مبارکه – شیراز هستیم، افزود: این طرح در چهار کیلومتر از انتهای مسیر و نیز در سطح شهر بهارستان فعال و با سرعت خوبی در حال پیشرفت است.
مُجری طرحهای زیربنایی استان اصفهان افزود: احداث قطعه سوم اینآزاد راه، ترافیک را بطور کامل از شهر اصفهان خارج و به سمت سهراهی مبارکه هدایت میکند.
مجری کل طرحهای زیربنایی استان اصفهان با اشاره به وضعیت اجرای پل راهآهن، افزود: کار اجرایی پل راهآهن بر روی خط راهآهن و عوارض آن از جمله جاده، کانال و لولههای انتقال، بعنوان یکی از قطعات بخش سوم آزادراه کنارگذر شرق اصفهان، از اواخر سال گذشته آغاز شده ودر زمان حاضر در وضعیت مطلوبی است.
وی با بیاناینکه عملیات احداث پل زایندهرود، پل کانال دشتی و پل زهکشی بهارستان در قالب یک قطعه از ابتدای سال جاری آغاز شده است، افزود: این طرح در مرحله اجرای ۲ پل زهکشی و کانال دشتی و دیوارهای حائل آن است و پل زایندهرود نیز تا یک ماه آینده به مرحله اجرا خواهد رسید.