رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه با بیان اینکه ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست شهرستان‌های فیروزکوه و دماوند در پی گشت و پایش در منطقه، ۲ گروه شکارچی غیرمجاز در ارتفاعات این شهرستان ها را دستگیر کردند، گفت: لاشه دو راس قوچ و یک راس کل وحشی از این افرادکشف و ضبط شد.
کد خبر: ۹۹۱۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶ 06 September 2021

به گزارش «تابناک تهران» به نقل از اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه، داریوش فرخی افزود: از متخلفان در حوزه فیروزکوه یک قبضه اسلحه کمرشکن و هفت تیر فشنگ سلاح مربوطه نیز کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: متخلفان پس از تشکیل پرونده و پرداخت ۲۵۰ میلیون ریال ضرر و زیان ناشی از خسارت وارده به محیط زیست، برای سیر مراحل قانونی به دادگستری شهرستان فیروزکوه معرفی شدند.

محمد فریدی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند نیز از دستگیری شبانه ۳ شکارچی غیرمجاز در دره منتهی به «ساران» خبر داد و اذعان داشت: مأموران یگان حفاظت محیط زیست طی گشت و کنترل منطقه، یک گروه شکارچی غیرمجاز را در ارتفاعات پلنگ دره بوآدره در نیمه شب شناسایی و دستگیر کردند.

وی با اشاره به کشف و ضبط یک قبضه اسلحه کالیبر ۲۷۰ و لاشه ۲ رأس قوچ وحشی، گفت: متخلفان به مرجع قضائی معرفی شدند و براساس قانون «شکار و صید» میزان ضرر و زیان وارده به محیط زیست ۵۰۰ میلیون ریال ارزیابی شده که قسمتی از ضرر و زیان وارده به محیط زیست وصول شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار