معاون محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: طبق مطالعات صورت گرفته از سوی دبیرخانه ملی مقابله با پدیده گرد و غبار ۴۸ هزار و ۹۰۰ هکتار کانون مولد گرد و غبار و فرسایش خیز در استان همدان شناسایی شده است.
کد خبر: ۹۹۰۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰ 31 August 2021
معاون محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: طبق مطالعات صورت گرفته از سوی دبیرخانه ملی مقابله با پدیده گرد و غبار ۴۸ هزار و ۹۰۰ هکتار کانون مولد گرد و غبار و فرسایش خیز در استان همدان شناسایی شده است.

به گزارش تابناک همدان، اظهار داشت: مطالعه کانون‌های گرد و غبار در ۲۳ استان درگیر پدیده آلودگی هوا توسط سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان دبیر کارگروه ملی مقابله با پدیده گرد و غبار انجام شده که همدان در بین این استان‌ها رتبه ۲۲ را دارد.

وی اضافه کرد: هر چند استان همدان در رتبه‌های آخر از نظر وسعت و میزان کانون‌های مولد گرد و غبار قرار دارد، اما جزو استان‌های غبار خیز بوده یعنی منشاء گرد و غبار این استان داخلی است.

معاون محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان بیان کرد: نتیجه مطالعه صورت گرفته موید این استان که کانون‌های گرد و غبار این استان بیشتر در شهرستان‌های فامنین، همدان، کبودراهنگ و ملایر قرار دارد.

عربی اظهار داشت: بعد از شناسایی کانون‌های مولد گرد و غبار و اراضی فرسایش خیز نوع کاربری آن‌ها از جمله مرتع، منابع طبیعی، اراضی کشاورزی و شوره زار نیز مشخص شد.

وی ادامه داد: به دنبال اتمام مطالعات صورت گرفته نتیجه این مطالعه در قالب و عنوان «برنامه عمل مقابله با پدیده گرد و غبار در استان همدان» تحویل محیط زیست این استان شد و در نشست کارشناسان این برنامه تشریح، تحلیل و بررسی شد.

معاون محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان اظهار داشت: این برنامه دارای سه بخش مدیریتی، اجرایی و نظارتی از جمله وظایف و تکالیف دستگاه‌ها و اعتبار مورد نیاز برای اجرای آن مشخص شده است.

عربی گفت: این برنامه در نخستین نشست کارگروه مقابله با پدیده آلودگی هوا در همدان مورد بررسی قرار گرفته و تکالیف دستگاه‌ها برای تحقق این برنامه به مدیران آن‌ها اطلاع رسانی و ابلاغ می‌شود.

وی اضافه کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست همدان مکلف به ارائه گزارش هر ۶ ماه یکبار از روند اجرای «برنامه عمل مقابله با پدیده گرد و غبار در استان همدان» به دبیرخانه ملی این طرح است.

همدان از ابتدای سال تاکنون کمتر از پنج روز هوای آلوده را تجربه کرده است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار