عضو شورای شهر تهران:
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: آخرین زمین‌ لرزه ۶ ریشتری در سال ۲۰۰۴ نزدیک تهران رخ داد و باید حدود سال ۲۰۹۰ منتظر زمین‌لرزه دیگری با این قدرت در پایتخت باشیم.
کد خبر: ۹۹۰۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹ 31 August 2021

به گزارش «تابناک تهران»، حجت الاسلام سیدمحمد آقامیری روز یکشنبه در جریان هشتمین جلسه اعضای شورای شهر تهران، در واکنش به گزارش سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران گفت: در تهران ساختمان ‌های بلندمرتبه با عمر بالای ۴۰ سال داریم و هیچگاه ندیدیم سازمان مدیریت بحران تاریخ انقضای این ساختمان ‌ها را اعلام و درخواست تخریب کند.

وی گفت: توجه به اینکه استانداردهای زمین‌ لرزه از زمان تاسیس سازمان نظام مهندسی تا کنون پنج بار تغییر کرده است، گفت: از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۸ میلادی حدود یکهزار و ۱۰۵ زمین‌لرزه به بزرگی ۵.۲ ریشتر داشتیم که حدود ۹۹ زمین لرزه در سال می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: از سال ۷۴۳ میلادی تا ۲۰۱۸ نیز هشت زمین‌لرزه به بزرگ ۵.۷ ریشتر به بالا داشتیم که اگر تقسیم کنیم، دوره بازگشت آن ۱۵۹ سال می‌شود و آخرین زمین لرزه ۵.۷ ریشتری نیز در سال ۱۸۳۰ میلادی به فاصله ۱۰۰ کیلومتری فیروزکوه و دماوند بوده است.

وی افزود: از سال ۱۸۳۰ تا ۲۰۲۰ میلادی ‌۱۹۰ سال می شود و این یعنی ۳۰ سال هم در وقت اضافه هستیم.

آقامیری خاطرنشان کرد: در حال حاضر در خیابان ‌های انقلاب و شریعتی تهران ساختمان‌ های بالای ۴۰ سال با چشم هم مشخص هستند و باید منتظر و مراقب یک زمین لرزه بالا ۵.۷ ریشتر باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار