معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار تهران از آغاز مرحله دوم پروژه ملی مدیریت منابع آب و خاک در استان های تهران و سمنان با محوریت سازمان های مردم نهاد خبر داد.
کد خبر: ۹۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶ 03 March 2015

به گزارش ایرنا نعمت الله ترکی شب گذشته در شانزدهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران افزود: این پروژه با هدف حفاظت از محیط زیست و منابع آبی و خاکی کشور با استفاده از ظرفیت ها و توانمندی سازمان های مردمی در این دو استان اجرا می شود.

وی با تاکید بر لزوم مشارکت مردم در زمینه حفاظت از عرصه های طبیعی و محیط زیست، اظهار کرد: این پروژه ملی برای نخستین بار با همکاری سازمان ملل متحد و با حمایت دولت به صورت آزمایشی در این دو استان اجرا می شود.

ترکی افزود: مرحله اول پروژه مدیریت منابع آب و خاک با عنوان حبله رود سال 1377 در سمنان و تهران آغاز شد که به دلیل بروز برخی مشکلات، اجرای این پروژه متوقف شده بود.

وی با اشاره به اینکه اجرای این پروژه در قالب مرحله دوم آغاز شده، گفت: یکی از سیاست های محوری دولت واگذاری امور به مردم و استفاده از توان سازمان های مردم نهاد در حوزه های مختلف اجرایی از جمله فعالیت های مرتبط با حفاظت از محیط زیست است.

ترکی افزود: نقش مردم در فعالیت مرتبط با حفاظت از عرصه های طبیعی و محیط زیست بسیار مهم و قابل توجه است و همراهی و همکاری سازمان های مردم نهاد با دولت در زمینه حفاظت از عرصه های طبیعی و محیط زیست به طور یقین موجب موفقیت بیشتر برنامه ها و طرحهای در دست اجرا دراین حوزه خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار تهران در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون(قبل و بعد از پیروزی انقلاب) 10 برنامه توسعه در کشور اجرا شده افزود: برنامه ششم توسعه کشور برپایه مبانی علمی و کارشناسی تهیه و تدوین شده که اجرای آن منجر به تحقق اهداف و برنامه های سند چشم انداز 20 ساله کشور خواهد شد.

شانزدهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران با هدف بررسی روند تدوین برنامه ششم توسعه با حضور استاندار و معاونین وی در ساختمان استانداری تهران برگزارشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار