فرماندار شهرستان دماوند از بهره برداری منبع آب شرب روستای مومج و گلخانه ای در روستای اتابک بخش مرکزی دماوند خبر داد.
کد خبر: ۹۸۹۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷ 29 August 2021

به گزارش «تابناک تهران»، مهدی حیدری روز یکشنبه در حاشیه آیین بهره برداری از پروژه های هفته دولت در دماوند، اظهار داشت: امروز همزمان با ششمین روز از هفته دولت، منبع آب شرب خیرساز در روستای مومج به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: با توجه به گزارشات واصله مبنی بر تخریب منبع آب روستا و احتمال ریزش دیواره‌ به دلیل سازه موجود و ایجاد مشکلات کمبود آب شرب برای روستاییان، موضوع احداث منبع آب شرب در دستور کار قرار گرفت.

فرماندار دماوند با بیان اینکه به دلیل کمبود بودجه، پس از مطالعات صورت گرفته، موضوع با همکاری خیر دماوندی و حوزه راهداری و شهرداری در دستور کار قرار گرفت، گفت: خوشبختانه این پروژه در بازه ۲ ماهه با ظرفیت ۲۲۰ هزار لیتر که ۲.۵ برابر منبع قبلی است با اعتباری بالغ ۴۲۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه با بهره‌برداری از این پروژه حدود ۶۰۰ خانوار از منبع آب شرب بهره‌مند می‌شوند، خاطرنشان کرد: در خصوص مشکل نبود آب شیرین در روستای گرمابسرد، با توجه به مطالعات صورت گرفته، حل مشکل آب شرب این روستا نیز با مساعدت این خیر بزرگوار در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم سال آینده پروژه آب شرب روستای گرمابسرد به بهره‌برداری برسد.

حیدری همچنین به بهره‌برداری از گلخانه پرورش میوه‌های گرمسیری در روستای اتابک دماوند خبر داد و گفت: گلخانه فیسالیس در مساحت یکهزار و ۵۰۰ متر مربع سطح مفید گلخانه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۹۴۰ میلیون تومان و با کمک صندوق توسعه ملی به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: پروژه مذکور زمینه اشتغال ۱۲ نفر را به صورت دائم و غیر دائم فراهم می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار