دانشمندان می‌گویند شمالی‌ترین جزیره کره زمین را کشف کرده‌اند.
کد خبر: ۹۸۹۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۲ 28 August 2021
 دانشمندان می‌گویند شمالی‌ترین جزیره کره زمین را کشف کرده‌اند.

به گزارش تابناک همدان،  گروهی از محققان در ماه ژوئیه برای جمع آوری نمونه‌هایی به جزیره oodaaq که از سال ۱۹۷۸ شمالی‌ترین جزیره جهان شناخته شده بود سفر کردند، اما هنگامی که آن‌ها موقعیت مکانی خود را با مقام دانمارکی که مسئول ثبت جزایر قطب شمال بود بررسی کردند، ۸۰۰ متر در موقعیت شمالی‌تری قرار گرفته بودند. این بدان معنی بود که آن‌ها مکان قبلی را نیافته و یک موقعیت مکانی جدید را کشف کرده بودند.

این جزیره در طول یک سفر تحقیقاتی محققان دانمارکی و سوئیسی کشف شده است. تیم تحقیقاتی پس از اعزام اولیه در ژوییه موفق به یافتن جزیره مذکور نشده، اما با موقعیت جدید متوجه شدند که در یک جزیره جدید قرار دارند که پیش از این نمی‌شناختند.

جزیره oodaaq در ۷۰۰ کیلومتری قطب شمال است و این جزیره جدید ۷۸۰ متر با آن فاصله دارد. محققان قصد دارند نام این جزیره را Qeqertaq Avannarleq بگذارند که به معنی «شمالی‌ترین جزیره» است.

البته محققان می‌گویند نمی‌توان اطمینان یافت که این جزیره تا سال‌های بعد باقی بماند چرا که طوفان‌های بسیار قدرتمند ممکن است آن را ناپدید کنند.

گفتنی است قلمروی قطبی دانمارک پیش از این و در سال ۲۰۱۹ نیز محل بحث و جدل‌های بسیاری شده بود، چون ترامپ رییس جمهور پیشین آمریکا گفته بود قصد دارد آن را از دانمارک بخرد.

منبع: شفقنا به نقل از فرانس۲۴
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار