معاینات اولیه چشم در دنیا توسط اپتومتریست ها که مراقبین سلامت چشم و بینایی شما هستند، انجام می گیرد.
کد خبر: ۹۸۹۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴ 28 August 2021

اپتومتریست ها دقیق تر از چشم پزشکان، چشمان شما را معاینه می کنند.

معاینات اولیه چشم در دنیا توسط اپتومتریست ها که مراقبین سلامت چشم و بینایی شما هستند، انجام می گیرد. بعد از انجام معاینات ،اپتومتریست در صورت نیاز شما را به فوق تخصص مربوطه ارجاع می دهد .اپتومتریست علاوه بر وضعیت سلامت بخش های قدامی و خلفی چشم شما  با تست های مختلف عملکرد بینایی شما اعم از نمره چشم ،وضعیت تطابق و ماهیچه های تقاربی که وظیفه فوکوس و وضوح تصویر حین کار نزدیک را به عهده دارند بررسی می کند. پس با مراجعه به اپتومتریست نه تنها تحت معاینه جامع و دقیق قرار میگیرید بلکه در وقت و انرژی خود صرفه جویی کرده اید.

۶ نکته در مورد مراقبت از چشمانتان که شاید تا به حال نمی‌دانستید!

بسیاری از عیوب انکساری و مشکلات مربوط به بینایی حتی بدون عینک قابل درمان است.

ورزش های چشمی از جمله تکنیک هایی است به خصوص برای افرادی که از مشکلاتی مثل سردرد، چشم درد، حساسیت به نور رنج  می برند، بسیار مفید است. جالب است بدانید که مغز نقش مهمی در کیفیت بینایی شما دارد و در واقع پردازشگر اصلی تصاویر، مغز شما است. به عبارتی دیدن فقط با چشم صورت نمی گیرد بلکه تصویری که شما می بینید نتیجه همکاری میان چشمان و مغز شما است. ویژن تراپی یا همان ورزش های چشمی شامل تمریناتی است که به واسطه آن چشم، عملیات مغز را کنترل می کند. به واسطه تمرینات ویژن تراپی چشمان فرد مهارت هایی کسب می کند که علاوه بر تقویت  سیستم بینایی، فرد را در خواندن و نوشتن و تمرکز در آموزش توانمندتر می سازد.

۶ نکته در مورد مراقبت از چشمانتان که شاید تا به حال نمی‌دانستید!

 چنانچه از چنین مشکلاتی رنج می برید ورزشهای چشمی راهکار مناسبی برای شما است. و حتماً هرچه زودتر با اپتومتریستتان در این مورد مشورت کنید.

از جمله درمان هایی که ورزش چشمی انجام می شود عبارت است از:

  • رفع سردردها، چشم دردها، حساسیت به نور و….
  • کاهش نمره چشم
  • درمان انحراف غیر فلجی
  • درمان تنبلی چشم در کودکان و حتی بزرگسالان

اما یادتان باشد که ورزش چشمی یک پروسه درمانی است و درمان کامل شما یک شبه اتفاق نمی افتد پس باید صبور با انگیزه و بهصورت منظم آن را ادامه دهید تا به نتیجه مطلوب برسید.

افرادی بینایی بسیار پایینی دارند یا کم بینایان هم می توانند از نعمت بینایی برخوردار شوند

کم بینایان به آن دسته از عزیزانی گفته می شود که دید بسیار پایینی دارند و  روش های معمول درمان از جمله تجویز عینک و عمل های جراحی پاسخگوی نیاز آنان نیست.

 این افراد نیاز به تجهیزات ویژه ای  از انواع ذره بین و تلسکوپ ها می باشند که به واسطه آن قدرت دید دور و نزدیک قابل قبلی پیدا می کنند و از عهده کارهای روزمرشان بر می آیند.

از جمله این ابزارها عبارتند از:

 تلسکوپ برای دید دور

تجویز انواع ذره بین های ساده و الکترونیک برای دید نزدیک

 

لنزهای تماسی را از مراکز معتبر تهیه کنید تا فیت مناسب را برای شما انجام دهند.

لنزهای تماسی از جمله بهترین جایگزین ها برای عینک هستند که این روزها طرفداران بسیاری هم دارند. لنزها علاوه بر کاربرد طبی با رنگ های متنوع و زیبا،  شما را به وجد می آورند. از دیگر مزایای لنزهای تماسی طبی، میدان دید وسیع تر نسبت به عینک و شفافیت بیشتر تصویر است.

جالبه که بدانید لنزها بسیار متنوع و با کاربردهای متفاوت طبی و زیبایی عرضه می شوند از جمله: لنز سخت و اسکلرال در قوز قرنیه، لنز دوکانونه برای افراد مسن و... اما در انتخاب لنزهای تماسی فیت مناسب و دقیق لنز طبی برای راحتی دید شما و سلامت چشم شما بسیار ضروری است به همین دلیل تهیه این لنزها از مراکز معتبر که کارشناسان زبده ای برای راهنمایی شما دارند بسیار مهم است.

 

عدسی های شخصی سازی شده، تکنولوژی جدید عدسی ها است که با توجه به نیاز شما طراحی می شوند.

۶ نکته در مورد مراقبت از چشمانتان که شاید تا به حال نمی‌دانستید!

نحوه طراحی عدسی های شخصی سازی شده به گونه ای است که متناسب با ویژگی های چشمی و فریمی که انتخاب می کنید تراش داده می شود. به همین دلیل عدسی های شخصی سازی شده کیفیت دید چندین برابر بهتری دارند.

برای سفارش این عدسی ها علاوه بر معاینات معمولِ نمره عدسی، معاینات ویژه ای انجام می شود و اندازه گیری پارامترهایی مثل:

1- فاصله مرکز دو چشم

2- راس قرینه تا عدسی

3- شیب فریم روی صورت بیمار

4- انحنای فریم

5-طول و عرض و قطر حدقه

لازم است. به این ترتیب عدسی متناسب با ویژگی های صورت و چشمان شما و مختص به خودتان طراحی میشود که کیفیت تصویر را چندین برابر می کند. با استفاده از این عدسی های شخصی سازی شده شما:

1- کیفیت و شفافیت تصویر کاملاً متفاوتی دارید

2- میدان دیدتان افزایش پیدا می کنه و با حرکت چشم به طرفین کیفت تصویر عوض نمیکند.

3- و مشکل بزرگنمایی چشم که ظاهر نامناسبی  به صورت می دهد، حل میشود

اگر به کیفیت عدسی و نحوه تراش آن دقت نکنید، دچار مشکل می شوید.

اکثرافرادی که شماره عینک بالایی دارند، با یک سری مشکلات کلافه کننده دست و پنجه نرم می کنند. دلیل اصلی این مشکلات کیفیت عدسی عینک شماست.زمانیکه از عدسی های معمولی برای عینک استفاده می شود. اعوجاجاتی در عدسی هست که شما متوجه اون نمی شید ولی چشمان شما را اذیت میکند. نوع عدسی و کیفیت عدسی تاثیر زیادی در حذف اعوجاجات دارد. تراش عدسی که یک پروسه بسیار مهم در ساخت عینک می باشد و انجام آن زیر نظر کارشناسان متخصص این امر و با دقت بسیار بالا بسیار اهمیت دارد. پس سعی کنید عینک خود را از مراکزی تهیه کنید که انجام صفر تا صد این خدمات را به صورت تخصصی بر عهده می گیرند و عدسی ه را به لحاظ این موارد گارانتی می کنند.

بینایی نعمت بزرگیست و در زمانه ما که زندگی بدون ابزارهای دیجیتال غیرممکن شده است، مراقبت از چشم اهمیت دو چندانی دارد. برای تضمین سلامتی چشمانتان معاینه و چکاپ روتین چشم را جدی بگیرید. مرکز بینایی سنجی نور از جمله مراکز مراقبت از سلامت چشم در استان مازندران است. انجام صفر تا صد خدمات مراقبت از چشم و بررسی سلامت آن در سنین مختلف از نوزادی تا سالمندان عزیز، توسط اپتومتریست های این مرکز صورت می گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وبسایت این مرکز اپتومتری نور مراجعه کنید و یا با شماره 01132289148 تماس بگیرید.

/انتهای رپرتاژ آگهی

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
کاربر ویژن تراپی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
سلام، مرکز بینایی سنجی نور واقعا خدمات خوبی ارائه میده، من از ورزش چشمی یا همون ویژن تراپی این مرکز بهره بردم واقعا خوب بود و نمره و وضعیت چشمام بهبود پیدا کرده
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
مرکز بینایی سنجی نور چقدر کامله، خدمات ورزش چشمی و کم بینایان و ساخت عدسی و مخصوصا عدسی های سفارشی سازی شده خیلی جالبه، یعنی من میتونم عدسی خودمو مطابق میل خودم سفارش بدم؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار