با انتخاب درست مهندس اوجی به عنوان وزیر نفت باتوجه به جنگ اقتصادی که در بازار جهانی در این حوزه و میدان های مشترک وجود دارد بدون شک انتخاب مدیران توانمند و با تجربه در ساختار وزارتخانه نفت در حوزه منابع انسانی ، تولید و بهره برداری ، نگهداشت وتعمیرات تاسیسات در دوران کنونی که اولویت مبارزه باجنگ اقتصادی جهانی بخصوص تحریم های ظالمانه است می تواند بهترین محک برای شروع کار وزیر که خود از جنس نفت است باشد .
کد خبر: ۹۸۹۱۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳ 28 August 2021

تابناک ایلام:: وزارت نفت یکی از کلیدی ترین وزارت خانه های کشور است که بخش عظیمی از منابع مالی کشور را تامین می کند لذا استخراج و فروش نفت یکی از مهترین مولفه در ساختار بودجه ریزی کشور بخصوص ارز آوری به حساب می آید .

تحریم های ظالمانه در بحث فروش نفت  علاوه بر ساختار بودجه ریزی کشور، تامین تجهیزات و قعطات مورد نیاز بخصوص تامین ارز را با مشکل مواجه کرده است .

بدون شک با روی کار آمدن دولت سیزدهم و رای اعتماد مجلس به وزیر کابینه با توجه به ساختار وزرات نفت و از همه مهمتر میادین مشترکی  که با کشور های همسایه وجود دارد سرعت بخشی در این حوزه وحوزه های مختلف این وزارت خانه امری مهم و حیاتی برای کشور است .

با انتخاب درست مهندس اوجی به عنوان وزیر نفت با توجه به جنگ اقتصادی که در بازار جهانی در این حوزه و میدان های مشترک وجود دارد انتخاب مدیران توانمند و با تجربه در ساختار وزارتخانه نفت در حوزه منابع انسانی ، تولید و بهره برداری ، نگهداشت وتعمیرات تاسیسات در دوران کنونی که اولویت مبارزه باجنگ اقتصادی جهانی بخصوص تحریم های ظالمانه است  می تواند بهترین محک برای شروع کار وزیر که خود از جنس نفت است باشد .

با رزومه کاری وزیر نفت اکثر کارشناسان انرژی بخاطر سابقه مفید ،وی را وزیری اصلح و تاثیر گذار در حوزه منابع انسانی ، دیپلماسی و ارتباطات نفتی می دانند.

یکی از بخش های مهم وزارت نفت بحث حوزه منابع انسانی است که بدون شک در شرایط کنونی استفاده از ظرفیت افراد با رزومه وبا تجربه را می طلبد معاونتی که بدون توجه به جناح های سیاسی توانمندی همراه با علم و خلاقیت و نوآوری سازمانی با بررسی منابع ، راهکارهای اصولی جهت رفع موانع و پیچیدگی شغلی کارکنان این صنعت را اعم از جذب فارغ التحصیلان نخبه ،حل مشکلات تمامی کارکنان ایثارگر ، سمت های سازمانی کارکنان رسمی، کمبود های خدمات رفاهی و ورزشی، اجرای طبقه بندی مشاغل کارکنان پیمانکاری، تعیین و تکلیف وضعیت و جایگاه شغلی کارکنان قراردادی را داشته باشد.

در دوران بد اقتصادی و محدودیت های مالی چهار سال گذشته مدیر منابع انسانی شرکت نفت مناطق مرکزی در این حوزه توانست با برنامه ریزی و پیگیری های قاطع تکلیف بکارگیری کارکنان اخراجی پروژه تنگ بیجار در استان ایلام را مشخص کند که نشان از توانمندی علمی و تخصص وی دراداره امورات محوله محسوب می شود چرا که بعد از آن ساماندهی سمت های سازمانی کارکنان رسمی در کمترین زمان ؛ یا بزرگترین و اولین پروژه طبقه بندی مشاغل پیمانکاری در سه شرکت تابع را اجرایی کرد که همین امر موجب الگو برداری برای اکثر شرکت های دیگر و رضایت مندی سرمایه های شرکت  را در پی داشته باشد .

بدون شک یکی از چالش های وزیر نفت در شرایط موجود با توجه به مشکلات معیشتی نیروهای این وزارت خانه در حوزه های مختلف اعم از رسمی ، پیمانکاری و... که با آن مواجه است استفاده از افراد توانمند در حوزه منابع انسانی است که خوشبختانه مدیریت کنونی منابع انسانی نفت مناطق مرکزی که در تمام دوران خدمت با بیشترین اقوام ایرانی و انواع مشاغل اقماری، روزکار ، نوبتکار مستقیما در ارتباط بوده ظرفیت بسیار خوبی است که در شرایط کنونی در جهت انگیزه و راندمان صعودی کارکنان و رفع موانع و جلوگیری از آسیب های شغلی در حوزه منابع انسانی استفاده شود .

چراکه تجربه نشان داده افراد توامند می توانند گره گشای مشکلات در شرایط حساس باشد که قطعا با توان مدیریتی و تخصص که در رزومه وزیر نفت در دولت سیزدهم وجود دارد یکی از شاخصه های انتخاب مدیران این وزارت خانه حساس استفاده از افراد توانمند در حوزه های مختلف مدیریت است لذااستفاده از ظرفیت مدیر منابع انسانی شرکت نفت مناطق مرکزی می توان برای حل مشکلات نیروهای این وزارت خانه آینده روشنی را برای صنعت مهم کشور و نیروهای آن در حوزه های مختلف پیش بینی کرد ./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار