رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پیشوا با اشاره به اینکه کمبود واکسن کرونا در شهرستان پیشونا وجود ندارد و روند واکسیناسیون با قوت به صورت روزانه انجام می‌شود، گفت: جدا از واکسیناسیون عمومی که به ترتیب سن پیش می رود، ۹۵ درصد گروه های هدف علیه کرونا تاکنون واکسینه شدند.
کد خبر: ۹۸۹۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶ 27 August 2021

 

به گزارش «تابناک تهران»، دکتر امیر امینی روز جمعه به خبرنگار ایرنا، کارکنان بهداشتی و درمانی، جانبازان و خانواده شهدا،پاکبانان شهرداری، اورژانس اجتماعی، کارکنان داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌های بخش خصوصی، رانندگان حمل و نقل عمومی، اساتید هیأت علمی دانشگاه‌ها، فرهنگیان، بیماران دیابتیک مصرف کننده انسولین و خبرنگاران را از جمله گروه های هدف در اولویت دریافت واکسن کرونا برشمرد.

این مقام گفت: با گذشت بیش از یک سال و نیم از ورود ویروس کووئید- ۱۹ به کشور و گذراندن پنج موج شیوع، با وجود اخطارها و هشدارهای بهداشتی هم اکنون منتظر آمار نهایی مبتلایان بعد از ایام عزاداری تاسوعا و عاشورا و تجمعات و سفرهای انجام شده هستیم که امید می‌رود با همراهی و رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم، موج جدیدی در کشور ایجاد نشود.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان شهرستان پیشوا در مقابله با کرونا گفت: تشکیل کارگروه مبارزه با کرونای شهرستان، غربالگری موارد مشکوک به کرونا به صورت منزل به منزل با همکاری بسیج در قالب طرح محله محور شهید سلیمانی از ۳۶ محله و به صورت ۹ تیم مراقبتی، ۵ تیم نظارتی و ۳ تیم حمایتی، غربالگری موارد مشکوک به کرونا ازجمله اقدامات ستاد مقابله با کرونای پیشوا است.

امینی افزود: انجام ۱۰ هزار و ۳۲۹ مورد آزمایش رپید ( تست سریع) و ۴ هزار و ۷۰۹ مورد تست PCR در مراکز منتخب صدوقی، جلیل آباد و طارند و رهگیری افراد در جهت کنترل بیماری و ۱۸۹ میلیون تومان بسته‌های حمایتی گوشه‌ای دیگر از اقدامات ستاد مقابله با کرونای پیشوا است.

وی تصریح کرد: با آغاز واکسیناسیون سراسری گروه‌های هدف علیه کرونا، عملیات واکسیناسیون در پیشوا نیزآغاز شد و هم اکنون به پوشش بالای ۹۵ درصد واکسیناسیون این گروه ها رسیده ایم.

وی افزود خیرین سلامت، کارکنان بهداشتی و درمانی، جانبازان و خانواده شهدا، پرسنل دادگستری، پاکبانان شهرداری، اورژانس اجتماعی، اعضای اجرایی انتخابات ریاست جمهوری، پرسنل درمانگاه تامین اجتماعی، دانشجویان گروه علوم پزشکی ساکن و دانشجویان پرستاری مامایی دانشگاه آزاد، پرسنل درمانگاه ها، داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌های بخش خصوصی، رانندگان حمل و نقل عمومی،اساتید هیأت علمی دانشگاه‌ها، فرهنگیان، بیماران دیابتیک مصرف کننده انسولین، خبرنگاران و دیگر گروه های شغلی بر اساس ابلاغیه وزارت بهداشت گروه های هدف هستند.

امینی گفت: واکسیناسیون بیماران خاص و بیماران سرطانی هر هفته از فروردین ۱۴۰۰ تاکنون با همکاری بیمارستان شهید مفتح ورامین انجام می‌شود.

وی از بازرسی بخش سلامت از اصناف، کارگاه‌های خدماتی، کارخانجات، شهرک صنعتی، کارگاه‌های کشاوری،گلخانه و دامداری، پمپ بنزین‌ها، کلینیک‌ها و مطب‌ها در ساعات اداری و غیراداری، بازدید و گشت نظارتی شهرستان و معرفی اصناف متخلف به مراکز قضایی ، ضدعفونی موردی منازل افراد کرونایی ، تدفین بهداشتی اجساد متوفیان ناشی از کرونا ،راه اندازی مرکز واکسیناسیون روستایی یوسف رضا و قلعه سین و راه‌اندازی مرکز واکسیناسیون کرونا مادران باردار در مرکز خدمات جامع سلامت مهاجری از دیگر اقدامات مقابله با کرونا در پیشوا یاد کرد.

امینی تصریح کرد: در حال حاضر هیچ گونه کمبودی در حوزه واکسن کرونا وجود ندارد و به صورت هفتگی و مستمر، واکسن به شهرستان وارد می شود و با مشارکت مردم، اغلب افراد واکسینه خواهند شد.

پیشوا با بیش از۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار