مدیر فنی مهندسی آستان حضرت معصومه (س) از کاهش مصرف آب و برق در این آستان خبر داد.
کد خبر: ۹۸۸۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶ 24 August 2021

به گزارش تابناک قم، علی‌رضا کاشی زاده گفت: استفاده از دیزل ژنراتور، به ‌روز کردن تابلوها و تجهیزات برقی و استفاده از آب‌های تخلیه شده از حوض، برج‌های خنک‌کن و پسماند دستگاه‌های آب‌شیرین‌کن برای سیستم فلشینگ موجب کاهش مصرف آب و برق در حرم شده است.

وی با اشاره به اینکه حرم مطهر جزو مجموعه‌هایی است که در مصرف آب و برق به شیوه مطلوب صرفه‌جویی می‌کند، افزود: یکی از سیاست‌های همیشگی در آستان مقدس به‌ویژه در مدیریت فنی مهندسی کاهش و بهینه‌سازی مصرف آب و برق است تا افزون بر کمک به زیرساخت‌ها و همسویی با سیاست‌های کلان کشور، مشکلی برای مجاوران حرم پیش نیاید.

وی به اقدامات انجام شده برای کاهش مصرف آب در حرم اشاره و اضافه کرد: یکی از پرمصرف‌ترین دستگاه‌ها، سیستم فلاشینگ سرویس‌های بهداشتی است، چرا که برخی از این دستگاه‌ها بر اساس میزان مصرف از سرویس بهداشتی طراحی شده است و با توجه به جمعیت انبوهی که روزانه از سرویس‌های بهداشتی حرم مطهر استفاده می‌کنند بسیار پرمصرف خواهد بود که برای صرفه‌جویی حداکثری در این سیستم، مدیریت فنی مهندسی اقداماتی را انجام داده است.

وی ادامه داد: برای تامین آب سیستم فلاشینگ از آب تخلیه شده از حوض، پسماند دستگاه آب‌شیرین‌کن، آب تخلیه شده در برج‌های خنک‌کن و دستگاه‌های موتورخانه استفاده می‌شود.

کاشی زاده خاطرنشان کرد: در شرایط خاص امروز که نیاز به کاهش مصرف برق بیشتر از هر زمان دیگری وجود دارد، آستان مقدس در این حوزه، استفاده از دیزل ژنراتورهای حرم مطهر را در پیک‌بار در دستور کار قرار داده است و مواقعی که شبکه انتقال و توزیع برق توان پاسخگویی به نیازهای استان را ندارد از این دیزل‌ها استفاده می‌شود تا خاموشی‌های استان برطرف شود و یا به حداقل برسد.

وی با اشاره به استفاده از لامپ‌های کم‌مصرف در نقاط مختلف حرم مطهر، بیان کرد: بهینه‌سازی و به روز کردن تابلوها و تجهیزات برقی نیز با هدف افزایش بهره‌وری و در نتیجه کاهش مصرف انرژی برق انجام شده است.

وی مجاوران حرم مطهر را به کاهش مصرف برق دعوت کرد و ابراز امیدواری کرد: ضمن ارائه خدمات مطلوب به زائران بتوانیم در مصرف برق نیز صرفه‌جویی کنیم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار